Nobuta wo Produce ~ Proje tamamlandı..

aufrqq

Geçenlerde Kimi Wa Pet dizisini ararken karşıma birden bu dizi çıkıverdi..Gayet masum bir şekilde “ bir bakayım nasıl bir şeymiş “diyerek başladım izlemeye; ki kendimi iyi bildiğimi düşünürdüm; büyük ihtimalle kapatıp bir daha yüzüne bakmayacaktım ama nasıl oldu bende anlamış değilim, diziyi bitirmiş bulundum.Aslında Japon dizilerine pek alışkın değilim, tam olarak “sevmem” diyemiyorum ama ne zaman izlesem hala bir şekilde garip geliyor gözüme..Özellikle ilk bölümlerinde kapatmamak için biraz cebelleniyorum, ama son bölümlere geldiğimde iyi ki devam etmişim, “iyi ki izlemişim” demeye başlıyorum..Sanırım Japon yapımları bende hep böyle hissettirmeye devam edecek..

Bu anlatacağım dizi 10 bölümlük olup başına oturup izlemeye başladığında anında bitiveren bir özelliğe sahip. Hikaye lisede geçiyor –hala lise temalı yapımları izlemekten bıkmadınız mı derseniz, hala kendini izletebilenler var derim- .Üç ana karakterimiz var; kızımız “Nobuta”, şöyle dışarıdan bakıldığında – ki bakmak da kolay değil- yüzünü kapatan uzun siyah saçları, kambur profili, kelimeleri ağzından kerpetenle çıkarıyormuşsun gibi zar zor konuşması ve güleceğim diyerek suratını daha korkunç bir şekle sokması ile; yaşıtlarının aksine içine kapanık, yalnız bir karakter.Bu hallerinden dolayı okulda diğer kızlara kabadayılık taslamaları için tam bir açık hedef haline gelebiliyor..Dizimizde zaten ismini bu kızdan almakta, manasını daha sonra açıklayacağım..

NobutaPowerENTER

Diğer bir karakterimiz; Shuji..Çocuk tam bir karizma, okulun en popüler çocuğu olup herkes tarafından seviliyor, herkes ona imrenerek bakıyor.Ama özünde bütün bu popülerlik hikayesinin aldatmaca olduğunu biliyor; sevse de sevmese de “popülerlik” uğrana rol yaparak geçiriyor lise hayatını.Hatta birlikte vakit geçirmekten hoşlanmadığı , ama herkesin “mükemmel çift” olarak gördüğü okulun en güzel kızıyla çıkıyor; tabi bu durumdan pek de hoşnut değil ama yine de herkes tarafından sevilme isteği bütün davranışlarını şekillendirmiş vaziyette.Evdeki ve okulda ki hali arasında dünyalar kadar fark var.Zaten ona göre okuldaki herkes birer çocuk ve o da içlerinde yetişkin olup; çocuk gibi rol yapmak zorunda kalarak lise günlerinin geçip gitmesini bekliyor.

wiki-shujitoakira2

Ve son karakterimiz; Akira..Canım ciğerimdir o benim, o kadar seviyorum ki onu anlatamam.Aslında nefret ediyordum en başında; duygu tam olarak nefret değil ama o ortaya çıktığında bir “hoşnutsuzluk” duygusu içinde buluyordum kendimi.Sonrasında nasıl bu kadar sevdim, her sahnede nasıl gözlerim onu aramaya başladı inanın bilemiyorum.Başta o konuşma şekli, davranışları irrite ediyordu beni, sonlara doğru bir baktım bende onun yaptığı o garip hareketleri evin içinde kullanmaya başlamışım..-itiraf ediyorum kendimden utanıyorum şu an- Bu çocuğumuz, oldukça zengin olup dizinin en eğlenceli karakteridir ayrıca.Nobuta, bir gün yeni öğrenci olarak bizimkilerin sınıfına katılıyor ama daha ilk andan itibaren diğerlerinin küçümsemelerine, zorbalıklarına maruz kalıyor..

