Castaway on the moon ~ Yalın yaşam…

photo86340

Dün nette ipini koparmış bir şekilde bu filmi aradım durdum ama işte bulunmayınca bulunmuyor ya bir süre sonra pes edip bıraktım.Ancak bu sabah sevgili Nilü kendi blogunda bu filmden bahsedince ve tabi yazısının altına bir de link bırakınca o kadar mutlu oldum ki, hani o an için başka bir şey istemsem demek ki gerçek olacakmış. Filmin konusunu okumuştum ama izlemeye başlarken bu kadar güzel bir şeyle karşılaşacağımı inanın hiç ama hiç tahmin etmemiştim.Zaten uzun zamandır Kore filmi izlemiyordum, bu filmle geri dönüş yapmak en güzeli oldu.Sabah hemen linkleri attım bir çırpıda iniverdi film, öğleden sonrada hemen oturup izledik..

photo86343

İçinde o kadar güzel mesajlar saklı ki, kardeşimin dediği gibi “daha ciddi virajlara sahip olsa kendisinden bir hayli söz ettirecek bir yapıya sahip..”Film ana karakterimizin bir köprünün başında elinde telefon bankasıyla ne kadar borcu olduğunu konuşurken başlıyor.Telefonu kapatıp “bu karar vermemi kesinleştirdi” diyerek kendini köprüden aşağı o derin sulara doğru atıyor.Bir film için muhteşem bir başlangıç olduğu su götürmez bir gerçek..Sonraki sahne ise; bizimkinin bir kıyıya sürüklenmiş halini gösteriyor.Kendine gelip çevresine baktığında; “doğru dürüst ölmeyi bile beceremiyorum” diyerek bu kıyıdan çıkış yolu aramaya başlıyor.Ama içinde bulunduğu kara parçasını şöyle bir dolandığında köprüden ve büyük binalardan biraz uzakta bir adada sıkışıp kaldığını keşfediyor..

Önceleri buradan kurtulmak için elinden geleni yapıyor tabi; cep telefonu ile sağı solu aramaya çalışıyor, olmadı gemilerle geçen millete sesleniyor, o da olmadı yüzme bilmediği halde kendini sulara atıyor.Ama sonrasında; “zaten bir işim yok, dünya kadar borca gömülmüşüm, birde sevgilim beni terk etmiş, geri gitsem ne olacak ki” diyerek bu çabalarından vazgeçiyor ve orada yaşamaya başlıyor..Adaya ilk alışma günleri, yemek bulma ve barınma sorunu ile mücadele edişi o kadar komik ki, hala düşündükçe gülmeye devam ediyorum.Bu kadar zamandır bu denli güzel ve de “samimi” bir film izlememiştim, bunu can rahatlığıyla söyleyebilirim..Zaten bu adamın oynadığı bütün filmleri haklı nedenlerden dolayı beğenip yere göğe sığdıramıyorum; zira rolünün hakkını sonuna kadar veriyor..

photo86345

Gelelim kadın karakterimize; en az bizim adam kadar arıza takılıyor dünyaya karşı.Nedeni açıklanmayan bir sebepten ötürü 3 senedir odasından dışarı adımını atmamış, ki odası da çöp ev görünümü içinde.Sabah erken kalkıp önceden kalorisi belirlenmiş yiyeceklerini yiyor ve bütün gününü net karşısında kendine sanal bir dünya yaratarak geçiriyor.Ama bir hobisi var ki bu bizim adamla yollarının kesişmesini sağlıyor; odanın penceresinden uzak görüş mesafeli fotoğraf makinesi ile ayın resimlerini çekmek.Yine böyle bir akşam bizim adamı evinin karşısında ki o küçücük adada görüyor.Bu öyle bir adam ki; tam bir kaçık onun gözünde.Özgürce istediği yapan, çok değişik davranışları olan birisi..Zamanla duvarını kaplayan ay resimlerinin yerini bu adamın garip resimleri almaya başlıyor.- ki bana sorarsanız çok güzel resimler-

fullsizephoto86348

Sonra bir gün izlemek yetmiyor artık, bir şekilde bu uzaylı ile iletişim kurması gerek; bir şişenin içine not yazıp evden gizlice çıkma riskini göze alarak gecenin bir vakti şişeyi köprüden adaya fırlatıyor.öylece ikisi arasında bu garip iletişim başlıyor; adamda cevaplarını sahile büyük harflerle yazıyor ki kız baktığı yerden görebilsin..Konusu bu şekilde olup aslında içinde çok iddalı eleştiriler barındıran sıcak bir yapım..Lüks ve teknoloji ile dolu hayatı bir kenara itip bir adada hiçbir şeyi olmadan mutlu olabilen bir adam ile her türlü lüksün ve sahte sanal kimliğin verdiği güven hissi içinde bir adadaymışçasına yalnız olan bir kadının hikayesi.Birbirlerini tek bir sahnede görüyorlar; öyle büyük aşk sözleri duymuyoruz , aslında aralarında olan bu hissin adı bile konulmuyor ama biz iki yalnız insanın garip bir şekilde birbirlerini bulmasını izliyoruz..

