Little Butterfly …

51mzg4guzgl

Little Butterfly; hayatımda okuduğum en tatlı, en sevilesi yaoi mangalardan biridir.Şimdi ben bu mangayı okudum diyeceğim; insanlar “iğğ nasıl okudun” diyecek,zira yaoi okuduğunu itiraf etmek içinde bulunduğumuz şartlarda pek de kolay değil..Ama arada sırada böyle tatlı şeyler çiziyorlar yaa, o zaman kendimi kaybediyorum okurken.İlk defa nasıl denk geldim, nasıl okumaya başladım bu mangayı hiç hatırlamıyorum; ama tek kelime ile aşık olduğumu hatırlıyorum..Tabi bunda hikaye örgüsü kadar çizimlerinde hakkını teslim etmek gerek..

little_butterfly_v01_pg026_027

Ana karakterlerimiz liseye gidiyor; aynı sınıfta olmalarına rağmen birbirleri ile pek alakaları yok.Biri çok arkadaş canlısı olmasına rağmen; diğeri sanki özellikle diğerlerinden uzak tutuyor kendini.Tabi bu durum bizimkini rahatsız ediyor ve aklına koyuyor; “ben bu çocukla arkadaş olacağım ve onun aslında göründüğü gibi soğuk biri olmadığını herkese kanıtlayacağım..”Bir okul gezisi sırasında takılıyor bunun peşine; ama öyle böyle değil, çocuk geziden ayrılıp bir otobüse atlıyor, bu da koşarak peşinden gidiyor.Tabi sonradan kendisi de acı bir şekilde öğreniyor ki; çocuk aylar boyunca biriktirdiği parayla ve bu kimselerin gözüne batmayacak planla evden kaçma girişimi içindeymiş ve bizimki saolsun bunca aylık planı alt üst ediyor; sırf onunla arkadaş olacağım diye..

1569709076.01.LZZZZZZZ

Bundan sonra,bizimkiler birlikte geri dönüyorlar ama bir şekilde arkadaş olmayı da başarıyorlar.En azından soğuk duran karakterimiz, kendi hakkındakileri diğerine anlatmaya başlıyor.Sonrasında yan karakterleri de pek gözümüz görmüyor zaten; sırf ikisi üzerine odaklanmak bile insanı mutlu edebiliyor.Çocuğun bu soğuk hallerinin; ailesinden kaynaklandığı, aslında dünya kadar derdi omuzladığını öğreniyoruz ilerledikçe.Ona acıma ve diğerinin sahiplenici ilgisini kıskanma duyguları arasında gidip geliyoruz; en azından ben yapıyorum bunu.Ne kadar okursam okuyayım, sanki hiç bilmiyormuşum gibi garip bir heyecan içinde buluveriyorum kendimi hala..

Birbirlerini sevmeleri o kadar hoş ve naif bir şekilde işlenmiş ki; çizimlerin ve hikayenin insanı rahatsız etmesi düşünülemiyor bile o anlarda..Tabi okuduğun şeye bakış açında da büyük bir etken saklı; ama bu manga var yaa, hala tek bir laf ettirmem kendisine gibi geliyor.Yakın zamanda bir iki bölümü one shot kıvamında verdiler; nasıl heyecanla okudum, bölümleri bilgisayarda sakladım anlatamam..Küçük kelebek, uçup duruyor işte..Bir göz atın derim, çok seveceksiniz, buradan okuyabilirsiniz…

22 thoughts on “Little Butterfly …

  1. Vaaahhh Çok güzeldi. Okadar sürükleyici, çizimleri o kadar hoş ki. Bir solukta okudum bitirdim. Resmen durduramadım kendimi. Bu güzel manga yı paylaştığına çok sevindim. Yoksa hiç haberim olmazdı 😉 Special kısımlarda ayrı güzeldi. Birde mangakasını çok sevdim ya, kanım kaynadı 😉 özelliklede manganın bitişinde yazdığı yazılarda nakahara bunları nerden öğrendi acaba ama sanırım internetten araştırma yapmıştır(haha) bu olayda çok iiyi kısa hikaye olur falan diordu ya koptum. Takanaga Hinako sevdiğim mangakalar arasına girdin 😉

  2. @ sermin

    Dimi, bende o kadar çok seviyorum ki anlatamam.Geçenlerde yenib ir ekstrasını bulmuş kardeşim, gönderdi bana, nasıl sevindim, nasıl yavaş yavaş, sindire sindire okumaya çalıştım anlatamam.Sanki hemen bitecek gibi, ve aslında öyle oldu hemen bitti.Böyle güzel şeylerin sonu hiç gelmesin istiyor insan..Bizimkinin diğeri uzaktayken onun kalemini masasının üstüne yapıştırması falan çok güzeldi; nasıl aşık oldu ama sonradan..

