Leon the Professional

Leon-Movie-Poster-C10086463

Bu aralar bir şeyler izleyemediğim için eski yapımlardan bahsetmenin kolaylığına kaçmak istiyorum..Ramazan günü evdeysem içimden bir şey yapmak gelmiyor zaten, bu sebepten en azından bu ay içinde eskiden izlediğim –izlediğimiz- filmlerden veya dizilerden konuşalım istiyorum.İlk sırada her daim gözümün nuru, vazgeçilmeyen film; Leon var..İzlemeyen yoktur sanırım ki hala varsa mutlaka bu açığını kapatmasını tavsiye ederim.Ben herkesi kendimle aynı yaşta düşündüğümden, bu filmleri izlemeyen yaşı küçük kardeşlerimi “; cık cık” diyerek kınama işine girerim önce, sonrada satın alıp zorla izlettiririm..

Leon, kaç defa izledim bilmem; kaç defa indirdik veya satın alıp evde sakladık onu da hatırlamıyorum.İlk satın aldığım poster bu filme aittir; hala da duvarda Jean Reno’nun o yusyuvarlak gözlükleriyle bana bakar.Onun üstüne çok poster alıp astık ama hepsi bir şekilde yıprandı, yırtıldı bir bu kaldı geriye, hala sapasağlam bir şekilde..Filmin sağlamlığını vurgulamak istiyorum ama bunun artık zikredilmesine gerek yok sanırım; zira nefes almak gibi doğal bir gerçek bu.Filmlerde ki iyi adam kötü adam ironisine en güzel örneklerden biri, sonrasında bu temaya sahip çok film çekildi ama aynı duyguyu veren çıkmadı.Bir kiralık katil filmin iyi adamı olurken, polisleri en kötü adamlardan bile daha fazla nefret simgesi haline gelebiliyorlar..

Leon--The-Professional-luc-besson-77130_1024_768

Baş rol karakterimiz; çok sevdiği çiçeği ile tek başına yaşayan geçimini insanları öldürerek kazanan bir katil.Ama o kadar masum duruyor ki, tip olarak mesleğine uymuş dersiniz ama kişilik olarak durup bir sorgulama içine girebilirsiniz.Okuma yazma bilmiyor, ayrıca en sevdiği içecek süt olan bir insan o.Aynı apartmanda hemen yan komşusu olan Matilda ile tanışıyoruz sonrasında; çocuk bedeninde büyük gibi görünmeye çalışan bir kız.Ailesi gözlerinin önünde “iyi” polis tarafından öldürülünce gözleri yaşlı bir şekilde her daim ilgiyle gözetlediği Leon’un kapısında buluyor kendini..Yalvarır gözlerle aldırıyor kendini içeri ve intikam yeminleri ederek kendisini çırak olarak yanında bulundurmasını istiyor..

Ve bu sıra dışı ikili birlikte yaşamaya başlıyor böylece.Leon, büyük bedeni içinde bir çocuk aklına sahip; Matilda ise çocuk bedeninde bir yetişkin gibi davranmaya zorluyor kendini..Kim çocuk kim yetişkin karışıyor çoğu yerde..Filmin başında yaşadığımız aksiyona bir süre ara verip, o ikisini izliyoruz sadece, onlarla birlikte eğleniyoruz..Filmin sonlarına doğru asıl aksiyon bekliyor bizi.Belki büyük hayallerle yine bir kahramanlık bekliyoruz ama film ne kadar farklı olduğunu finali ile gösteriyor izleyene.Her bir karesi şahsımca değerli olan, film müzikleri indirilip ayrıca dinlenmesi gereken gözümde bir klasik kategorisinde olan bir filmdir. Jean Reno, belki de bu filmden sonra o kadar kıymetli gelmeye başladı bana..

