Kımı wa Pet ~ Momo selam gönderir…

dyn009_original_745_952_pjpeg_2537066_0b8235ba2a84a935c8161166f4b675e5

Bugünlerde devamlı manga okuyorum, sanki eski hastalığım tekrar nüksetmiş gibi..Evde okuyorum, rüyalarımda yaşıyorum, işte manga düşünüyorum; hummalı hastalık gibi düşmüyor yakamdan; ne zaman tekrar beni terk edecek merak etmiyor değilim.Bir ara böyle güzel mangalar bulunca yaşıyorum bu durumu; alında o mangalar hep orada da beğeni durumum değişkenlik gösteriyor işte.Misal bu bahsedeceğim mangayı; çok uzun zaman önce yine indirip okumuştum ama belli bir yerden sonra sanırım beğenmemiş olacağım terk edip bırakmıştım.Geçenlerde bunun büyük bir kısmını okuduğumu hatırlamadan; sanki ilk defa karşıma çıkıyormuş gibi düşünüp yeniden indirmişim; okuyorum okuyorum diyorum bu bir yerden tanıdık geliyor bana; neyse deyip geçiyorum..Sonra bir yerde tak etti; dedim “ben bunu okudum ”..

Untitled 1

Ama işte hepsini okumamış olacağım, sonuna dair bir hatıraya sahip değil belleğim; bu sefer bitireyim dedim.Ve yarabbim o kadar uzun geldi ki gözüme; oku oku bitmiyor.Biliyorum bundan kat ve kat uzun mangalar da var ama bir 14 cilt; her cildin içinde yaklaşık 5 bölümden hesaplarsak toplamda 60 bölüm oku oku tam üç günde bitirebildim..Aslında daha önce de biterdi ama vakit darlığı içinde ancak bu kadar uzayabildi..Ana karakterlerimiz, işinde başarılı, iyi bir üniversiteden mezun olmuş; klas bir görünüme ve entel bir kişiliğe sahip; herkesin imrenerek baktığı kızımız ile onun bir gece vakti eve giderken büyük bir karton kutu içinde uyurken bulduğu ve sonrasında onu evinde tek bir şartla barındırdığı erkek karakterimiz..Ya kızımızın evcil hayvanı olacak ve onun ölmüş eski köpeğinin yerini alacak ya da geldiği karton kutuyla birlikte aynı köşe başına bırakılacak..

be56e09f8aace6f1ae94cff034c4e0a6_thumb

Evet yanlış duymadınız; Japon’ların gerçekten ilginç fikirleri var; böyle bir plot düşünceye sahip bir manga işte..Ama hemen akıllara başka düşünceler gelmesin zira aralarında ki ilişki – en azından manganın üçte ikilik kısmında- tam bir sahip –evcil hayvan ilişkisi gibi.Tabi evcil hayvanın gerçekte bir insan olması, kızımızın kimseye gösteremediği en zayıf yönlerini; gerek iş yerinde gerekse özel hayatında sevgilisinden bile sakladığı zayıflıklarını, göstermekten utandığı yönlerini bu “evcil hayvana” göstermesi, onunla paylaşması anlamına geliyor.Ve zamanla anlıyor ki; bu hayatta Momo adını verdiği bu adamdan başka hiç kimsenin yanında “kendisi” gibi olamaz..Tabi bu süreci izlemenin keyfi de bize kalıyor..Çoğu bölümde kavga ediyorlar; Momo evi terk edip duruyor ve kimin gerçekte acı çektiğini, kimin kime daha çok muhtaç olduğunu görmek bir tek okuyana kalıyor..

Untitled 2

Aralarında ki ilişkiyi; birbirlerini anlamalarını, konuşmalarını, konuşmadan bakışmalarını görmek gerçekten de keyif vericiydi.Manga çoğunlukla kızın bakış açısından ilerliyor; onun yaşadıkları, onun olaylara dair düşünceleri gösteriliyor ve bence bu açıdan gitmeleri en doğru karar oluyor..Az önce yine eklemek için resim aranırken fark ettim ki; bunun da bir 10 bölümlük JDraması varmış; zaten hani mangaya el atsam bir dizisi çıkıyor karşıma..Çok merak ettim, izlesem mi izlemesem mi bilmiyorum.Haa bu arada çocuğun mesleğinden bahsetmeyi unuttum; kendisi profesyonel bir dans sanatçısı; ama onu sahne üzerinde görmelisiniz, zira gören aşık oluyor.Kendisi bizim kızın yanında yemek yemekten ve uyumaktan başka bir şey düşünmeyen evcil bir hayvan olabilir ama bizim kız bakmadığı zaman tam bir Kazanova olabiliyor; çocuk sonradan kızı da şaşkınlığa düşürecek kadar –hatta kıskandıracak kadar- bir değişim içinde oluyor.