    Diğeri ne güzel bakıyordu çocuğa; hele o çizimler.Zaten bütün suç o çizimlerde bence, o kadar güzel olmamalıydılar..Ayy bak bir daha okuyasım geldi valla..

  3. itiraf etmeliyim Totally Captivated kadar sarmadı beni ama ikisini karşılaştırmak da doğru değil belki zira çok çok farklı iki hikaye ve jenerasyon var karşımızda.Lise öğrencisi iki genç yeni uyanışlar ve arzular.En başta öylesine karamsardı ki sonu da öyle biticek diye hop oturdum hop kalktım en sonuna kadar heycanım devam etti.Koujima’nın acemilikleri ve utangaçlığı çok eğlenceliydi.Nakahara ise çok yakışıklı ve havalı ama hüzünlü yüzü daha bir hoş.Araya giren ayrılıkta Koujima’nın duygularının farkına varışı o kadar düzgün anlatılmış ki beğenmemek mümkün değil.Sonuç olarak bu manga da favorilerim arasına girdi.Yeni bir öneri bekliyorum Ofori:)

  4. @ chibi

    Bende ilk önce bunu okuduğum için gözümde değeri başka bir yerdedir.Ama dediğin gibi ikisi arasında bir karşılaştırma yapmamak gerek, şöyle diyelim ikisi de şahaneydi..Zaten bu mangada tamam hikayede güzeldi; zira o olmasa akış sağlanmaz, bizde deli gibi okumaya devam etmeyiz ama yine de çizimlerin bu konuda hatrı sayılır bir başarısı var..O utanma halleri; sevinmeleri, üzülmeleri derken her şeyi alalen görebiliyorduk..

    Bende okurken sonundan korkuyordum; sonuçta bizimkinin aile ilişkileri pek de sağlıklı değil; annesinin durumuna az üzülmemiştim.Mezun olup aynı okula gittiler ya nasıl sevindim anlatamam..Güzel bir şey işte..

    Yeni manga öneririm tabi arkadaşım;

    http://www.mangafox.com/manga/abiru_junjou/

    Ama diğerleri kadar sever misin bilemiyorum; yine de ben okurken çok beğenmiştim..

  5. hemen bakıcam ona da çok sağol bu arada başka bir tanıtımını okuyup Cutie Boy’u indirmeye başladım onu da okuyunca yorumlarımı paylaşıcağım:)

  6. Yanlız farkettiniz mi? Birileri mutlaka cool diğeri ise şirinlik abidesi, safın önde gideni…vs Mutlaka zıt iki karakter. Bence en ilgi çekici ve okuma devamı sağlayan ayrıntılardan. Birde iki karakter arasında bir seçim yapamıyorsun ya!!! Ah ne sinir ancak bir okadarda güzel birşey o. Artı eksi tablosu yapsam kesinlikle eşit çıkarlar. Seviyorum ben mangaları karar verdim… Ama animelerinde yerini hemen mangalara satmamak lazım 🙂

  7. @ sermin

    Aaa dünden mangacı olan ben, çok güzel satabilirim animeleri..Ama elimde değil valla, bayılıyorum o ayrıntıları okumaya; sağda solda küçücük ayrıntıları keşfetmeye..Bende aynen senin gibiyim, hangisini daha çok sevdim bilemiyorum, her iki karakter de o kadar kendine bağlatıyor ki insanları; böyle bakakalıyoruz sonra..Güzel başlayan ve de güzel biten bir hikayeydi..