Fanwall_Nobuta_wo_produce_by_Chiribu

Bu duruma içten içe üzülen Akira ve Shuji bizim kıza yardım etmek istiyor ve Nobuta’yı popüler etme planını hayata geçirmeye karar veriyorlar.Okulun çatı katında her gün buluşan bu üçlü, kimselerin haberi olmadan –hatta hiç kimseye arkadaş olduklarını belli dahi etmeden- yeni planlar yapıp bunları uygulamaya çalışıyorlar.Tabi her seferinde birileri tarafından sabotaja uğruyorlar, ki bu da dizinin heyecan kısmını temsil ediyor.Bu süreçte, Shuji; belki de hayatında ilk defa rol yapmadan, ne düşündüğünü çekinmeden söyleyebileceği insanların arasında; gerçek “arkadaş” sahibi olmayı öğreniyor.Bu süreci izlemek o kadar güzel ki, özellikle son bölümlerde baya yoğun duygularla yaşadık bunu.İtiraf ediyorum ağlamasam da gözlerim doldu..

Akira, evet o da arkadaşlığı öğreniyor ama hayatında değer verebileceği bir şey elde etmiş oluyor; “sevmeyi” öğreniyor..Yaa, bu Akira’dan bahsetmek içimi aydınlatıyor valla, sevdim keretayı diyeceğim ama o zamanda çok yaşlıymışım gibi olacak..Neyse gelelim dizinin ismini aldığı ana karakterimize – bu arada hangi Japon dizisine baksam bu kıza baş rolde, ne kadar seviliyor o öyle- Nobura; zamanla kendini açmayı öğreniyor, arkadaş edinmeyi, diğerleri tarafından sevilmeyi ve onları sevebilmeyi..Dizinin en az konuşan karakteri ama işte baş rol kendine ait; ve çok da güzel oynamış..Bir süre sonra masum halleri ile milletin kalbine taht kuruyor zaten..

nobuta-wo-produce

Eğlenceli bir dizi, ama eğlencenin yanında bir o kadar da duygusal, yeri geldiğinde dramatik, yeri geldiğinde heyecanlı..Arkadaşlığın değerini öğrenmek adına izlenebilecek en iyi dizi bu derim herhalde; zira şu an aklıma kıyaslama yapabilecek bir dizi bile gelmiyor..Erken bitti, daha uzun olabilirdi diyen bir sitem içine dahi girebilirim, ama ne çare bitti geçti işte..Kız bir tarafa ama erkek karakterlerimiz, gözümde ayrı bir değer kazandı..Bu yorum farklı yollara sapmak üzere onun için artık bitse iyi olur diyorum ve linklerimi vererek kaçıyorum.Buradan izleyebilir, buradan indirebilirsiniz, önerilir..

16 comments

  1. Ben bu diziyi seyrederken sanırım en çok Shuji nin saçını baglama şekline takılmıştım. (Evde oldugu zamanlar tüm karizmasını çizip kahkullerine toka takıyordu.) Hadi itiraf edeyim, seyrettigim dönem de benim de saçlarım kısaydı ben de evde kahküllerimi onun gibi tokayla topluyordum 🙂 Sevimli bir diziydi bir tek sonunu sevmemiştim, Akira ya söyleyecek bir ton lafım var ama neyse demek istiyorum saglık olsun.

  2. @ depresan

    Evet o saç bağlama hali gerçekten hoştu; şahsen ben beğenmiştim..Bir de Akira bir gece bunun evine pat diye geldiğinde “o saçına ne taktın sen öyle” diyerek dalga geçmişti de, sonraki gelişinde o da takmıştı tokayı..Tuğlaları krıp onu tehdit ettiği sahne de süperdi, nasıl korkuttu ama bütün aileyi..

    Ve evet, sonu tam bir muallak, Akira bari kızı ikna etseydi, birlikte olsalardı dedim ama onlar “biz üç süper arkadaşız” kıvamında bitirdiler..

  3. En sevdiğim dizilerimden biriydi Akira’nın o “kon kon” yapışı hala aklımda. Arkadaşlığı, dış dünyaya ne kadar rol yaptığımızı ama aslında gösterdiğimiz kişi olmadığımızı, önyargının ve herkes sevmiyor onu diye sevmemenin bize neler kaybettirdiğini çok güzel anlatan bir dizi.
    Japon dizilerinin genel özelliği sonunu bir türlü yapamıyorlar. Hep bir belirsizlik bir yarıda kalmışlık oluyor. Belki de gerisini bizim hayal gücümüze bırakıyorlardır. 😀 Ama düşününcede başka türlü bitemezdi yoksa iki erkek karakterden birine haksızlık olurdu.
    Akira’yı sevdiysen sana Proposal Daisakusen’i izlemeni öneririm, Nobuta’yı sevdiysen ise Atashinchi no Danshi ve Hana zakari no kimi tachi he’yi önerim. Ki ben iki oyuncuyuda çok severim. 😀