300px-kimi-wa-pet-banner

Aslında değişim de değil de; bu yönünü bize daha yeni yeni gösteriyor diyebiliriz..Ne diyebilirim ki, güzel bir manga, belki biraz gereğinden fazla uzatılmış ama dizisinde kısıtlamaya gitmiş olacaklar herhalde 60 bölümü 10 bölüme sığdırabilmişler..Mangayı buradan okuyabilirsiniz; dizi hakkında ki bilgiyi buradan edinebilir, diziyi de buradan izleyebilirsiniz..

14 thoughts on “Kımı wa Pet ~ Momo selam gönderir…

  1. dizisini izledim de gerçekten güzeldi tavsiye ederim.
    bi kere orjinal fikirlerle çıkıyo insanın karşısına. bi psikolog vardı mesela (bilmiyorum mangada var mı?) kızımızın gitmiycem diyip diyip gene gittiği adam çatlak bi şey kendi sorunları da var zaten, ilginç bir iddiası “iki insandan ancak biri diğerine muhtaçsa koşulsuzca düşünmeden sorgulamadan bağlanırsa sevgi vardır. o yüzden ancak anne-bebek veya sahip – evcil hayvan arasında sevgi vardır. bağımsız insanlar arasında sevgi değil alışveriş vardır.” (gibi bişey) sıradan bi aşk hikayesi gibi görünse de modern kadının açmazlarına eğilen nitelikli bi yapım.
    ve tabi gerek senaryo gerekse oyuncuların sevimlilikleriyle özellikle ilk bölümlerde (bu tür dizilerde herzaman olduğu gibi) çok eğlenceliydi.

  2. @ zehra

    Mangada psikolog sahnesi yoktu; bak şimdi iyice meraklandım.Ama adam çok güzel açıklamış sevgi olayını yaa; bizim kızın durumu da aynen böyleydi.Hatta mangada bir ara bizim çocuğu ciddi ciddi köpek olarak görüyordu.Bir ara çocuk inat olsun diye tam bir hafta bununla konuşmadı bu saf da ancak 10 gün sonra fark etti..Tabi onu konuşturmak için elinden geleni yaptı amaa nafile..Sonrada bunu telefonda başkasıyla konuşurken yakalayınca nasıl kızdı anlatamam..

    Arada momo’da iyi değerini bildirdi kıza..Dizisini de izlesem mi acaba; sende güzeldi diyorsan iyice teşvik eder bu beni..

  3. Bak sonra bana sitem ediyorsun diyorsun. Yaptığın iş mi senin şimdi ? Haa küçük hanım söyle 🙂 Hem manga hem drama. Ooo sen iyi ki çalışıyorsun bir de benim gibi evde otursan günde 4 manga 5 dizi falan bitirirsin sanırım 🙂

    Bu arada sana hala Hapi Mari yüzünden kızgınım :p ya nereden bulaştırdın beni. Rüyalarıma bile girdi. Hele 6. chapter 7 desen ayrı bir dert vay anam vayyyyy gel de sabret.

  4. aynı hadise dizide de var.bence izlemelisin zaten 10 bölümcük.
    ben de tanıtımını ilk okuduğumda “bu japonlar bi erkekle bi kadını aynı eve sokmak ve orda tutmak için artık iyice saçmaladılar” demiştim ama hasbelkader izledim ve gördüm ki işin aslı öyle değil. “sen evcil hayvansın” adının bi anlamı önemi var, yani sevgiyi böyle açıklıyorlar hikayede.
    dizi benzerleri gibi komedi başlayıp duygusallaşıyor ama içi dolu bi duygusallık bence bu.
    oyuncular da tanıdık zaten. son samuray’dan hatırlayabileceğiniz koyuki’nin zarif ve utangaç ama gerçekte bilmiş ve baskın çift karakterli hali ilginçti ve bi kadını ciddi tipine rağmen bu kadar sevimli bulduğumu hatırlamıyorum.sevgilisiyle gezerken kulağının kaşındığı ve sevdiğini söylemeye çalıştığı sahneler aklımda kalanlar.

    hana yori dango’nun matsu jun’u zaten o suratla bi de köpek taklidi yapıyo.iwaya eve sevgilisiyle geldiğinde havlamaya başlaması görülmeye değerdi.neyse tadını kaçırmıyayım ben.sırf deli psikolog için bile izlenir.ama diğer karakterler de ilginç ve sevimliydiler.

    ve mangayı bilmem ama dizinin kendi gibi sonu da gerçekçi ve klişe olmaktan uzaktı. iwaya’nın erkeklerden ve kendinden şikayetleri, sevgiyi aradığı yerde bulsa da tutamayışı…biraz daha “gerçek” bişeyler arayanlara, farklı bakış açılarına meraklı herkese tavsiye ederim.

  5. @ zehra

    O ne uzun yorumdur öyle, valla benden daha çok açıklayıcı bilgi vermişsin..Dizi oyuncuları hakkında hiç bir bilgim yoktu, bahsetmen iyi oldu gerçekten..

