Barfuss ~ Yalın ayak yaşamak…

barfuss-poster

Uzun zamandır aktif bir şekilde ortalarda görünemiyorum ve bende artık tatil yapmak istiyorum ama maalesef imkansız diyen iş şartlarım yüzünden arada yakaladığım bütün boş anlarımda genellikle ya uyuyorum ya da nette iki dakika manasız gezmenin keyfini yaşamaya çalışıyorum.Bugün hazır boşum dedim, Sevili Semmi’nin blogunda vakti zamanında okuduğum bu filmin yorumuyla izleme çabasına girişmiş bulundum.Bulmak o kadar da zor olmadı aslında, gecenin bir vakti izlemeye başladım ve her ne kadar uyku “yeter artık kavuş bana” diye fısıldasa da kulağıma pes etmedim, oturdum izledim sonuna kadar.Zaten sıkıcı gelseydi, çoktan vazgeçip kapatmıştım bile..

Ama güzel filmdi vessalam; hani bazı filmleri izlersiniz ya sonrasında harcadığınız vakte yanarsınız; bu filmde bunun tam karşıtı söz konusu.Başta sert çizgileri varmış gibi göründü gözüme, ama ilerledikçe insanı sıkmayan, germeyen bir hoşluk içinde olduğumuzu anlıyoruz..Ailesi zengin ama kendisi meteliksiz ana karakterimiz –artık ailesi ile arasında ne var onu bilmiyoruz- iş bulma kurumunun yönlendirmesi ile bir akıl hastanesinde temizlikçi olarak çalışmaya başlıyor.İlk gününde “uyum” problemi yaşayarak işinden oluyor ama oradan ayrılırken peşine bir hasta taktığının farkında olmayarak..Kızımız; hayatı boyunca annesi tarafından eve kapatılmış, hiç dışarıyı görmemiş; annesi ölünce de ciddi bir travma yaşayarak akıl hastanesine yatırılmış oldukça masum bir karakter..

barfuss-2

Hani tam bir çocuk aklına sahip, saf ve her şeyi en baştan öğrenen bir kişilik gibi..Hastanede bulunmaktan ve amaçsızlık yüzünden intihar etmeye bile kalkışıyor ama bizim adam sayesinde kendini asarken son anda kurtarılıyor.Zaten ilk karşılaşmaları da böyle oluyor.Sonrasında kızımız bavulunu toplayıp bu kurtarıcıyı takip etmeye başlıyor ve evine kadar gidiyor.Sanki oturmaya gelmiş arkadaş gibi zili çalıp içeri giriyor.Adamın, o an nasıl şok olduğunu, kızdığını siz tahmin edebilirsiniz artık..Kızı göndermek istese de kız kesinlikle buna karşı; “yine intihar ederim” diye tehdit bile ediyor..Bundan sonrası da çok eğlenceli bir şekilde ilerliyor zaten.Adamın zaten gitmesi gereken bir düğün varken ve bu düğün sayesinde ailesiyle olan ilişkisini düzeltme şansına sahipken yanında tatlı, masum bir kız götürmenin avantajlı olacağını düşünmesi kaçınılmaz oluyor..

barfuß

Ve başlıyor bizimkiler bir yolculuğa; kız her bir şeyi en baştan öğreniyor; adam belki de unuttuğu şeyleri –mesela mutlu olmak gibi- yeniden keşfediyor.Ne yalan söyleyeyim, başta adamı hiç gözüm tutmadı; tip olarak değil ama karakter olarak.Ama sonrasında kendini fena sevdirdi; özellikle sonlara doğru ona olan bu suni sevgimiz katlanarak artmaya devam etti..Unutulmayacak bir filmdi demiyorum ama en azından izlerken çok hoş vakit geçirtmeyi garanti ediyor diyebilirim; buradan izleyebilirsiniz..

6 thoughts on “Barfuss ~ Yalın ayak yaşamak…

  1. ayy seyrettin mi ofori cok sevindim, filmi beyenmissin buna daha da sevindim 🙂

  2. @ semmi

    Sen yazarsın da ben bakmaz mıyım; bir şekilde denk düştüm aklıma hemen senin yazın geldi, izleyeyim dedim ama itiraf ediyorum bu kadar beğeneceğim aklıma gelmemişti 🙂

  3. valla bende begencegimi düsünümüyodum basta 😉
    ama fark ettim ki bi filmden beklentim fazla yüksek olunca hayal kirikligina ugruyorum. Ama insanin beklentisi cok olmadigi bi film güzel cikinca cok tatli bi süpriz oluyo

  4. @ semmi

    Ben en çok adamın sfilmin sonunda kıza kavuşmak içiğn hastaneye yatmak için yalvardığı sahnelere bayıldım.Ne yalan söyleyeyim; adamın böyle bir şey yapacağını hiç beklemiyordum..

  5. bende en cok luna park sahnesini begendim hele o müzik de calinca 😉

  6. @ semmi

    Bir de adamın sonlarda o toplantıda bağırması yok muydu; bayıldım oraya..O sarı çıyan nasıl şok oldu ama 🙂

Bir Cevap Yazın

