Merlin büyüsünü üstümüze saldı…

merlin_06

Ve izlediğim en güzel Merlin bölümlerinden birinden sonra artık bir iki şey karalamanın zamanı geldi diye düşünüyorum..Başlangıçta bu diziye pek prim vermedim; yani izlemeye başladım ama yürekten izlemek var, göz ucuyla izlemek var.Ben biraz gözü ucu başladım diziye, her bölüme “izlemeliyim” diye saldırmadım ama son zamanlarda kendimi şaşkınlığa düşürecek bir şekilde, her gün yeni bölüm var mı diye neti kontrol ederken yakalıyorum kendimi.Özellikle 2. sezon 6. bölüm gözümde ayrı bir yere sahiptir artık..( Yazının bundan sonraki kısmı ciddi spoiler barındırabilir..)O kadar güldüm ki, tekrar başa sarıp bir daha izledim. Hani bazı dizilerin olgunlaşma çağı olur ya; veya artık izleyicinin önüne ne atarlarsa atsınlar sonuç izleyen açısından her daim mükemmel görünmeye başlar ya, sonunda o oldu; Merlin beni de büyüledi..

merlin_04

Biraz geç oldu gibi durabilir ama yine de benim gibi ön yargıyla başlayan insanları bile kendine çevirmeyi başarabilen bu dizi, artık son bölüme kadar peşinden ayrılmayacak bir izleyen daha kazanmış oldu..Merlin; “Arthur’un deyimiyle; tekinsiz, şüphe uyandıran o görüntüsüyle – ki alakası bile yok, elinizi vicdanınıza koyup şu saflığa bir bakın- Arthur’a yararlı olacağım diye kendini paralayıp duruyor her bölüm.Arthur ise, çoğu yerde beni kızdırsa da, tek bir kelime ile bütün bölüm yaşadığımız kızgınlığı alıp götürebiliyor..Aralarında ki uyuma bayılıyorum; bu bölüm az kalsın sarılacaklardı, gerçi ben sarılmışlar gibi algılayacağım ama olsun..En merak ettiğim şeylerden biri de – çoğunlukla birlikte- Arthur’un Merlin hakkında bir şeyler bilip bilmediği..

1z212rt

Yani en azından şüpheleniyordur değil mi; ne bileyim Merlin’in gerçek kimliği ortaya çıktığında – o zamanları görür müyüz bilemiyorum- en azından şok geçiriyormuş gibi durmaz.Hem zaten özellikle bu bölümde Merlin’e “hayatını teslim edecek” kadar güvendiğini gördük..Ya bu bölümü anlatamıyorum gerçekten; özellikle son 5 dakikası şahaneydi.Diziyi izlemeyenler için konusu nedir, bu insanlar kimdir bahsetmeyeceğim, onun yerine kişisel depresyon anları bizim için tanıtıcı bir yazı yazmış, oraya yönlendirebilirim.Zaten artık dizinin ismini duymayan kalmamıştır.Fazla değil, bundan 3 ay önce bana “Merlin’i seviyorum” çığlıklarıyla bir yazı yazacağımı söyleseydiniz, güler geçerdim ama şu an parmaklarıma engel olamıyorum; onlar beni düşünmeden önden kedi kendilerine yazıp duruyorlar..O muhteşem Uther bile ne hallere düştü, yarabbim..

Etme bulma dünyası işte, ben artık bu bölümü hatırlayıp güler dururum herhalde.Bir de Merlin’in Arthur’un yatağının altından çıktığı sahne çok güzeldi; sanki hep orada saklanmış gibi..Ne diyeyim ki daha; nice güzel bölümlere, daha nice Merlin muhabbetlerine..Bu arada resimler alıntıdır, buradan ulaşabilirsiniz,  diziyi de buradan izleyebilirsiniz..

10 thoughts on “Merlin büyüsünü üstümüze saldı…

  1. ben cnbc e de rastladıkça ucundan kıyısından bakıyordum. ilerleyen bölümler ne gösterir bilmiyorum ama Arthur a gıcık oldum ben galiba, biraz nankör sanki. (daha ilk sezondayım sanırım ben, ilerki bölümlerde daha sevimli olur belki:)
    sen bu kadar övünce bize izleyecek bir dizi daha çıktı galiba 🙂

