9 – “Dokuz” olmak kolay değil..

9-nine-2009-movie

Bu filmin fragmanını ilk defa kardeşim izlettirmişti bana; “birlikte izleriz” demiştik ama ben yine bir hain bir ruh hali içine girip tek başıma izlemeye koyuldum bile.Aslında bu filmin verildiğini bile bilmiyordum; öylesine gezinirken çıktı karşıma; bende hiç düşünmeden izlemeye başladım.Mutlaka bir yerlerde tanıtımlarını görmüşsünüzdür, ama bir kere de benden olsun dedim..Dünyanın yerle bir olduğu, güneşin hiç yüzünü göstermediği, yaşayan tek bir canlının dahi bulunmadığı bir ortamda; sadece bu yıkıma sebep olan makineler ve toplamda 9 adet küçük bez bebek görünümde canlılar var.Gerçi şimdi onları nasıl adlandıracağımı da bilemedim ya, yazının devamında umarım daha açıklayıcı olabilirim..

9 nine

Bu bez bebekler; bir bilim adamı tarafından yapılmış ama ne amaçla yapıldıklarını filmin sonlarına doğru ancak öğrenebiliyoruz.Son bez bebek 9’da; gözlerini açıp kendini bu harabe dünyaya saldığında macera başlıyor; önce diğerleri ile yollarının kesişmesi, sonra düşman makinelerin peşlerine düşmesi ile tam gaz ilerliyoruz.Zaten şu insanoğlu ne çekiyorsa makinelerden çekiyor bence; zira önüne çıkan her şeyi yok etme görevlerinden başka birde –özellikle bu animasyonda- o kadar çirkin görünüyorlar ki; bizim kahramanlarımız onların yanında dünyalar tatlısı kalıyor. “Hani insanlığı öldürdün de ne istersin şu bez bebeklerden” diyen düşüncelerimiz film boyunca sıklıkla bizi dürtmeye devam ediyor..

9-nine-comic-con-glover_l

9, kendisini bulup makinelerin elinden kurtaran 2’yi, yine onların elinden kurtarmak için diğerlerini ikna etmeye çalışıyor ama 1 numaralı liderimiz buna şiddetle karşı çıkıp bir de onların sığınaktan ayrılmasını yasaklıyor.Ama 9 için; ne korku söz konusu ne de öldürülme düşüncesi, sadakat ve cesaret diğer adları sayılıyor sanki, bir şekilde diğerlerini de ikna edip yollara düşüyorlar..Bu animasyon için; tek bir karesinden bile sıkılmayacaksınız diyen iddalı bir cümle kurabilirim rahatlıkla, zira şu sıkılgan ruh halimle bile doyasıya heyecan içinde bulundum.Bir aksiyon bitiyor, anında yenisi başlıyor..Bütün o koşuşturmacanın arasında duygusal sahneler olmaz mı hiç; tabi ki var..

Uzun zamandır izlediğim en keyifli animasyonlardan biriydi; film bitince “neden vaktimi bununla harcadım ki” diyen bir pişmanlık duygusunun yanından bile geçmedim.Gelecek ne kadar korkutucu görünse de; bizimkilerin savaşını heyecan içinde takip etmek iyi geliyor insana.Bir nevi Terminatör filminde gibiydik; ama tabi daha az gerilimle ve neden bilmiyorum daha sağlam bir “mutlu son olur bu” beklentisi içinde..Neyse, gördüğünüz yerde mutlaka izleyin derim,, eğlence garanti olarak sunuluyor yanında..

One thought on “9 – “Dokuz” olmak kolay değil..

  1. bende izleidm bunu çk beğendim.. hatta bayıldım.. arkadaşlarıma da izlettirdim.. beğenmediler.. onlar zaten başta kore dizilerini de sevmiyolardı şimdiyse kafayı yiyolar 😉

Bir Cevap Yazın

