My Beautiful Girl, Mari ~ Düşler diyarı..

poster

Uzun zamandır aklımda olan ama nedense bulup izlemek için hiçbir teşebbüs içine girmediğim bu animeyi; bugün Emir’in sitesine izlenmek için hazır beklerken gördüğümde dayanamadım ve anında doldurup izlemeye başladım.Gerçi arada megavideo saolsun gıcıklığını yapıp; beni uzun bir süre bekletti ama olsun, sonuçta “oturdum ve izledim” diyebilme gururu içindeyim şu an..Daha önce hiç Kore yapımı bir anime seyretmemiştim, gerçekten de insan bir garip hissediyor..Ne bileyim; Japon yapımı anime izlerken, tamam diyorsun anime izliyoruz, ama Kore yapımında konuşmalar o kadar tanıdık geliyor ki bunca zaman sonra sanki “bizden” bir şey izliyormuşuz gibi hissettiriyor..

mari8

Hoş bir duyguydu itiraf ediyorum; zaten hikayede güzel ve akıcı olunca beğenmek dışında başka bir alternatifimiz de kalmıyor geride.İki çocukluk arkadaşının yıllar sonra yeniden buluşmasıyla başlıyor hikaye, sağdan soldan konuşurken biri diğerine bir kutu uzatıyor ve birden eski anılar canlanmaya başlıyor.İkisini ilk okul yıllarında görüyoruz; birinin babası ölmüş, ninesi ve annesi ile yaşıyor; diğeri balıkçı babası ve annesi ile okulun en çalışkan çocuklarından biri.Tabi asıl baskın karakterin babası ölmüş, hayal gücü geniş yaşına göre daha olgun olan olduğunu belirtmekte yarar var.Bir gün bir kitapçıda sağa sola bakınırlarken bilyelerin arasında içinde beyazlar içinde bir kız figürü olan bilye dikkatini çeker, ama bir şekilde onu kaybeder..

affiche2

Tabi bu daha her şeyin başlangıcıdır ; kedisini ararken eski deniz fenerinin içinde bulur kendini ve birden daha önce hiç görmediği balık şeklinde bir kuşu fark eder.Onu takip ederken kendini tamamen başka bir dünyanın içinde bulur, ilk önce bulutlar üstünde ilerler; uçsuz bucaksız yeşilliklerin arasından süzülüp geçer, bu masal diyarında saçı ve kıyafetleri dahil her şeyi bembeyaz olan bir kızın tam önünde bulur kendini..sonra birden nasıl oldu anlamadan tekrar kendi kasabasında açar gözlerini.Bu duruma pek bir anlam veremezken; hatta başta bütün bu olan bitenleri rüya olarak adlandırırken bu gidiş gelişleri daha fazla sıklaşmaya başlar ve artık bunun bir rüya olmadığından emindir..

Sırada arkadaşını ikna etmek vardır ve ikisi en zor günlerinde bu masal diyarına sığınmaya başlarlar.Görsel olarak oldukça tatmin edici bir anime; her ne kadar bazı şeyleri büyük soru işaretleri ile bırakarak kapatsa da gizem seyrediyorsunuz sonuçta diyerek nanik yapabilir..Kore filmleri, dizileri derken animelerine de dadanmak gerek bundan sonra, bunu öğretmiş oldu bu anime.Merak edenler buradan yararlanabilir, tavsiye edilir..

28 thoughts on “My Beautiful Girl, Mari ~ Düşler diyarı..

  1. @ mavi

    Arkadaşım; sana 32 diş göstererek sırıtıyorum; anime dünyasında iyi yolculuklar 😀

  2. Sakın Mavi Sakın Bu cadının aklına uyupta bir şey izlemeye okumaya kalkma dönülmez bir yola girersin benden söylemesi 😉

    Ayrıca Gong Yoo benim 🙂 Nasılsa Oforiyi de eledik rakip olarak 😉

  3. ooo ofori ne güzel yazılar yazmışsın öyle, hasret kalmıştık uzun zamandır 😀 ne zamandır böyle anime izleyesim var (5 centimeters per second’ı hala ve hala bulamadım :S) hımm bu iyi bir tercih olur sanki hıı 😀

  4. @ la fea

    Anamm, neden öyle diyorsun mavi arkadaşımıza – sinsice sırıtıyorum bu arada 🙂 – Olsun varsın; mavi ne izlemek istiyorsa onu izlesin ama bu arada bu animeyi izleyeceğini de biliyorum..- Egom uçmuş vaziyette-

    Şaka bir yana mavi; yorumunu beklerim; La fea , arkadaşım senin de gözlerinden öperim..

