Yaşar Kurt ve Sokak şarkıları..

Yaşar Kurt’la tanışmam lise zamanlarıma denk gelir.O zaman bir arkadaşım vardı, saolsun korsan sektörüyle baya bir içli dışlıydı –bunu alalen itiraf etmekte çok kötü biliyorum ama para yok bir şey yok, nasıl dinleyeceğiz yani-.Neyse işte o arkadaşım bir kaset vermişti bana,” dinle bak seversin” diyerek.O zamana kadar bana verdiği kasetlerde –evet “kaset”- hiç hayal kırıklığına uğramadığım için daha dinlemeden alıp bağrıma basmıştım.Taktık dinlemeye başladık, adamın teki “Sarıl bana ruhum” diyor, ben iyice kulak kabartıyorum; tabi o zamanlar hormonların verdiği güçle oldukça depresif bir havadayım.O söyledi ben dinledim, o söyledi ben sevdim..

Sonrasında etkin bir şekilde yeni işlerini takip etmedim ama Yaşar Kurt denilince, benim için özel bir yerde kalır kendileri..”Niksar’da, evimizde bir kuş kadar hürdüm..Kamyonlar yine kavun taşır, ben hep seni düşünürüm” diyerek beni benden aldığı dönemlerdi..Sonra birde “ gene yap baba, gene yap” dediği bir şarkısı var, son zamanlarda itina ile dilime dolanmış vaziyette; hasta başında “hadi baba gene yap” diyecek kadar kendimden geçmiş haldeyim.Neden birden depreşti bu sevgim bilmiyorum; her şey işte birilerinin yanımda onun şarkısını mırıldanmasıyla başladı.

Sonrasında işte bu vaziyetteyim; “büyüdü pabuçlar, yollar büyüdü” diyerek günlerimi geçiriyorum..Yaşar Kurt, sevilesi insan, seviyoruz işte seni..Mutlaka dinleyin derim, rahatlatıcı bir etkisi var.Sözlere kulak verdiğinizde ayrı bir duygu içinde buluyorsunuz kendinizi, sanki bütün karabasanlar anlam kazanıyormuş gibi.

One comment

  1. son zamanlarda “samistal yaylası” ile beni benden alan, yıllardır dinlemeye doyamadığım adam!

Bir Cevap Yazın