Ne diyebilirim ki daha, çok ama çok leziz bir film.Hem güldük hem ağladık doyasıya.Mutlaka izlemenizi öneririm, buradan indirebilirsiniz, Türkçe alt yazı filmin içinde gömülü..Şiddetle tavsiye edilir..

20 thoughts on “Castaway on the moon ~ Yalın yaşam…

  1. Ohh be sonunda bir kore yapımı film. 😀 Bana göre ağlanacak bir yer yoktu ama film çok keyifliydi.

  2. izlediğim onlarca kore filmleri arasında bu film yüzkarasıdır bence baştan sonra sıkıcı eziyet gibi geldi valla …görüşlerimi paylaşmka istedim kimse yanlış anlamaısn lütfen

  3. izledim filmi, bence her şeyiyle dört dörtlük film, gönül rahatlığıyla tavsiye edebilirim 😀 çok sağol ofori 😉 canım ben yarın yola çıkıyorum bir hafta kadar yokum, şimdiden bayramın kutlu olsun, öptüm 😀

  4. yaa bu kiz Kim Sam Soon’da oynayan Yoo He-jin’e benziyoo, o mu ki acaba?

  5. @ pırasa

    Zaten sanırım benden başka kimse sonunda pek duygulanmamış..Bugün yine baktım, yine acıklı buldum yalanım yok..Hormonlar arası fark diyelim..Kore filmleri güzel olduğu sürece her daim başımızın üstünde yeri vardır..

  6. @ ruzigar

    Çok saol arkadaşım, benim de hoşuma gitti bu tema.Gerçi diğerinden pek farklı değil ama değişiklik değişikliktir..Ben arka plan beyaz olunca daha fazla seviyorum..Senin yeni tema da o yüzden gözümde bir numara..Bu filmi de mutlaka izlemeni öneririm 🙂

  7. @ oguz

    Verdiğim linkten indirebilirsin, ayrıca alt yazı indirmene de gerek yok filmin içinde var..Şimdiden iyi seyirler..

  8. @ caner

    Bu da senin beğenin arkadaşım, kimsenin bir şey demeye hakkı yok..Ben çok sevdim, çok mutlu oldum izlerken; ama sen beğenmediysen demek ki farklı yapımlar hitap ediyor sana..Ben bu tür yapımları çok seviyorum, hani izlemeden sevmeye başlayanlardanım diyebilirim..

  9. @ kda

    Yalan, blogun yine üst üste korku/gerilim filmleriyle dolmuş, her gün yeni bir tanesi..Valla ben afişlerinden bile çekiniyorum sen bana mısın demeden çat çat izliyorsun hepsini..Takdir ediyorum valla 🙂

  10. @ ruzigar

    Nereye gidiyorsun arkadaşım, şimdiden iyi yolculuklar dileyelim sana..Ve sanırım bunu okuduğunda üstünden baya zaman geçecek ama “iyi bayramlar” 🙂 Kendini fazla özlettirmeden tekrar aramıza dön..

  11. @ 3m1r

    Bugünlerde ne kadar da aktifsin; valla şu özelliğini kıskanmıyor değilim..Senin sayende dünya kadar insan bu filmi izleyebilmiş olacak; hatta yakında filmi kaybederim pc’den sonra gelir senin sitede misafir olup izlerim tekrardan:)

  12. @ 3m1r

    Sende buranın sahibisin arkadaşım; şı sözünle ne mutlu ettin beni anlatamam 🙂

  13. ben geldimmm 😀 hoşgeldim değil mi 😀 memlekete gitmiştim oforicim, enerji depolayıp döndüm, kore yapımlarına kaldığım yerden devam 😀

  14. @ ruzigar

    Hoşgeldin arkadaşım, valla özlettin kendini..Kaldığımız yerden devam:)

  15. Senin tavsiyen üzerine izlediğim her filmde olduğu gibi yine çok beğendim. Çok sıcak bir filmdi. Özellikler kızın mimikleri, gülümsemesi falan çok sevimliydi.

Bir Cevap Yazın