  5. @ ruzigar

    Emir’de tam senin hayrkırışlarını duymuş olacak, eklemiş kendi sitesine..Zaten o olmasa ebedi billah izleyemeyeceğiz bunları..Bende buralarda olmaktan mutluyum; özlemişim böyle yazışmayı..

    Bir de izne falan çıksam ne iyi olacak; sabah akşam kilitlenirim artık buralara..

  6. Gözlerinden öperim demekle olmuyoru küçük hanım sen bizim hiç bir tavsiyemizi kale alma. Biz seninkileri aldıktan sonra da bağımlı yap 🙂 Yok öyle valla uzaktan bakıyorum bu sefer. Şu manga hala bitmedi sen unuttun bile değil mi? Ama ben unutamadım her gün bakıyorum. Delireceğim artık 🙂

  7. @ la fea

    Ben ziyaret ediyorum; bütün yazılarını da okuyorum ama ne yalan söyleyeyim, ses çıkarmaya da çekiniyorum.Son zamanlarda ne desem karşılığı sitem şeklinde dönüyor bana; sonrasında suçluluk duygusu içinde buluyorum kendimi..Sadece bu dönemin geçmesini ve eski muhabbetlerimize dönmeyi bekliyorum o kadar..Bunun yakın zamanda olacağını da umut ediyorum; zira eski konuşmalarımızı özlemiyor değilim..

  8. Ha ha tahmim ettim :)) Ya stres yaptım sinir yaptı bu proje ile bünye de. Nefertiti sakinleştirdi beni biraz sağolsun. Nazım bir sana geçiyor tanımadığım insanlar bir şey diyemiyorum arkadaşım valla. Ofori mektup yazmadı dedim Nefertitiye ağlak bir şekilde 😛 o da dediki ‘Ama o da blogunda yer vererek bize destek oldu’ Bak sana Yoon Eun Hee’nın yeni dizisini tanıtıyorum. Ne diyeyim başka. Korkma ısırmayacağım 🙂

  9. Ha ama bu Hapi Mari konusunda 10 yıl sonra bile olsa konuşacağım haberin olsun ha ha ha.

  10. @ la fea

    Arada çok laf yedim valla; korkma falan dedin ama valla çekiniyorum..Kızımızın yeni dizisini bende gördüm, bütün bölümleri bir yayınlansın da bakarız o zaman.Hem beni Kore camiasına geri döndürecek bir şey lazım; belki o bu dizi olur…

  11. Ay yok canım bu dizi olmaz maalesef. Bütün bölümleri yayınlandı bitti dizi. Bitmemiş dizileri tanıtmam ben :=)

  12. Ya Ofori blogunu deneme maksatlı bir hosta atmayı deneyelim mi? Sen dışa aktar admin panelinden. Çok güzel wordpress temaları gördüm içim gitti. Hem sende böyle yapma istediklerini daha rahat yaparsın. Nereden aklına geldi yine dersen başlıkların altında sohbet ediyoruz. Sohbet kutusu istediğin geldi aklıma ama onu da hosta nasıl koyarız bilmem her halükarda otomatik değil senin kontrolünde olduğundan halledilir. Bu blogu kapat ya da sil demiyorum. Bir bakalım benim gibi içine sinerse oradan güncelleme yaparsın? Denemesi bedava ne dersin?

  13. @ la fea

    Arkadaşım öncelikle kusura bakma, dün akşam 8’de vurdum kafayı yatağa, bugünde sabah işe gitmem lazımdı iptal oldum gidemedim -çok da sevindim bu arada 🙂 – Neyse öyle böyle derken ancak yorumunu okudum ve çok sevindirik oldum bir anda..

    Bugün boşum, evdeyim yapalım, deneyelim derim ben..Heheh, şimdiden heyecan sardı beni..

