Sweet Rain Shinigami no Seido

Bugün boş günüm, ve planlarım dahilinde bugünü güncelleme günü yapmaya karar verdim, bakalım ne kadar başarılı olacağım.Ruzigar’ın kendi blogunda bahsettiği bu filmi ilk okuduğumda yalan yok, nasıl bir şey acaba diyerek çok merak ettim ve indirdim.Sonrasında –elimin altında ya- izlemek o kadar kolay olmadı.Devamlı erteledim de erteledim, ama sonunda dün akşam oturup sonuna kadar izledim.Filmi izlerken sanki, yaptığım şey film izlemek değil de, onun yeri seri şeklinde devam eden bir manga okumak gibiydi..Açıp sağa sola bakınmadım ama eminin bu film mutlaka bir mangadan esinlenerek yapılmıştır..

Zalim hasatçı dediğimiz bir nevi ölüm meleği olan ana karakterimiz; kendisine konu olarak verilen insanların ölme veya “erteleme” kararlarını alma gibi bir mesleğe sahip.Yanında bir köpek – ki köpek de sadece onunla konuşabiliyor- bu insanların hayatlarına dahil oluyor; onlarla konuşup vakit geçiriyor ve en can alıcı soruyu sorup kararını veriyor; “ölüm hakkında ne düşünüyorsun”..Aldığı cevaba uygun –genellikle ölüm kararı çıkmakla birlikte- yoluna ve yeni görevlerine kaldığı yerden devam ediyor.Ama öyle bir özelliği var ki; kendisi hiç mavi bir gökyüzü görmemiş, zira ne zaman birinin ölüm kararını vermek için dünyaya gelse onu karşılayan tek şey kapalı bir gökyüzü ve hiç durmayacakmış gibi görünen yağmur.

Yüzyıllardır bu işi yapmasına rağmen, insan yaşantısını, onların duygularını her zaman merak eden, öğrenmek için can atan birisi; bu arada müziğe de bayılıyor; aynı diğer zalim hasatçılar gibi..24 yaşlarında tek başına yaşayan umutsuz bir kızın ölüm kararını almak için onun peşine takılıyor; birlikte vakit geçirip yemek yiyorlar ve aslında hiç öyle bir niyeti olmamasına karşın kıza hayatının iyiliğini yapıyor.Başlangıçta – her film zihniyetinde olduğu gibi- bunların arasında kesin bir şeyler gelişecek, oğlan kız aşık olup onun canını almaktan vazgeçecek diyen bir “ Melekler Şehri” zihniyetinde bir şeyler bekledim ancak burada yaptığımız majör hata bunun bir Japon yapımı olduğunu unutmak olsa gerek.Büyük bir genelleme içinde olmak istemiyorum ama Japon işi olunca konu aşk meşkten farklı konulara gayet rahat bir şekilde kayabiliyor..

Hasatçının sadece kızın hayatına etkilerini değil; ondan başka diğer görevlerine olan etkisini de izliyoruz.Sadece tek bir hikaye içinde sıkışıp kalmıyoruz yani..O aynı kalırken, onun “erteleme” kararı aldığı diğer hikayeler, aynı heyecan içinde izlettiriyor kendini.Şahsım özellikle hasatçının o merak dolu ifadesini ve en heyecanlı sahnelerde bile sanki olayın ortasında değil de dışından seyrediyormuş gibi duran tavrını beğendi.Adam, duygu belirtisi göstermeden duyguyu yansıtan bir oyunculuk içinde.Evet evet biliyorum, sırf aktörü sevdiğimden dolayı arsızca filmi de büyük bir sevgiyle kucaklıyor olabilirim, ama adamın varlığı olmasa bile film kendi içinde güzel olmaya devam edebiliyor..Ama tek eksik yanı,film gibi başlayıp film gibi bitememesi.Sanki takip ettiğimiz bir dizinin herhangi bir bölümünü izliyormuşuz gibi bir his veriyor insana, valla devamını bekliyorum ben..

Ölüm olması gereken bir şey; bu onun için üstünde düşünülmesi gereken bir şey değil, bu sadece bir “iş”..Gidecek veya kalacak olanı o ayırt eder; bunu yaparken insanlara kendini asla belli etmez; arkadaşları gibi ölüm hakkında ki düşüncelerini öğrenir, yaşamdaki amaçlarına bakar ve karar verir.Bu işte böylesine bir film, bir bakın derim seveceksiniz..

One thought on “Sweet Rain Shinigami no Seido

  1. Bu sayfaya nereden geldiğimi bile hatırlamıyorum ama yazını keyifle okudum 🙂 Aslında uzak doğu yapımlarına karşı oldukça yoğun ilgim olmasına karşın Japonları bir türlü sevemedim. Ama hakkında böyle güzel şeyler söylenen bir film izlenmez de ne yapılır…muhtemelen büyük bir haksızlık, daha da ileri gidecek olursam, terbiyesizlik olur. İşte tüm bunlara dayanarak şu an filmi izlemeye başlıyorum ey yabancı 🙂 şimdiden teşekkürler…

Bir Cevap Yazın