  4. @ 4astrea

    Akira zaten o hareketleri ve mimikleri ile kendini sevdirdi dizide; gerçi başta sinir olmuştum o hallerine ama sonradan çok sevdim..Sonu gerçekten de belirsizdi; onlar bizim hayal gücümüze bırakmak istiyor olabilirlerde; biz daha net sonları seven bir kültürden geliyoruz bence..Şahsım adına diyebilirim; açık uçlu sonlara pek sıcak bakamıyorum..Ama yine de böyle bir durumda dizinin genelini düşününce “sevdim yaa” diyerek fazla haksızlık da yapamıyorum..

    Bitirdikten sonra bizimkilerin filmografilerine baktım; Akira için önerdiğin o diziyi az önce gördüm, şimdi başladığım bir dizi var o bitsin o zamana başlarım diye düşünüyorum..Yakışıklılar cennetini izlemiştim yıllar önce – ben daha okuldaydım o zamanlar, yaşlanmışım yaa- ama bahsetmek hiç nasip olmadı.Güzel diziydi, hatta benim izlediğim ilk uzak doğu dizisiydi diyebilirim; Kore dizileri buna dahil..o kadar özel bir yeri var bende..

  5. @ofori
    Ne yalan söyleyim bende net sonları severim. Şöle sevenler kavuşsa mutla olsa tadından yenmez. 😀 Geneli güzel olunca, içimiz el vermesede sonunu görmezden geliyoruz bazı dizilerde.

    Yakışıklar cenneti benimde en eski dizilerimden, hatta iki kere izleyip arada özleyince özel bölümünü açıp izlediğim oldu. 😀 Sonlardan bahsetmişken onunda sonunda şöle doya doya kavuştuklarını göremedik. 😀 Kızların erkek kılığına girmesi fikri hep hoşama gitmiştir. Coffee Prince yide çok sevip 2 kere izlemiştim. ( tabi bunda Gong yoo’nun büyük bir payı vardı. 😀 )
    Şimdide You are Beatiful’u izlemeyi düşünüyorum, hafta sonu başalarım inşallah.

  6. @ 4astrea

    Bak işte sonunu görmemek için ne güzel bahaneler bulup kandırıyoruz kendimizi 🙂 Yakışıklılar cennetini kardeşim önermişti, hatta izle diye zorla linkini vermişti bana.Sonrasında ben izledim ama o hala daha izleyebilmiş değil …

    Erkek görüntüsünde kız temasını bende seviyorum valla; heyecanlı oluyor.Ama hiç birisi Coffe Princee’de ki o tadı veremez.( o kadar da iddalı olabiliyoruz yani..) Bakalım bu tabuyu yıkacak bir dizi bulabilecek miyiz..

  7. @ofori
    Coffee Prince’deki o tadı hiçbir yerde bulamayacağız bencede. Her ne kadar filmi çekilecek olsa da aynı oyuncular olmadığı sürece ( ki zaten aynı oyuncular olsada dizinin tadını vermez.) aynı tadı vermez. ama yine de merakla bekliyorum filmini.

  8. slm ntte dolaşırken ilgimi çekti blogun daha önce hiç kore dizi izlememiştim bi bakıyım dedim dediğiniz kadar varmış diziler yazdıklarınızın çoğuna baktım hatta ntte koreyi araştırmaya başladım bi şans olursa koreyi görmeyi isterimm bide bi site buldum ezgidizi.com alt yazılı bir çok dizi var kore japan ve çin dizileri sizin sayenizde kore dizileriyle tanıştım tşklerrr gerçi arkadaşlarım bu ilgimi şaçma buluyo ama ben sevdimm

