Sense and Sensibility

senseandsens

Jane Austen roman uyarlaması filmleri ayrı bir seviyorum; birkaç yıl önce “Aşk ve Gurur” adlı kitabını uyarlamışlardı, ben o zamanlar üniversite iki veya üçteydim..İki günde kitabı okumuş arkasından filmi izlemiştik heyecan içinde..Sonra filmi kaç defa satın aldık, posterlerini duvarlarda kaç yıl eskittik hesabını bilemiyorum hala.O zamandan beri bu şahsı sevilesi kadının bir çok kitabını okuduk, filmleri izledik ama her ne kadar bu filmi izlemek için ölüp gitsek de bir şekilde denk gelemedik filme.Satın almak istedik bulamadık, indirelim dedik olmadı ve sonrasında unuttuk gitti.Ta ki geçen hafta işe gitmeden önce karşıma çıkana kadar, anında satın alıp mutlu mesut işe gidiverdim..Tabi ben filmin kapağına falan bakmadan aldığım için “Sense and Sensibility” filmini aldığımı düşünüyordum ama onun yerine yıllar önce çekilmiş üç bölümlük dizisi çıktı..

Korsan sektör içinde ne cevherler saklıyor, bu filmleri satanlar bile bunu bilemez valla..Satın alan bizlere böyle hoş sürprizler yaratabiliyorlar; hani illa dizisini izlemek istesem, arasam sorsam kendimi parçalasam kesinlikle bulamam, ama böyle birden bire elimin içine düşüveriyor işte. Üç bölümlük dizi şeklinde, her bölüm nerdeyse bir saat sürerek izledik, ama var ya tadından yenmez bir hızda geçti bana göre..Konuyu bilenler çoktur muhakkak; dönemin yasalarına göre kızlar ölen babalarından miras alamıyorlar ve bütün para üvey ağabeylerine ve onun a gözlü karısına kalıyor..Babaları ölmeden önce her ne kadar ağabeylerine “kızlara iyi bak” diye söz verdirtse de durum böyle olmuyor ve daha dün kocaman bir evde –artık ona basitçe “ev” mi denir bilemem- yaşarlarken şimdi küçük bir bütçeyle ve daha az imkanlarla başka bir yerde yaşamak zorunda kalıyorlar..

Sense-and-Sensibility-jane-austen-4380640-1024-768

Evden taşınmadan önce yengelerinin erkek kardeşi ziyarete geliyor ve en büyük kızla bu adam arasında “bakışlarım yeter sana” kıvamında rüzgarlar esmeye başlıyor..Filmi izlerken hepsinin ismi aklımdaydı aslında ama böyle yazarken isim verebilmek gibi harika bir hafızaya sahip olamıyorum..Neyse bu yakınlaşmayı gören yenge kızların annelerine münasip bir dille “tencere kapak” ilişkisini hatırlatıp onları bir güzel evden gönderiyor.Böylece büyük abla hiçbir zaman itiraf etmese de sevdiceği ile ayrılmış oluyor.Yeni evlerinde deniz kenarında eskisine nazaran 10 kat küçük bir ev ama komşuları saolsun –annesinin zengin kuzenleri- onlara kol kanat geriyor diyebilirim..Birbirlerine gidip gelirken yaşı 30’lar da bir beyle tanışıyorlar ve bu adam bizim küçük kıza anında tutuluyor.Adamından niyeti şüpheye yer bırakmayacak şekilde küçük kızla evlenmek; ama kızımız yaşının daha küçük olduğunu belirterek içten içe “ben para ve imkanlar için evlenmem, seversem evlenirim” tavrı yapmakta.

senseandsensibilitylead2_396x222

O böyle düşünürken birden karşına kendi yaşlarında zengin yakışıklı ve de ağzı iyi laf yapan – aslında kendisini gördüğüm ilk sahneden itibaren nefret ettiğim- bir adam çıkıyor ve bütün dengeleri yerle bir ediyor..Bizim kızla gezip tozuyor bunlar, kız iyice aşık oluyor buna aman yazının gidiş yönünden de anlamışsınızdır sonu pek pembe kalpler eşliğinde bitemiyor..Tabi bu esnada diğer adam devamlı kızı koruyup kollamaya devam ediyor..Büyük ablanın işleri de pek yolunda gitmiyor, sevdiğinin 4 yıldır başka bir kızla nişanlı olduğunu bizzat nişanlısı olan kız söylüyor ona..İlk iki bölüm böyle sürüp giderken en heyecanlı son kısmı anlatmak istemiyorum.Zira şimdiye kadar anlattıklarım son sahnelerde öğreneceklerimizin yanında hiçbir şey kalıyor..Zaten dönem filmi olması, filmin muhteşem bir görsellikte devam etmesi derken insan etkilenmeden filmi bitiremiyor..