  2. he he zaten büyüye merakım vardır ben de her hafta bölüm bekleyip indirip izliyorum eh arşivde de bulunması lazım BBC iyi tutturdu bu sefer… gwen daha güzele olmalıydı bence efsane öyle hem arthur ile evlenecek… bir de filmde es geçilmiş bölüm o dönemde zencilerden hiç bahsedilmez ama filmde bir sürü var neyse takmıyoruz… daha iyi olabilirdi ama buna da şükür…

  3. ben ilk defa duyuyorum bunu yahu
    fantastik severim ama abartılınca pek tadı çıkmıyo gibi

  4. @ depresan

    İnan bende ilk sezon her bölümde Arthur!a gıcık oldum; bir insan bu kadar mı kör olur, egosu kabarık şey diye diye bir hal oldum.Ama inan 2. sezon bütün bunların acısını çıkartacak şekilde ilerlemeye devam ediyor.En azından Arthur artık bir şekilde beklentilere cevap vermeye başladı.

  5. @ kişisel depresyon anları

    Valla Gwen konusunda ne diyorsan hepsine katılıyorum..Daha güzel olmalıydı, sonuçta kocaman Arthur’u peşinden koşturuyor mu; evet koşturuyor..Hem şimdi ismini hatırlayamayacağım ama kralın vasisi olan hanım kızımız bile isyan etmiş, “Gwen her şeyi alıyor, bütün aşklar olur, bana kalan tek şey bir cadılık o kadar” diye..Haklı kız yani..

  6. @ mavi

    Bende abartılara pek gelemiyorum artık; oldu mu iyi iş olmalı diye çok direndim bu diziyi izlememek için, ama elimde olmadan beni kandırdı bir kere 🙂

  7. ve aynı yerden sesleniyorum şimdi
    2. sezon 6. bölüm bitti ve ben böyle bişey görmedim diyebilirim
    öncelikle çok sevdim
    kulak tırmalayan o garip ingilizcelerine rağmen xD
    ve araştırırken her yerde aman arthur öyle yok böyle herkes pek seviyodu ben nefret ettim resmen ya
    zaten dizide iki gcık karakter var biri babası biri arthur
    merlin ise yeni fantastik aşkım ^^

  8. @ mavi

    Mavicim Merlin aşkına beni de kat; o çocuğun saf gibi duran hallerine bayılıyorum.Ama o “çocuk” görüntüsünün altında ne kadar acı çekiyor/çekecek..Bunları da uğruna yaptığı kişi -Arthur- hiç bir şeyin farkında olmadığı gib birde ona “git bana su getir” diye seslenecek..Seni de merlin seve ryaptık ya ne mutlu bize..

  9. hemde nası bir sever yaptın biliyo musun ^^
    onun o irlandalı aksanına mı öliyim o masum hallerine mi aslında çok komik ve şeker (aynı zamanda yakışıklı xD) oluşuna mı bilemedim
    Arthuru kurtarıp kurtarıp sadece ayak işlerini yaptım demesi (=

    beklediğimden daha çok sevdim açıkçası.
    ve de herkes bana Arthurrr diye delirirken onu över ve de severken ben Merlini çok daha fazla sevdim,tabi ki sayın prens kabul etmesede aralarındaki arkadaşlığıda
    Arhur o dış görünüşünden ve jarizmasından beklenmeyecek halleere giriyo,büyü yapılınca romantik halleri ya da babasına karşı ezik halleri Gweni görünce eriyen ve kıskanan halleri xD
    ama Merlin gözümde bir numara
    kırk yılın başı birini sevdi kız ellerinde öldü
    babasını buldu
    adam ellerinde öldü
    kıyamam küçük Emrah ^^

  10. @ mavi

    Hiç sorma ya; adam tek bölüm içinde bir kızı sevdi, sahiplendi; hatta her şeyi geride bırakıp onunla gitmeyi bile göze aldı, yine aynı bölüm içinde sevdiceği kollarından can verdi.Bu senaristler ne isterler ki garibim Merlin’den..Arthur’la olan arkadaşlıklarına bende bayılıyorum; Arthur zaten kimsenin söyleyemeyeceği şeylerini Merlin’in biraz da salak cesaretiyle söylenmesine bayılıyor.Nasıl laf sokuyor ama ona; hem işini yapıyor hem konuşuyor..

    an çok merak ettiğimiz şey herhalde; Arthur’un onun gerçek kimliğini öğrendiğinde vereceği tepki olsa gerek.Şunu bir büyü yaparken görse, Merlin kabul etse büyücü olduğunu, nasıl heyecanla bekliyorum o bölümleri anlatamam.Ama yakın vadede görebilecek miyiz orası mesele bence..

Bir Yanıt Bırakın

