Wasabi ~ Acılı yemek…

MPW-5401

Hazır Jeon Reno’dan konuşmaya başladık, aynen devam edelim.Bu adamın bütün filmlerini seviyorum demeyeceğim ama işte arada böyle bir kaç tanesi var ki benim gözümde değerleri tartışılmaz.Wasabi’de onlardan bir tanesi; nerde izledim hatırlamıyorum ama bir gece vakti televiyonda denk gelip eğlenerek izlediğimi hatırlıyorum..Sonrasında kaç defa izledim sayısını bilemem, ama bugün bile sıkılmadan aynı tempoyla izlemeye devam edebilirim..Fransa’da başlayan filmimiz sonrasında asıl mekana taşınıyor; Japonya’ya..

Baş rol karakterimiz; hiç bir şeyi umursamayan, yöntemleri onu açığa aldıracak şekilde şiddete meğilli, aslında tamamen iyi niyetli bir polis.17 yıl önce Japonya’da görev yaparken sevdiği ve evlendiği karısı, yine 17 yıl önce arkasında hiç bir not bırakmadan bizimkini terk edince, o da boynu bükük sevdiceğini hiç unutamamış bir halde bu 17 yıl tabiri caizse “vakit öldürüyor”.Yeniden birini seveyim, çoluk çocuğa karışayım derdine hiç girmemiş, en büyük zevki golf oynamak ve suçlu dövmek olan bir adama dönüyor.Ve çevresnde ki herkese eski karısını anlatıp durmaya, resmini çerçeve içinde masasında saklamaya devam ediyor.Tam artık her şey bitti, bu takıntıma bir son veriyorum ve bu resmide atıp yeni bir hayata başlıyorum artık dediğinde; uzak uzak diyarlardan bir telefon geliyor; kendisini terk eden karısının yakın zamanda öldüğü ve mirasçısı olarak kendisini gösterdiğini öğreniyor..

wasabi03_poster

Bizimki de bavulunu toplayıp son bir veda için Japonya’ya doğru yol açıkıyor.Vasiyeti açıklayan avukat mal mülkten ziyade çok daha önemli bir şey veriyor bizimkinin eline; var olduğunu dahi bilmediği kızı..O tanışma sahneleri hala aklımdadır, ne çok gülmüştüm.Kız başta tam bir baş belası imajı veriyor; gerçi haklı da.Annesi ölmüş, hiç tanımadığı bir adamın himayesinde kalmış.Bu arada bizimkinin babası olduğunu bilmiyor, bilse onu bir güzel döver; zira annesi babası hakkında “bana tecavüz eden psiliğin tekiydi” diye yanlış bir bilgi vermiş.Bu sebepten babası olabilecek adamın kim olduğunu bilse yakuzaya para yedirip adamı öldürtmeyi dahi planlıyor..

movieguess1

Aslında film için, burada başlıyor diyebiliriz..Sonrasında kadının onu neden terk ettiği, bunca yıl ne iş yaptığı, nasıl ve kim tarafından öldürüldüğü gibi soruların cevaplarını heyecan içinde izleyeceğiz..Bizimkilerin peşine takılan yakuza ile işler daha eğlenceli bir hal almaya başlıyor.Şimdi benim gibi “Wasabi” neymiş diyebilirsiniz, onu da filmin içinde öğreniyoruz, çok acılı bir yiyecekmiş.Kardeşim içeriğini anlatmaya çalıştı ama itiraf ediyorum yarım kulakla dinledim.Filmi izlemeyenler için mutlaka öneririm, izleyenlerle de konuşmak isterim.

Reklamlar

10 thoughts on “Wasabi ~ Acılı yemek…

  1. konusu aman öyle çok şahane değil ama jean reno varsa konuya ne gerek var canım 😀 ben çok severim bu filmi, arada oturur izlerim bıkmadım henüz 😀

  2. Aaa bu bana Adanaliyi hatirlatti, hani varya su ATV’de yayinlanan dizi 🙂 Yanlis anlasilmasin ben aslinda seyretmiyorum ama ilk bölümü seyremistim bu aksam. Orda Oktay Kaynarca 17 yil önce yunanli kiza asik oluyo sonra kiz onu her nedense terk ediyo ve 17 yil sonra Oktay Kaynarcaya haber geliyo ki kadin ölmüs ve geriye bi kiz birakmis, onun kizi.
    Yani burdan anlasiliyorki bu hikayede bu filmden calinti. Yani bizim senaristlerin calmadigi hikaye kalmadi gibi bisi 😉
    Not : Binbir Geceyide Indecent Proposal diye bi filmden calmislardi

  3. @ semmi

    İlk zamanlarda bu benzerlik benimde dikkatimi çekmedi değil; hatta kardeşime dedim bak çalmışlar konuyu diye ama kimse dinlemedi beni..Dikkatinden dolay tebrik ederim arkadaşım seni..

  4. @ ruzigar

    Aynen bende öyleyim, seviyorum bu adamı.Bir ara baya baya resimlerini toplardık, Allah’tan bıraktık sonra o huyumuzu.Yine de bir filmde Jean Reno varsa izlemeye değer gözüyle bakıyorum artık..Bu film ise, içlerinde en eğlenceli olanı.Geçen filmi satın aldım ama yine kaybettim; kime verdim acaba hiç hatırlamıyorum bile..

  5. valla ne zamandır aklımda tekrardan izlemek istediğim bir filmdi tanıtımını okumak iyi geldi güzel bir bakış açısı ile.bizim şimdilerde milletimizin ayılıp bayıldığı adanalının orjinali aha da budur. bakalım sırada hangi filmin çakmasını yapacaklar.

  6. @ ofori
    😉 aynı şekilde ben de seni dikkatinden dolayı tebrik ederim arkadaşım.
    Açıkcası bu durum beni üzüyoo, düşünüyorumda dışarda aslında orjinal fikirler üretebilen birçok senarist ama anlaşılan yapım şirketleri onlara bir şans tanıyacağına sürekli ordan burdan hikayeler çalan veya çok kötü senaryolar yazan senaristlerle çalışıyo. Sektörü tam bilemediğim için sorunun tam nerden kaynaklandığını bilmiyorum ama bazen oraya gidip olaya bir el atmak geliyo içimden 🙂

  7. evet, bu filmi bilmeyen de adanalı’nın konuyu beğeniyor aaa ne kadar değişikmiş, peh, pabucumun senaristleri siziii 😛 jean reno varken oktay kaynarcalı’yı mı izleyeyim Allah aşkına, iki saat reno yeter 😀

  8. @ semmi

    Bunu bir çok yerde görüyoruz zaten, birde benim böyle durumlarda orjinal yapımı düşündükçe içim acıyor; zira daha üstüne çekilen güzel bir şey görebilmiş değiliz..

  9. @ tarih 84

    Bende yeniden izledim filmi, yine gülmekten bir hal oldum..Kızını oynayan aktris çok hoşuma gidiyor benim, çok sempatik geliyor gözüme..Bir yerde okudum kızın kendisinin de bir çocuğu varmış, ayrıca hiç Fransızca bilmiyormuş..Bakalım daha neler öğreneceğiz..

  10. @ ruzigar

    Bende benzerlik var dediğimde kardeşlerim tınlamamıştı beni; ne de olsa filmi izlemedikleri için onlar adına dizinin hikayesi gözlerinde en orjinal olanı..

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s