  8. Aburi Junjo yu bitirdim şimdi… Ofori senin yüzünden bağımlılık oldu günde bitane manga okumassam içim rahat ettmiyo. Efenim bu yaoilerde bağımlılık mı yapıyo ne 🙂 NEse iyi oluyor iyi… Bide senin önerdiğin mangalar maşallah hep burun kanatıyor 😀 (hani animelerde falan olur ya biranda burun kanaması ) ondan işte. Bu Aburi Junjo da çok tatlıydı yaa!!! Bu arada evet o mangadaki küçük detaylar çok güzel çoğu zaman onları okuyup karnım ağrıyıncaya kadar güldüğüm oluyor:)

  9. @ sermin

    Kafa dostumsun valla; neyi beğendiysem sende beğendin arkadaşım; onun için bir şeyler önereceksem en azından senin seveceğini bilerek can rahatlığıyla yapıyorum bunu..Aynı tepkileri veriyoruz valla; evet bu mangaları sevmemek elde değil, bir de burun kanatmasalar daha iyi olacak ama:)

  10. bi süre önce okumuştum mangayı da bu gün dedim bi nostaji yapıyım tekrar okuyim felan oturdm okudum da =) ve sonra bu mangayı neden sevdiğimi anladım =)
    atsushi’nin yaşadığı sorunlara rağmen herşeyin bir şekilde düzeldiğini görmek sevindirmişti beni bide kojima xD o çocuğun yaptığı her harekette beni mutlu eden birşeyler çıkıyordu ya xD artı o aralarındaki eğlenceli diyaloglar beni mutlu ediyordu hele o isim mevzusu xD
    bide ekstralarını da çok sevmiştim ben onların

  11. @ ninsan

    Bende geçen gün tekrar okudum bu mangayı, yine bayıldım yine bayıldım.Ekstraları çok güzel gerçekten, onların o çekingen hallerine bayılıyorum..Beni hep kalbimden vuruyor bu ikisi.Mangakanın diğer mangalarına da baktım, hatta çoğunu okudum ama yine de bunda aldığım tadı diğerlerinde hiç alamadım..Bu başka bir şeydi valla..

  12. ewt acemilikten gelen o çekingenlikleri felan çok ayrı bi tat katıyordu =) bende little butterfly’dan sonra love round diye bi mangasını daha okudum o da çok güzeldi ama dediğin gibi yinede little butterfly’ın yeri ayrı =)

    *bu arada sadece bende olan bi durum mu bilmiyorum ama galiba bu yuri/yaoi mangalar bağımlılık da yapabiliyor xD aslında mangalar 3-4 kereden sonra bende bağımlılık yaptı ama . . .

  13. @ ninsan

    Love roundu bende okudum ama senin de dediğin gibi belki bir kıyaslama içine girdiğimizden olsa gerek, little kadar sevememiştim..Yaoi bağımlılığımı itiraf ediyorum bende; kaç sendir manga okuyorum, hatta kaç senedir yaoi okuyorum hiç bilmiyorum..Bazen okumadığım kaldı mı acaba diyorum ama yaoi söz konusu olunca manga asla tükenmez..

  14. ofori bu aralar baya bir manga okudum ve içlerinden bazıları için ” oforiye bunu söylemeliyim okumadıysa mutlaka okumalı” dedim ama sonra kendimi mangaya kaptırdım ve unuttum biraz unutkan bir insanımda şimdi geçmişe bakıyorum ve okuduğum mangaların isimlerini inceliyorum tek tek ancak dostum var ya o kadar çok okumuşum ki hangisi nasıldı tam hatırlayamıyorum ben aklımda kalanları buraya yazayım sen bir incele bakim çok merak ediyorum senin düşüncelerinide. ” soft romantic”, “gravity eyes”, ” suki no mebae”, ” brother”, ” junjou mistake”, ” lovers in 1K apartmen”, “24 jikan kiss dekinai”, ” tenshi no tamagoryouri”, ” junk!boys”, ” welcome to the university of love”, ” ohana to chocolate”, ” Onozomi no mama ni”, çok fazla gibi görünüyor ama değil. Bir bak bakalım bunlara içlerinden hangilerini çok beğeneceksin gerçi ben tahmin edebiliyorum ama sen söylemeden söylemeyeceğim 🙂

  15. @ninsan
    Ben bir kaç yorum önce itiraf ettim yani kesinlikle bağımlılık yapıyor bende bağımlılarındanım yani. Yalnız hissetme 🙂 Bilmiyorum sizde öyle hissediyor musunuz ama bana onların kağıt üzerindeki bir kaç sayfalık aşkları “gerçek aşk bu” dedirtiyor bunu çoğu normal ilişkide hissedemesemde nedense bu mangaların hepsinde nerdeyse hissediyorum bu duyguyu ve her sayfada sempatim dahada artıyor….