    Mangada sonunda “kavuşuyorlardı” desem spoiler statüsüne girer biliyorum ama yine de merak ediyorum ne yapayım; dizide nasıl bitiyor.Mangada kız erkek arkadaşından ayrılıyor ve Momo artık evcil hayvan olmak istemediğini belirtip eve terk ediyor.Sonrasında bizim kıza evlenme teklif ediyor ; kızda açık açık evet demese de bizimkiler evlilik ve de çocuklar hakkında konuşmaya başlıyor bile..

    Güzel bitiyor yani, ben sonunu beğenmiştim..Yine de çok bu son için bizi çok beklettiler..

  6. @ zehra

    Dur sakın anlatma zehra, izlemeye karar verdim hatta şu an itibariyle başlamak üzereyim; bitirince görüşmek üzere..

  7. heh heh izlemeye karar vermene sevindim.beğenirsen daha çok sevinirim.zaman kaybı olmaz umarım.

    ben çok uzun yazdığımı sonradan farkediyorum da neresinden kısaltsaydım bilemedim ki.spoiler demeden spoilere de kaymışım evet.
    anlatma demşsin ama açıklıyayım ben sen istersen oku.

    -spoiler-
    dizide gerçekçiden kastım o mesafeli kadının sihirli değnek değmiş gibi bi anda çözülmeyişi,işlerin gerçek hayatta olduğu gibi yavaş gelişmesi.-
    -spoiler-

  8. Öncelikle ofori blogunu uzun zamandır severek takip ediyorum. Elllerine sağlık gerçekten çok severek okuyorum yazdıklarını düzenli olarak baktığım bloglardan biri.

    Diziye gelince yaklaşık bir ay önce seyretmiştim ama sanırım 6. bölümde bıraktım. Aslında sevmediğimden falan değil zamanım olmadı izlemeye birazda bölümler kendini tekrar etmeye başlayınca sıkıldım açıkcası. Şimdi siz anlatınca tekrar merak ettim ama sonunuda öğrendim şimdi ne yapsam ki. 😀 ( gerçi en sevdiğim şeylerden birisi spoil edinmekdir. )

  9. @ zehra

    Spoiler sevmeyen ölsün zaten; daha başlamadım indiriyorum diziyi; yakın zamanda bitirip yorumumla buralara dönmeyi planlıyorum..

  10. @ 4astrea

    Çok teşekkür ederim; böyle yazdın ya şimdi sen nasıl mutlu oldum bir anda havalandım anlatamam..Kardeşime hava bile bastım; “bak beni okuyan var..” diye, tekrardan saol söylediklerin için..

    Bende şimdi senin siteyi ekledim; yorumların, yazıların gerçekten çok güzel ve akıcı; çok beğendim siteni..Artık arada sırada misafir olurum 🙂

    Bu diziyi gelirsek; bende bir bitireyim de o zaman doya doya konuşuruz..Japon dizilerine hala alışık değilim ama bir iki derken sanırım yeni hedefim bunlar olacak..

  11. @ofori
    Beğenmene çok sevindim, çok teşekkür ederim, daha çok yeni blogum, bu aralar okuldan dolayı yogun olduğum için pek fırsat bulamasamda iki üç günde bir yazıyorum.
    Her zaman beklerim misafirliğe, ben sana sık sık uğruyorum. 😀 eklediğin için çok teşekkürler, bende seni ekledim.

    Sanırım daha çok japon dizisi izlemişimdir, hata çevirmek için bile japon dizisi tercihimdir, belkide anime sevmemden kaynaklanıyor. Japon dizilerin neredeyse tümünde bir anime havası var. Bence sende çok seveceksin japon dramalarını…

  12. @ 4astrea

    Bende bakıyorum her gün hatta bahsettiğin kısa bir japon filmi vardı iki kız hakkında onu izleyecektim, büyük ihtimal bu akşam izlerim, youtube’dan buldum 🙂

    Japon dizilerine daha yeni giriş yapıyorum; çok güzel fikirleri var adamların, bakalım bir de bu camiaaya giriş yaparsak, içinden çıkamayız diye korkuyorum..Gerçi şimdi bir dizi daha buldum ona başladım; Papa to Musume no Nanokakan diye bir şey, güzel görünüyor şimdilik yakın zamanda ondan da bahsedebilirim.Gerçi sen çoktan da izlemiş olabilirsin..

  13. @ofori
    Papa to Musume no Nanokakan henüz izlememiştim, o zaman önce senin yorumunu okuyacağım sen beğenirsen bende izlerim.

  14. @ 4astrea

    Bakalım bir izleyelim de onda da doya doya konuşuruz, hatta biz bu gidişle daha çok Japon dizisi konuşuruz gibi geliyor ..

Bir Cevap Yazın