Aşkın Kitabı, Aşk ve Gurur, Emma derken bu halkaya geçte olsa sonunda Sense and Sensibility’i de eklemeyi başardım..Alan Rickman’lı versiyonunu da izlemek isterdim, zaten bu düşünceyle açtım youtube’u, buldum filmi onu dayarım yamalak seyrettim..Genellikle Rickman’lı sahneler favorimdir diyerek yakın zamanda düzgün bir şekilde o filmi de izleyeceğim..Tavsiye edilir demek yersiz kalıyor bu noktada, ama denk düşerseniz ve bu tür filmleri seviyorsanız bir bakın derim..Buradan izleyebilirsiniz..

14 comments

  1. @ la fea

    Cd’ler elimde yarın yükleyebilirim; gerçi daha önce hiç video falan yüklemedim ama her şeyin bir ilki vardır diyerek buna da el atacağım 😀

  2. Allah razı olsun derim bende. VCD mi yoksa DVD formatlı mı ya sen DVD yi olduğu gibi yükle ben hallederim bir şekilde 🙂 GRACİAS.

  3. @ la fea

    Yok arkadaşım yaa, bende VCD var, artık olduğu kadar yapacağız..Yarın gündüz hallederim, akşam işten arkadaşın düğünü var oraya gideceğim..

  4. @ la fea

    Anamm yine mi laf aldık; devamlı atışma halinde gidiyoruz farkındaysan..Unutmam herhalde, o zaman ben kesin bir şey söylemeyeyim, denerim olmazsa sana dönerim..

  5. İnsan sevdiğine takılırmış diyelim. Sen yakında beni blogdan kovalayacaksın ha ha haha. Biraz bozuldum da neyse relaxım ama doğru söyle unutma ihtimalin yok mu? Ben ne zamandır bir film yükleyeceğim birileri sordu her seferinde diyorum tamam yükleyeceğim ama unutuyorum. Düşün ben bile unutuyorum 🙂

  6. @ la fea

    Kovalamam kovalamam hiç merak etme 🙂 Bakalım becerebilirsem el atacağım o işlere, hiç olmadı sana postalarım cd’yi olur biter..

  7. Becerirsin ya neden beceremeyesin 🙂 Postala postala ben de sana ROV u postalarım. Bir köşeye atamazsın herhalde o zaman 🙂 LAF ÇARPMIYORUM :)) Paylaşmak istiyorum sadece 😦 Aşkım depreşti yine. Geocities de kapandı 😦

  8. @ la fea

    Valla zaten olmazsa artık öyle yaparız..Bana kardeşimden çok geliyor öyle postayla, insan görünce pek bir mutlu oluyor..

  9. Valla güzelim ben istiyorum de ben sana yarın postalarım hiç üşenmem. Hatta LFMB bile kopyalayabilirim. 🙂

  10. @ la fea

    Dur bakalım, ben yüklemeyi beceremezsem kendimizi posta yollarında buluruz zaten, çok saol bu arada teklifin bile yeter..

  11. uzun zamandır takip ettiğim bir blog bu.konular ve torumlar takdire şayan ellerine sağlık OforiJane Austen deyince akan suların her daim durduğu insanlardanım her kitabını tekrar tekrar okumuş ve her roman uyarlamasının çeşit çeşit versiyonunu da izlemiş biri olarak Sense&Sensibility’nin en iyi yorumlarından biri kesinlikle.oyunculuklar ve görsellik sizi o çağa götürmekle kalmıyor orada kalmayı arzulamanızı da sağlıyor.dönem dramalarından gidildiğine göre tavsiyem aynı seriden Persuasion(ki Jane Austen’in son romanından uyarlama ve benim favorim) ve de Nortanger Abbey mutlaka izleyin, seviceksiniz.

Bir Cevap Yazın