  16. @ sermin

    Yaa aslında bende seninle aynı dertten müstaribim; okuyorum okuyorum ama isimlerini bir türlü aklımda tutamıyorum.Mesela senin az önce bahsettiğin Aisaretaino isimli mangayı açıp okuyayım dedim, bir bakım ben onu önceden okumuşum..Bir kaç sayfa okuyana kadar bir mangayı okuyup okumadığımı hatırlamıyorum..Böyle çok sevdiklerimiz olur, isimleri çağrışım yapar falan, o zaman tamam ama gerçekten de kolay unutuluyor manga isimleri..

    Aisaretaino’dan bahsetmişken, bir daha okudum az önce; çok güzeldi gerçekten..Bizim yazar, ne saftirik ama, nasıl sevmiş adamı, bu nasıl bir sevgidir, bütün hayatını resmen ona göre ayarlamış..Güzel başladı güzel bitti valla; bir 4 olsa bir daha okurum valla.Mangakasına bakacağım şimdi, belki diğerlerini de okurum.Bir de mangafoxu bu açıdan seviyorum mangakasını aratınca anında diğer mangalarını da önüne atıyor, böyle bir imkan veren başka site yok..

    Gelelim diğer mangalara; hemen bakıyorum sırasıyla okumuş muyum acaba..

    * Soft romantic; baktım okumamışım, ama çok güzel göründü gözüme hemen an itibariyle başlıyorum..
    *gravity eyes: okudum ama valla konuyu hatırlamıyorum, isminden okuduğumu hatırlıyorum.Hepsi o kadar birbirine girmiş gibi ki, bir daha bakmam lazım.Yine de beğenmişim ki ismi aklımda..
    *Brother: Okunmaz mı yaa, hem de kaç kere okudum bilmem, çok ama çok sevdiğim bir mangadır.İlk yaoi zamanlarımda okumuştum, tabi o zaman bunun etkisiyle baya bir çarpılmıştım..Ondan sonra neler gördük ama bunun gibisi ilk zamanlar için çok ağır gelmişti bana..Güzel manga vesselam..

    *Junjuo mistake: Oo ayıpsın, bunu okumamış olsaydım kendimden utanırdım..Hatta devamı olsa da doya doya okusak diye bakınıyorum hala.Çok severim..

    *lovers in 1K apartmen,welcome to the university of love; okudum beğenmiştim ama bana gözümde one shot gibi görünüyorlar..Hikayede pek kurguya yer vermeden direk olaya dalan yaoilardan..Yine de türlerine nazaran güzel bir yerdeler, sevmiştim ikisini de..

    Bende o zaman okuduklarımın listesini vereyim sana; gerçi hepsini ekleyip eklemediğimden emin değilim ama..

    http://myanimelist.net/mangalist/ofori

    Sende üye olsana buraya; böylece okuduklarını eklersin bende görmüş olurum neler okuduğunu.Böylece daha konuşmadan paylaşma imkanı buluruz..

  17. Vay vay vay dostum ne çok okumuşssun öyle. Hey manşallah. Süperssin valla. Bende newby üye olim bir yerden başlamak lazım tabi 🙂 Unutkanlığada birebir harbiden.

    “Aisaretaino” beğeniceğini tahmin ediyordum. Ve tabikide ” brother” in gözünden kaçmayacağını en iyilerin arasında olacağınıda tahmin ettim. Diğerlerinin içinden de “Onozomi no mama ni” ilgini çeker diye düşünüyorum. Benim iiçinde “lovers in 1K apartmen oneshottan öteye gidemiyor. Ama oneshotlarında ayrı bir yeri var.

    Uygun bir zamanımdada hemen siteye üye olucam ve ilk iş senin listeni eciine cıcığına incelemek olucak 🙂

    Hı birde kesinlikle mangafox’un dillere destan bir arama seçeneği var süper süper süper başka lafa gerek yok. İstedğin türde, istediğin mangaka, istediğin yıldızda ve yıllarda daha ne olsun 🙂

  18. @ser_min / ofori

    tanrım tek olmamak çok güzel demek ki bağımlılık benimle sınırlı değilmiş =)
    bu arada yukardaki yorumları da bişeyler kaparım belki diye okuyorum çünkü daha 1-2 aydır manga okuyorum xD neyse sonuç olarak bana da bişeyler önerirseniz sevinirim aslında sıradakiler listem bayaaaa dolu ama çok çabuk bitiyo =) bi oturuşta 12 yada daha fazla bölüm bitiriyorum =)

    @ser_min
    ahh ewt =) gerçekten ordaki 1-2 kelime bile bana gerçek aşkı hissetirebiliyor öyle bi durum var çünkü komuşmaları mimikleri davranışları gerçekten aşk=) tanıdığım insanların aşk dediği şeyler o yüzden bana çok basit geliyor =)