  14. Dün bütün gece denedim canım var ya. Yine deneyeceğim taktım 🙂 Senin dosya çok büyük olunca içe aktarmak problem oluyor. Onu böldüm falan bu sefer Türkçe sorunu çıktı bende artık sabah olduğu için bıraktım 🙂

    İyi de ben sana nasıl ulaşacağım bugün?

  15. @ la fea

    Arkadaşım, şimdi annemle markete gidiyorum, gelince ben yahoo messenger’dan online olurum, sen hotmailden benim yahoo adresi ekle; öyle konuşabiliyoruz sanırım..Live messenger yüklü değil bende, sadece yahoo messenger var o kadar..Ben geldiğim gibi online olurum 🙂

  16. Sanmıyorum canım ama deneriz olmazsa online Yahoo messenger açar seni eklerim ben 🙂 Ayy kafam kazan oldu ya 🙂

  17. Ya biraz kestireyim dedim. Geldin mi o arada? Sana offline mesaj attım ama aldın mı bilmem. Boş vaktinde gel neler istediğini söyle ona göre halledelim yan menuyü. Belki sevabına bize Türkçeleştirecek photoshopu iyi bir arkadaş buluruz. Buradan da duyrulur yani 😛

    http://ofori.byethost3.com/

  18. @ la fea

    Arkadaşım, dün gece işteydim; bugün bu saate kadar da uyudum, ancak gelebildim valla 🙂 Gerçi hala gözlerim acıyor; “uyku uyku” diye ama pes etmemeye niyetliyim..Senin de müsait olduğun bir an konuşuruz; çok saol..

  19. Canım akşam müsaitsen yine yahoo messangerdan konuşuruz. Ben de pes etme derim çok güzel olacak. Son yazılarını da kopyladık mı tam süper olacak bende 🙂

  20. Cadıcım güncelleme yapmaya zamanın varsa yeni blogunu tasarlamak için de zamanın vardır diye umuyorum 🙂 Randevulaşalım lütfen please yarın akşam misal? Ya da öbür gün? Bitirelim şunu ve sende şık bir blogda yazmaya başla. 🙂

  21. Yettim ama geç yettim sanırım 😦 neyse bir kaç tavsiyede bulunayım. Free adreslerden kaçının öncelikle free dir vardır illeti paralıdır vardır hikmeti 🙂 ayrıca kalıcı bağlantlarınızı varsayılan olarak ayarlamayın 😦 özel yapı olarak %postname% ekleyin. All in One SEO Pack ağzımı açsam sayfaar dolusu olur. En iyisi zorlandığınızda haber veriniz.

  22. Ben başka bir site için Byethotstu kullanıyorum bir senedir bir sorun yaşamadım. Teknik destekleri de iyi bir free servise göre.Bunlar zaten deneme amaçlı. Ben kendi otomatik wordpress blogumu silmedim ne olur ne olmaz diye. Ofori de silmesin zaten. Sonuçta ne olacağı belli olmaz ama hiç ilgilenmediğim halde benim 2008 de açtığım sitem duruyor hala. Sen sil demedikçe kolay kolay silmiyorlar en azından şimdilik böyle. Yardım teklifini nezaket olsun diye yaptıysan üzgünüm 😛 çünkü direk mutabımız sen olacaksın bundan sonra ‘Emiiiir koş yetiş’ diye :)) Teşekkür ederiz arkadaşım.

  23. @ la fea

    Arkadaşım, bir denk gelemedik valla..Kaç gündür eve uğrayamıyorum resmen; nöbetten çıktım geldim uyudum sonra bir arkadaşın düğünü vardı oraya gittim; sonra başka bir arkadaşımın evinde yatıya kaldım,sabah işe gidip 24’de işten çıktım eve sonuna ulaştım ama vurdum kafayı yatttım.Zar zor kalktım yataktan, şimdi bile gözümden uyku akıyor sanki..Yoğundu valla..

    Emir’e “saolasın” diyorum buradan; gerçi bendeki bu teknik bilgi cehaletiyle ne demek istediğini hiç anlamadım ama La fea sen anlıyorsan mesele yok 🙂

  24. Yahu cümleyi eksik yazdığımın farkkında değilim bir kaç eklenti tavsiye edecektim ki yarım kalmış cümle .) Al seo pack eklentisini kur dicektim. Seo için.

Bir Cevap Yazın

