5 Centimeters per Second ~ Saniyede 5 santimetre

5-centimeters-per-second

Geçen bu zamanlarda, hatta belki de kışın ortasında odada üşüyerek izlemiştim bu animeyi..Tabi izlemeden önce baya bir aratmıştı kendini; güzel şeyleri bulmak ne de olsa pek kolay olmuyor.Hikayemiz animenin özet kısımlarına bakıldığında; 3 ayrı hikaye gibi durabiliyor ama hepsi birbirinin devamı ve bütünleyicisi gibi.Konu olarak hoş bir hikayeye sahipler ama beni en çok etkileyen özelliği izlerken sunmuş olduğu o görselliği.Hala bile düşündükçe içim gider; ki ne demek istediğimi bu animeyi izleyenler fazlasıyla anlayacaktır..

byousoku-5cm-3

Ana karakterlerimiz daha ilk okuldayken aşık oluyorlar; kendilerini diğerlerinden soyutlayarak her zaman birlikte vakit geçirmeye başlıyorlar.Ama derken bir gün kızın ailesi başka bir şehre taşınıyor ve böylece yolları ayrılmış oluyor.Hikaye arada sırada da olsa birbirlerini görmelerini; o süreci anlatıyor başlangıçta.Sonra bölümler ilerledikçe – ki bölüm dediğim 20’şer dakikalık üç kısım- birbirlerini sevmeye devam etmeleri ama iletişim gün geçtikçe azalmasını gösteriyor..

5cm_1080_02

İzlerken onların bu hallerine bakıp içim acımıştı; ama bunda tek etken konu değil tabi; öyle bir atmosfer yaratıyorlar ki, ister istemez onlarla aynı duygular içinde oluyor insan.İzlemeye başlarken tür olarak akla eğlenceli bir şeyler gelmesin,oldukça dram ağırlıklı bir anime.Ağlatan türden değil ama insanın içini sıkan, bir taraftanda kullandığı renklerle kendine hayran bıraktırıp böylesi tezat duygular içine sokabilenbir yapım..Daha çok çocuğun gözünden izliyoruz olan biteni; özellikle birinci ve üçüncü kısımlar onun tekelinde.Kız ise; bilmiyorum, en az çocuğa olduğu kadar bize de mesafeli görünüyor.Ona yollar bu hissi verirken bizde duygular söz konusu oluyor.İkinci kısımda ise, bu olanlara tamamen dışardan bakan başka bir göz eşlik ediyor bize..

5cm5

İnsanların uzakşaltıkça en derinde duygular saklı kalsa da, yılların getirdiği bir mesafe içinde eskiyi kaybetmleri anlatılıyor belki de.Veya ben burada illa bir sonuç çıkaracağım diye boş yere kendimi de paralıyor olabilirim..Burada ki linklerden yararlanarak indirebilirsiniz; ama konuyu bir kenara bırakırsak en azından görsellik adına izlenmeye değer şahane bir yapım.

27 comments

  1. ben bu animeyi bir hevesle indirdim ama bozuk çıktı yaa 😦 sonra da bulamadım başka yerde, çizimleri gerçekten bir harikaydı, ben de izlemek istiyorummm, ühühühü 😦

  2. @ mavi

    Ben ingilizce alt yazılı izlemiştim ama bu verdiğim linkte türkçe mi bilemiyorum valla..Ama o zamandan bu zamana çoktan çevirmişlerdir diye dşünüyorum..

  3. @ nilü

    Valla izleyip yorumunu birde senden okumak isterim, şimdiden bekliyorum heyecanla 🙂

  4. @ ruzigar

    Böyle güzeller hep sorun çıkartıp uğraştırıyor yaa, bende baya aramıştım zamanında..Böyle zor olunca bulmak, insanın gözünde daha bir kıymetli oluyorlar..

  5. indirdim ama daha izlemeye fırsatım olmadı en kısa sürede yazıcam inş.

  6. Özellikle görselliğindeki işçiliğiyle nefes kesen bir anime. Hayattan bir kesit temasıyla anlattığı hikaye önce kışın en sert ve soğuk gecesinde karakterlerin buluşabilmeleriyle sıcacık duygular uyandırırken, zaman ve mekanın en güçlü ve saf duyguları zamanla soldurmasıyla iç sızlatan bir rotaya giriyor. Animenin renk kullanımı başından sonuna kadar parlak, ışıltılı göz alıcı. İlk bölümde kışın ortasındaki sahnelerde sıcacık duygular uyandırırken, sonraki bölümlerde yazın ve ilkbaharın en güzel renklerini sergilediği halde, hikayeye eşlik eden duygunun iç burkan tonu bu cıvıl cıvıl ilkbahar tonlarıyla büyük bir zıtlık oluşturup melankolik havayı daha yoğun hissetmemize sebep oluyor. Oldukça başarılı bir yapım.

  7. @ nilü

    Ben cevap verene kadar sen çoktan indirip izledin birde güzelce yorumladın bile…Valla blogunda keyifle okudum yazını, eline sağlık..Bu arada verdiğin yeni link için çok teşekkür ederim, zaten imece usulü götürüyoruz bu blogu valla.Herkes bir şeyler yapıyor, bulduğunu paylaşıp bize yol gösteriyor..en çok da bunu seviyorum işte..

  8. @ ena

    Ne güzel anlatmışsın bu animeyi, hani söylemediklerim senin sayende dile gelmiş gibi oldu.Ne zaman bir şeyler yazsan, tam on ikiden vurmuş oluyorsun..

  9. @ fato

    Valla izledikten sonra beğenip beğenmediğine dair bir yorum beklerim 🙂

  10. çok sağ olun. 🙂 alıştım artık ing alt yazılara ing gelişiyor hem 🙂 burada okuduğum anime tanımtımları diğerlerinden çok farklı ufkum genişliyor tekrar teşekkür ederim

  11. @ anime4ever

    Valla seyrede seyrede az buçuk çakar olduk ingilizceden..Bu kore ve manga okuma sevdası olmasaydı ben daha çok yerimde saymaya devam ederdim..

  12. “en çok birlikte bir şeyler yapmayı seviyorum” demişsin ya.. çok haklısın.. tek başına hiçbir şeyin tadı çıkmıyor hayatta.. paylaştıkça her şey anlam kazanıyor.. değerleniyor..

  13. @ nilü

    Blog yazmanın güzellikleri;okundduğunu bilmek ve aynı şekilde karşılık görmek..Senin blog çok başarılı olacak bu konuda, bak buraya yazıyorum:)

  14. @ Emir

    Herkeşçiklerin hayır duasını bir daha kazanmış bulundun.Valla Emir, bizlerin kore ve uzak doğu sevdası uğruna cennetlik olacaksın, ne diyeyeim daha..

    Arama kısmı konusunda; tema izin vermiyor ki, bende kıyamıyorum temayı değiştirmeye, bir Allah’ın kulu el atarsa ne mutlu olurum anlatamam..

  15. @ emir

    Nihahahaha, ellerin dert görmesin arkadaşım; ekledim hemencecik oldu valla; hala nasıl oldu anlamış değilim ama, çok teşekkür ederim ; süpersin ne diyeyim 🙂

Bir Cevap Yazın