  19. @ sermin

    Hemen üye ol sermin, çok güzel seçenekleri var sitenin.İstediğin manga hakkında ayrıntılı bilgi veriyor, tamam açıp okumak gibi bir seçeneği yok ama dediğin gibi en azından okuduğunu atıyorsun bir kenara, sonra açıp bakabiliyorsun neleri okumuşum ben diye..Manga açısından çok geniş imkanlara sahibiz, bu açıdan çok seviniyorum.Son dönemlerde bir de türkçe çevirilere başladılar, o da sevindirici bir gelişme.Mesela ben Tc’nin türkçe çevirisi olduğunu bilmiyordum, görünce hem çok şaşırdım hem de çok sevindim..

    Geçenlerde kardeşim bir manga göndermişti bana oku diye; çok güzel bir mangaydı.Ama adını hatırlamıyorum işte, bir dahaki sefere sorup buraya onun tanıtımını yazacağım, çok tatlı bir şeydi o da..Gerçi hepsi tatlı kendi çapında ama arada böyle güzelleri çıkıyor ki dönüp dönüp okutuyor kendini..

    Brother’ı 2 kere okudum ben, Soft Romance’ı da dün akşam okudum, o da çok güzeldi ama hızlı bir ilerleme söz konusuydu..Ben daha yavaş gelişen ilişkileri seviyorum: süreci seyretmek daha güzel oluyor..

  20. @ ninsan

    Oo ninsan bu ne hız arkadaşım; seni tutana aşk olsun.Şimdi o kadar okuyorsan, ilerde bir oturuşta 5-6 manga bitirirsin artık..Ben bu mangayı öneririm sana, okumadıysan bir bak derim, çok tatlıdır..

    http://www.mangafox.com/manga/bukiyou_na_silent/

    Ana karakterlerden birinin pek bir yüz ifadesi yok; sevinse de üzülse de duvar gibi bir yüz ifadesi yok.Bu da hikayeyi daha ilginç bir hale getiriyor.Çok seveceksin inan..

  21. Evet ofori o konuda haklısın yavaş yavaş gelişen ve sonra bir fırtına yaratan, ardından da en tatlı dakikalarla devam edip son noktayı kahkaha ile bitiren mangalar always and forever :).Hımmmm ağzım sulandı 🙂

    @ ninsan

    Arkadaşım bende senin gibiyim ya istediğimi bulmam manga konusunda saatlerimi hatta bazen günlerimi alıyor ancak bir başladım mı hemen bitiriyorum. Çabuk tüketiyorum napim huyum kurusun 🙂 Bu arada böyle konuştuğuma falan bakma ofori bu konuda benden çok çok önde ben öyle çok manga okumadım hani son zamanlarda baya okuyorum. Ancak mangalarla ilgili çok şey araştırdım öğrendim dinledim okudum ve işte birikim belirli bir yüzdeye gelince okumaya başladım. Böyle olunca okuduğundan daha bir zevk alıyor insan. Mangakayı daha iyi tanıyorsun, kendi imzasını görebiliyorsun vs vs…

  22. @ ofori
    ewt bi oturuşta çok fazla bitiyorum ama haftaiçi meşguliyetten azalıyo bitirdiğim manga sayısı
    mesela
    bokiyou na silent’ı bitireli bayaaaaa oldu ama biraz meşguldum şimdi yorumlarımı belirtiyorum xD çok orjinal bi konusu vardı ben öellikle onu sevdim =)
    benim favorim ilk ciftti xD 2. çiftimizi pek çekici bulmadım tamam onlar da güzeldi ama 1.si gibi değil xD baya baya sevdim onları ben =)

    @ser_min
    bulması zor bitirmesi kolay oluyor genelde xD hele bide sürükleyiciyse hiç kalkmam oturduğum gibi gider o .d hem bende söylediğim gibi 1-2 ay oldu o kadar ilerde değilim ama galiba baya baya kaptırdım .d klasik ben manga okumaya başlamadan önce 2-3 gün felan manga nedir ne değildir özellikleri eler hangi mangalarla başlanmalı tarzında yazılar okudum sonra temel bi tane aldım başladım sonrası çorap söküğü zaten .d aslında ben bunu bütün yeni şeylerde uyguluyorum xD çünkü neyle karşılaşacağımı bilmek benim için çok önemli

Bir Cevap Yazın