AB-I-love-you,-Leon-788811

Luc Besson’un yaptığı en iyi filmlerden biri deniyor, ki bu görüşe sonuna kadar katılıyorum.Bir ara bu adamın yaptığı diğer filmleri de bulup izlemek istemiştik, aşağı yukarı çoğunu izledik diyebilirim ama hiç birinde bu tadı tekrar alabilmiş değiliz.Bu filmin benim için başka bir özelliği de; deprem gecesi izlediğim film olması.Çoğu kez düşünürüm, o gece ölseydim bu film son filmim olacaktı..İzlemeyenler bir şekilde mutlaka izlesin diyorum, linkini de bırakıp konuyu kapatıyorum..

8 comments

  1. ofori ne ettin sen böyle, ufff bu film var ya bu film, jean reno’ya hayran olup o küçük kızı natali portman olduğuna inanamamıştım, o zamandan belliymiş iyi oyuncu olduğu ve güzel olduğu tabi 😀 tekrar izlemek istedim yazıyı okuyunca ama çok kötü olacağım bitirince biliyorum 😦 uzak dursam daha iyi sanki

  2. Aşırı derecede bir kore filmleri manyağı olsamda. Jean Reno nun filmlerini seyrederim. (kimse yanlış analamsın kore davamıza ihanet etmedim) Leon filiminin yeri ise bende ap ayrıdır. İlk seyrettiğimde sırf ona benzemek için gece gece siyah gözlük takıp bilgisayarın başında kaldığım , yatakta güneş gözlükleriyle uyuma numaraları yaptığım günlerimi bile hatırlarım. O günlerimi tekrar hatırllattığın için teşekkür ederim.

  3. @ 3m1r

    Alemsin valla, güldürdün beni:) Bir dergide okumuştum bende, bu film yayınlandığı dönemlerde herkesi sarmış o heyecan; birden bu şekilde gözlük takanların sayısı artmış, sen düşün artık gerisini.Adam saf falandı ama o görüntüyle çok klas duruyordu orası bir gerçek..Benimde olsun isterdim o gözlüklerden ama maalesef sadece istemekle yetindim.

  4. @ ruzigar

    Yok uzak durma, bende yeniden izledim geçende; sanki hiç ne olacağını bilmiyormuşum gibi hissettiriyor bir de, öyle bir film işte.Artık böyle filmler yapmıyorlar mı yoksa bizim mi burnumuz büyüdü beğenemez mi olduk bilemiyorum..

  5. ey gidi ya
    oda arkadaşım sayesinde izlediğim bir filmdi
    anlamam tabi ben kaliteli yapımdan falan
    ama naya sevmiştim
    bi kaç sahnesinde çok kötü olmuştum hemde
    ne natalieymiş ama hatun kasıp kavuruyo hala 😀

  6. @mavi

    Bende bu filmi izlerken ey gidi günler demekten kendimi alamıyorum, herkesin gözünde bir klasik vardır herhalde, bizimki de bu olsa gerek..Tuvalet sahnesinde Gary Oldman bizim kıza “whats your name angel?” dediğinde nasıl da heyecanlanmıştım, böyle ffilmler kolay kolay yapılmıyor..

  7. Daha önce, kore dizisi izledikten sonra internet yorumlarına bakma seanslarımdan bir kaçında yazılarına rastgelmiştim, ama bugün -ruzigar sağolsun- bloğa alıcı gözüyle baktım ve aa benim yazdıklarımın hepsini benden önce yazmış diye diye Leon’a kadar geldim. E yok artık dedim ama akıl akıldan üstündür derler. Ben de öyle diyorum. Yazılarını sevdim 🙂

  8. @ bunusevdim

    Yorumunu okuduktan sonra valla azcık havam olsun diyerek kardeşime de okuttum; sonuçta mutlu ettin beni ne diyeyim.Akıl akıldan üstündür demişsin; benimle aynı düşüncede olman, beğenilerimizin aynı olması çok sevindirdi beni..Beğendiysen, okumaya değer bulduysan ne mutlu bana, çok saol ..

Bir Cevap Yazın