  9. Ay, bayadır yazmıyordum ama Kame’yi görünce yorum yapmadan geçemedim=) (Kame-Shuji)
    Bazıları basit bulsa da arkadaşlıkla ilgili izlediğim en güzel dizilerden biriydi diyebilirim. Aslında izleme nedenim sadece Kame’yi sevdiğim içindi ama Yamapi de çok tatlıydı=)
    Kız da rolün hakkını vermişti hani. O kadar eğlendiğim ve bir çırpıda biten bu dizide gözlerimin dolduğu da oldu. Ve sonunu keşke hepsi beraber yine bir okulda olsalardı dedim. Tekrar izlemek istediğim dizilerden biri ayrıca. Kame’yi sevenler için One Pound Gospel dizisini de öneririm, eğlenceli, kafa yormayan öylesine birşey=)

  10. @ esru

    Bende izlerken çok ama çok beğenmiştim.Başta öylesine başlayan bu iş ortaklığı, sonrasında sarıp sarmalayan bir arkadaşlığa dönüşüp bizi kalbimizden vurmuştu.Sonradan baktım bu hanım kıızmızın dünya kadar daha dizisi varmış; hatta hangi diziye baksam castta bu kızımız var.Japon yapımlarıyla ilgilenenler için bu kızı bilmeyen yoktur; bir ben kalmışım zaten, bu diziyle onu da aradan çıkartmış olduk..

  11. Evet ya, o kız Japonya’da acaip seviliyor. Hatta onun da erkek kılığında bir dizisi var, biliyosundur. fena değil diyorlar, ben ilk bölüme birkaç dk bakmıştım ama you’re beautiful dizisi faciasından sonra erkek kılığında kız dizisine şimdilik cesaret edebileceğimi sanmıyorum=)

  12. @ esru

    Heheh, zaten o tür dizilerden artık gına geldi ama yine de şöyle çok güzelinden bir tane yapılırsa yine de oturup izlerim herhalde.Böyle sıklıkla aynı tür yapılmasaydı, daha izlemeye başlamadan bizde bir ön yargı oluşmazdı.Ve evet bu kızı her yerde görüyorum ben; hatta bana bütün yapımlarda bu oynuyormuş gibi geliyor valla..

  13. @esru
    Hana Kimi den bahsediyorsun sen. Kesinlikle gözün kapalı izle derim. Hatta Kimbapsushi çok tatlı bir tanıtım yazısı yazmış bunun hakkında oraya bir göz at derim. CP esintileri var ondada. Zaten aynı dönemde yayınlanmışlar. Kısacası izlemeni tavsiye ederim çok güleceksin. Ofori sende izlemediysen izle mutlaka.
    Birde evet ya You’re Beautiful resmen bir faciaydı. Kimseye tavsiye etmiyorum ben. Ama saz ekibi için izlenir gerisi boş. Sırf onlar için izleneceksede gerçi youtube’tan vtr’lere bakılır yani. Zaman kaybı o zaman.
    Nobuto Wo Produce te benim izlerken çok eğlendiğim. Şirin mi şirin bir diziydi. Ben severek ve gülerek izledim.Hatta hüzünlendiğim yerlerde oldu. Şimdi acaba tekrar izlesem mi düşüncesi beliri verdi kafamda ha:)s

  14. ofori, sen zaten uzakdoğudan biraz uzaklaştın gibi okuyorum bazı yazılarında=) Ben daha o aşamada değilim, yani diziler aynı kurguda gittiği için sinirleniyorum bazen ama yine de kopamıyorum=)

    @sermin,
    Sen de izle diyorsun bak=) Tanıtım yazısı demişsin, ona da bakıcam şimdi, daha heveslenirim=) Muhtemelen izlicem zaten, şu You’re Beautiful’u unutmak için=) Şimdilik izlediğim en kötü Kore dizisiydi diyebiliyorum yani, ki başroldeki Geun-seok Jang’ı severim, ona rağmen. Kız hariç hepsi tatlı da dizi kötü=)
    Nobuto Wo Produce tekrar izlicem ama sırada o kadar film ve dizi var ki. Hepsini bitirdikten sonra “tekrar” izleyeceğim dizilere geçicem=)

  15. @ esru

    Bende geri dönmek istiyorum ama daha beni cezp edip tekrar kandıracak bir şey bulamadım; belki yakın zamanda yeniden dönerim o semalara.Ama bugünlerde dünyanın diğer tarafında geziniyor bakışlarım..

  16. Bu dizi bir ara o kadar çok konuşuldi ki ama ben hala izlemedim içimde ukte kaldı resmen… Belki elimdeki listeyi izlemeyi bitirirsem bu japon doramasınıda izlicem inş:)

Bir Cevap Yazın

