Aşk ve Gurur ~ Pride and Prejudice

83798524_6b5eea0051_o

Bugünlerde dönem filmlerinden gidiyoruz, önceden içimde kalan ama bir şekilde bahsedemediğim filmleri teker teker ortaya çıkarmanın zamanı geldi artık..Aşk ve Gurur; veya “Gurur ve Ön Yargı” da denebilir, yine öncesinde kitabını okuduğum, sonra filmini izleyip ukalaca yorumlar yapabilme imkanı bulduğum güzel ama sadece lafta kalmayan bir güzelliğe sahip bu film, benim gibi bir çoklarının severek izlediği bir yapım olmuştur.Olumsuz eleştirilerde bulunanı görmedim desem yalan olur, yakın arkadaşlarımdan biri yanımda bu film hakkında ters konuşmaya cesaret etti, dirseğimle o anda tanışmış oldu..Filmi kaç kere satın aldık, o da yetmedi kaç defa indirip bilgisayarın derinliklerinde sakladık ama yine de kaybettik hatırlamam..Film şu an elimde yok; geçen gün aradım taradım, bakmadığım yer kalmadı ama filmi bulamadım..

pride and prejudice 2

El mahkum izlemek istiyorsak bir daha gidip satın almak gerekiyor.Kocaman bir posterini satın almıştım zamanında, yapıştırdım odanın duvarına; yaklaşık iki sene o bana baktı ben ona ..Geçenlerde bir kenarı artık firar etti duvardan, sonra arkasından diğer kenarı takip etti; derken başımın üstüne düştü.Annem posteri ben evde yokken imha etmiş, yoksa ben onu daha nice seneler asardım..Aşk ve Gurur deyince aklıma Bay Darcy’den başka bir şey gelmiyor, ne yalan söyleyeyim kızın ismini hatırlamak için biraz efor sarf etmem gerekti..Beş kız kardeşin ikincisi olan ana karakterimiz, çok sevdiği babası, nerde nasıl konuşacağını bilmeyen annesi; en yakın arkadaşı olarak gördüğü ablası ve çeşit çeşit kız kardeşleriyle birlikte mutlu mesut yaşamakta..

2pp_1024x768

Ama işte dönemim şartları; babaları ölünce miras bir erkek kuzenlerine kalacağından, özellikle annesi kızların babaları ölmeden bir an önce evlenmesi taraftarı.Bu amaç uğruna her ne kadar bizim iki büyük kardeş pek hevesli olmasalar da , anneleri tarafından şehre yeni taşınan genç ve zengin Bay Bingley’nin etrafına çekiliyorlar.Bu durum aslında pek de kötü olmuyor zira büyük kardeş ve bu adam arasında hala içimizi titretecek sıcaklıkta bir aşk başlıyor.Aslında karakter olarak çok yakışıyor bu çift; ikisi de ağır başlı ve de oldukça iyi niyetli..Bu sırada Bingley’nin arkadaşı Darcy’de şehre gelince, asıl hikaye kendini belli etmiş oluyor.Dracy, arkadaşının tam aksi bir portre çiziyor; küstah, kendini beğenmiş,herkese tepeden bakan, şehirde ki insanların pek haz etmediği ve uzak durduğu adam imajı sunuyor..

2005_pride_and_prejudice_022

Tabi bizim kızda diğerleriyle aynı fikirde; adam karun kadar zengin olabilir ama kişilik olarak ondan fersah fersah ötede kalsa yeridir.Ancak bu soğuk görünüşlü adam, film ilerledikçe hiç de öyle olmadığını gösterecek herkese.Zaten şu gizli kalmış duyguların, olayların açığa çıkması işine bayılıyorum.Zira kitabı okurken adamdan tek kelimeyle nefret ettim; o kadar uzak göründü ki bana,onu ana karakter olarak düşünemedim bile.Ama gerçekler ortaya çıktığında kendimden utanmakla birlikte onu öyle bir sahiplendik ki şu an bile kimseyle paylaşamam..Zaten filmde onu oynayan adam saolsun bir yağmur sahnesinde öyle bir bakış attı ki bize; o sahneyi tekrar tekrar geri sararak izlemiştik..Geçenlerde TNT’de bunun dizi versiyonunu verdiler, filmi çok beğenmiş olmanın getirdiği bir eksi olsa gerek, diziye pek beğeni hakkı sunmadım..

Şöyle uzaktan izlemiş gibi oldum, ama yine de ciddi bir kıyaslama içine girersem yine filmi derim; hikayenin ilerleyişi, dönemi anlatışları, konuşmaları derken en büyük etkenlerden birisi arada sırada sunduğu o manzaralar, beni benden boş yere almadı..Geçenlerde işten arkadaşlara sordum izleyen var mı diye, tek bir kişi bile “evet izledim” demedi..Hayal kırıklığı yaşamakla birlikte onlara izletmek artık öncelikli planlarım arasında..Buradan izleyebilirsiniz, biliyorum çok ama çok seveceksiniz..

29 comments

  1. Madem ki BBC den gidiyorsun Colin Firthün Mr. Darcy olduğu mini diziyi de muhakak izlemelisin. Eğer sen Sense and Sensibilty koyarsan nete bende Aşk ve Guru koyarım Türkçe alt yazılı hemide 🙂

  2. @ la fea

    Colin’li versiyonu izledim geçen yaz..Adama role cuk oturmuş ama ben yine de filmden vazgeçemem..Matthew Macfadyen gözümde .darcy olarak daha başka bir yerde..

    Ve ikinci yorumunu görmezden gelirim, bu daha güzel bence.. 🙂

  3. Yazını yarım yarım okuyorum. Vakit dar ama şunu bil ki eğer BBC versiyonunu izleseydin filmi seni tatmin etmezdi. Evet güzel film ama 1995 yapımı çok çok daha iyi. Oyuncular da öyle. İzle diyeceğim ama izlemezsin.

  4. Aaaaaaaaaaaaaaa izlemişsin. Lafımı geri aldım. :))) Ama nasıl ya!!!!!!!! Bu konuda ayrı düştüğümüze inanamıyorum. Güzel değil derken görüntüyü kastettim 🙂

  5. Ayy yorumları yarım yarım okursam böye olur işte. Sen bana biz özet ç ıkarsana ha ha ha. Offf şu proje bitsin ben bak nasıl döneceğim alemlere. Seni kıskandırmak için bir şey dedim mail de ama okumadın sanırım. Biraz sonra güncelleme yapacağım 🙂 Oradan bakarsın….. muha hahaha

  6. @ la fea

    Ben yorumlara cevap verene kadar sen jet gibi iki tane birden patlatmışsın…Belki de dediğin gibidir; ben ilk kitabını okudum, sonra bu filmi izledim en sonda BBC’nin dizisini izledim, ondan böyle oldu beğeniler..

    Belki önce diziyi izleseydim, bu seferde filmi beğenmezdim..Ama filmi ayrı bir şeydi azizim, hala iç çekiyorum düşündükçe..

  7. @ la fea

    Okudum okudum da kıskançlığımı belli etmemek için ses çıkarmadım, zaten sitende gördüm bir şeyler.Size iyi buluşmalar diyorum, bolca resim çek ama bari resimlerden takip edelim..

    Proje bitince bende senin gümbür gümbür dönmeni bekliyorum artık..

  8. Yok film iyiydi ama ne bileyim Colin Firth ün bir göle dalıp çıkma sahnesi var ayyyyyyyyy ayyyy ay akıllara zarar. Hiç bir çıplaklık yok ama çokkk seksi.

  9. @ la fea

    Allah seni bildiği gibi yapsın, peki o zaman filmdeki yağmur sahnesine ne diyorsun..Orada ki bakışları gördün mü; ona vurulduk biz zaten..Aynı anda hepimiz “ayy” diye kaldık..Ne günlerdi bee..

  10. Ama hiç öpüşme sahnesi yoktu. 🙂 Bir tane bile. Deli oldum. Yağmur sahnesi güzeldi. Mathew çok iyi oynamış Mr. Darcy ama benim bir numaram Colindir her daim. 🙂 Bir de gerçek hayatta Elizabeti canladıran kadınla bir süre beraber olmuş Colin. Bu blogun östorojen oranı çok yüksek değil mi? ha haha 🙂

  11. @ la fea

    Aslında filmin sonunda varmış öyle bir sahne; ama maalesef kesilen sahneler içinde.İnsafsızlar kızı babasından istedi, filmi öyle bitirdiler..DVD’sinde kesilen sahneler kısmında; bu ikisi gecenin bir vakti kayık gibi bir şeyin üstünde öpüşüyordu..bunu görünce kan beynime sıçradı, nasıl filme bunu koymazlar diye..

    Bu arada olacak o kadar arkadaşım, bu filmlere zaten az buçuk bir östrojen lazım..Şimdi de Uğultulu Tepeleri bir daha izleyeceğim, yakında onu da yazarım artık..

  12. Hımmm ‘Your hands are cold’ sahnesi ile idare etmek zorundayız yani 🙂 Kızsal yorumlar iyidir ya 🙂 Bir konuma kutumuz bile yok ama gülümse 🙂 Ahhhh bende yakında pembe dizi itirafı yapacağım senden özendim 🙂

  13. @ la fea

    Konuşma kutusu içimizde bir yara olarak kalmaya devam ediyor..Valla o sahne de olmasa ne yapardık bilmiyorum; dizide hatırlamıyorum ben ama orada nasıldı, aynı bu şkeilde miydi..

    Pembe dizi itiraflarını da beklerim bu arada..

  14. Dizide öyle bir sahne yok. Filmde iyiydi de işte Colin diyorum yine 🙂 Lizzy de daha iyiydi. Hem de öyle çok güzel değildi. Olması gerektiği gibi.

  15. Bu eserin adı beni uzunca bir süre kandırmıştı, basit bir aşk romanı gözüyle bakıp gözardı ettim. Ta ki izleyecek birşey bulamayıp bu filmi izleyene kadar. Sonrasında kitabı okudum ve BBC mini dizisini izledim ve sanırım yapılmış ve bundan sonra yapılacak her uyarlamasını da sıkılmadan keyifle izlemeye devam edeceğim 😀

    Ben BBC mini serisi ile sinema filmini karşılaştırma adına bir iki şey eklemek isterim. Keira’nın canlandırdığı Elizabeth daha ele avuca sığmaz, biraz haşarı küçük kız tadı taşırken mini dizide Jennifer Ehle’nin canlandırdığı Elizabeth tam tamına kitaptan fırlamış gibi, öfkesinde ve kırgınlığında kendine hakim olabilmeyi çok iyi başarırken muhatabına da sakince en sivri lafları söyleyebilen bir karakter olmuş. İki Elizabeth’i de keyifle izledim ben.
    Ve ….ehem…Mr. Darcy 😛 Beğenmemek ne haddimize 😀 iki uyarlama arasında belirgin bir fark hatırlayamıyorum. Colin Firth’ü aratmıyordu Macfadyen (Firth’ün soyadı ondan daha kolay, tek eksisi o 😛 )

  16. colin firth gönüllerimizin darcysi! fitzwilliam (pride and prejudice) olur, mark(birdget jones’s diary) olur her türlü darcydir, candır:) ha matthew macfadyen’lı yağmur sahnesini tenzih ederim:P

  17. güneykore sinemasından önce ki takıntım BBC idi sağ olsun TRT 2 BBC kuşagında bir çok diziyi izlettirdi bize… AŞK VE GURUR benim ilk 10 filmim arasındadır…evet yağmur sahnesi başkaydı ama arabaya(at arabasına:))))) binerken elini tuttugu sahnede beni öldürmüştür….hele bide zarzor sıradaki dansı teklif etmesi yokmuydu:)))))….demek ki bir aşk filmini illaki müstehcen sahneler gösterilmedende çok daha güzel anlatılabiliyormuş… MR DARCY ahhh!!….jane austenin PERSUASION 2007 de harikadır…orda da asıl kızımızın filmin sonunda bir koşması vardır ki zannedersinizki forrest gump ile yarışa girmiş… tabi kızımız ikinci bir defa ayagına gelen kısmeti kaçırmamak için nefes nefese kalmıştı … jane ablamız hikayelerini mutlu bitirmiş ama kendi sonu pek mutlu son olmamış:(((((

  18. Bir de Hangi Mr. Darcy konusuna yeni bir bakış açısı getireceğine inandığım şu klibe bakmanı isterim 🙂

  19. @ ena

    İnan aynı duygular içindeymişiz, bende kitabı okumadan önce sırf isminden dolayı sanki ne okuyacağımı biliyormuş gibi hissetmiştim.ama işte önyargılar; isim geçti gitti geride kocaman bir şahaser bıraktı..İki günde bitirmiştim, bazen öyle delicesine kitap okumayı çok özlüyorum..

  20. @ canan

    Kim canlandırırsa canlandırsın bize Darcy karakteri yeter diyorsun..Zaten neyi seçmeye çalışıyoruz ki; hepimizin vurulduğu tek karakter; Bay Darcy’dir..Duruşuna kurban olduğum diyeceğim çok hayransı bir ifade olacak ama olsun varsın bee.. 🙂

  21. @ zulal

    PERSUASION’dan bahsettiğinde filmi çıkaramadım, sonra açtım baktım resimlerine ve “ben bu filmi izledim” deme mutluluğunu gösteriyorum şu an..Satın alıp kapağında bizim yazarın – bu arada sahiplendikte kadını- ismini görünce çok şaşırmıştık, tabi yanında sevinmiştikte..Sonuçta bilmeden alıp gelmişiz..Güzel filmdi o da., zengin erkekler fakir kızlar temasında gidiyordu ama yine de her yapımında farklı bir tat sunmasını biliyor..

  22. @ la fea

    Şimdi izledim videoyu; valla ne yalan söyleyeyim şu an şu diziyi yeniden izleyip izlememe ikilemi arasında sıkışıp kalmış bulunuyorum..O kadar heyecanlandırıp gaza getirdi beni yani..O nasıl bakıştır öyle; kızı görünce nasıl şaşırdı ve sevindi..

    Bu arada diğer hediyen içinde çok teşekkürler, görünce çok sevindim..

  23. Sen bir şey söylemeyince bende kabul etmediğini düşündüm. Maalesef megavideo linki çalışmıyor canım yeniden yükleyeceğim 😦 Resmen tüketti beni 😦 Maillere de cevap vermiyorlar. Bu arada bence vaktin olursa izle. Ben biliyorsun sevdiğim şeylere ‘delilik’ derecesinde bağlı olsam da,Betty’nin güneş altında yayınlanan bütün versiyonlarını izlemeye çalışıyorum mesela. Film güzel ama dizi daha uzun ve bir takım şeyler daha derin işlenmiş. İkisi de kendi çapında iyi elbette ama Colin Firth yukarıdaki arkadaşın dediği gibi gönüllerin Darcysidir 🙂

  24. ahh blogunu karıştırırken ne bulduuuum =) aşk ve gurur erkekler konusundaki standartlarımı değiştiren film aslında ilk başta kitabı okudum sonra filmi seyrettim ki bu aslında benim için gerçekten acı verici oluyor genelde ama tek istisnam aşk ve gurur kitapla paralel gitmesi beni çok sevindirdi tabi 1-2 değişik sahne var ama o da kötü olmamış yani .d ama bbc’nin dizisi beni pek sarmadı ya seyretmek için kendimi çok zorladım ama 1. bölümün ortasında kapattım(bunun bi nedeni daha var ama olsun xD)
    zaten cast’ı da sevmedim tamam onlr da iyiydi ama colin firth şirin/sempatik duruyordu ve gözlerindeki o soğuk bakışları pek görememiştim =) ama mcfayden’ın o soğukluğu,asil duruşu felan daha bi “ben darcy’im” diyor .
    elizabeth’lerin zaten 2sni de sevmedim ama filmdeki elizabeth daha iyiydi onda tek beğenmediğim şey aptal bakışları ve “mr dağrcyyyy” diyişiydi
    neyse iki yapıma da özünden dolayı saygı duyarım. jane austen’ın ellerine sağlık ama keşke kitap biraz daha uzun olsaydı =)

  25. @ ninsan

    Bende önce kitabı okumuştum, ve he rne kadar filmler güzel olsada, kitabın yerini hiç bir şeye değişemem.Bende bizim filmdeki Darcy’nin asil duruşuna bayılıyorum; ynai o nasıl bir bakıştır, nasıl bir konuşmadan karşındakine yerine bildirme duruşudur.Çok kızmıştım başta ama sonra gönlümün prensi oldu pis adam..Gülüşü ise bende tam bir şok etkisi yaratmıştı; yani böyle soğuk bir adamdan böyle dünyalara ışık saçacak bir gülümseme; görmesem inanmazdım..

    Bu filmi kaç kere izledim bilmiyorum; ama ne sevmiştik o dönem.Aşk ve Gurur çılgınlığı içinde kaybetmiştik kendimizi..Sonra ” Aşkın Kitabı” çıktı, bende büyük bir beklenti tabi ama bütün hayal kırıklığımla kalakalmıştım ortada.O filmi neden beğenmedim – beğenmiyorum- hala bilemiyorum..

  26. bilmiyorum bende ilk kez bi filmi kitaptan daha çok sevdim ama büyük ihtimalle bendeki kitap uyduruk bi baskı olduğundan olabilir .d

    yaaaaay for Mr Darcy xD nerdeyse tanıdığım herkes zaten ilk başta bi ne uyuz herif len buu diyor ama zamanla değişiyor tabi .d zaten o gülümseme meselesi de ayrı böyle bi yerimde duramaz oldum sırıttığımla kaldım öyle xD kaç kere seyrettim o sahneleri allah bilir xD aslında filmi ben çok fazla seyrettim xD

    “aşkın kitabı” hımmm duydum ama seyretmedim ya bi şekilde yazım bi kenara seyret diye ama öyle kaldı xD hiç içimden bi ses yada kıpırtı gelmedi filmi seyretmem için xD

  27. bence filmdeki Darcy daha yakışıklı ve karizmatik,uzun boylu,renkli gözlü. Film içinse gerçekten çk uğraşılmıştır.
    Diziyi pek beğenmedim.İzledim bi kaç bölümünü sonra bıraktım.Ve filmdeki kız Elizabeth gerçekten çok güzel bir kız.Gerçek hayatta daha güzel.Ama filde çok masum bir güzelliği var (:

Bir Cevap Yazın

