Star Trek ~ Seyir defteri 2009…

star-trek-uk-poster

Uzay yolu izleyerek büyüyen bu nesil için, serinin son filmini heyecanla beklemek ve sonrasında heyecanla izlemek bir görev olsa gerek.Film çıktığı gibi izlemek istedim ama kardeşim “ben daha eskileri izlemedim” diyerek elimi kolumu bağladı.Tabi benim itirazlarım ve artık onu filmn izleme konusunda terk ederek “gizlice” izlemem sayesinde bu filme olan hasretimi de böylece gidermiş oldum..Filmin izleyiciyi çeken, en önemli özelliği mürettabatın gençlik yıllarına ve ilk tanışma anlarına göz atmasıydı.Tabi buradan daha nice konu ve konucuklar çıkarttı yapımcı ve senaristler, kendilerine ayrıca helal olsun diyoruz..

Ah o eski güzel günler demek geçiyor içimden; dizisini nasıl merakla izler, her bölüm sonrası kaptanın seyir defterine kaydettiklerini dinlerdik.Ellerinde ışın tabancaları, oradan oraya istedikleri gibi ışınlanıp duruyor adamlar, her keşfedilen gezegende bin bir türlü gariplikler ve macera bizimkilerin peşini bırakmıyor.Eski yapımların bir şekilde devamlarının çekilmesi günümüz teknolojisi göz önüne alındığında güzel bir şey ama yeniden çekimler nedense her daim hüsran yaratmaya devam ediyor.İzlemeden önce gereğinden fazla beklentilere girdiğimizden dolayı da olabilir tabi..Bizimkilerin tanışma yıllarını, içine bolca heyecan katarak göstermeye çalışmışlar.

Star Trek Character Movie Posters Set 2 - John Cho as Sulu, Simon Pegg as Scotty, Anton Yelchin as Chekov, Karl Urban as Dr_ McCoy

Daha sıradan olsaydı diye başlamak istiyorum ama yine de yaşadığım tatminsizliği ifade edebileceğimi düşünmüyorum.Bilinmeyen bir geminin saldırısı, sonrasında onların aslında kim olduklarını öğrenmek heyecanlıydı ama yine de bazı yerlerde o kadar kafam karıştı ki, şu an için bile düşünmekten kaçınıyorum hala..Kaptanımızın asi gençlik yılları, kural tanımaz halleri ve ne olursa olsun “ben kaptanım” pozları güzeldi ama bu konuda asıl tebriklerim Spock karakterini canlandıran oyuncuya gider.Kendisini Heroes serisinden de severdik ama burada ayrı bir göz doldurmuş, onu da kabul etmek gerek..

ak6ZouqqglnakfoqGpmRhIlQo1_500

Film, kaptan Kirk’ün babasının idare ettiği geminin bilinmeyen bir gemi tarafından yerle bir edilmesi ve babasının ölmesi ile başlıyor.Tam o anlarda Kirk’de gemiden kaçan annesinin karnındadır..-nasıl bir anlatım oldu bu şimdi böyle- Neyse kendimizi eleştirmeyi bir kenara bırakırsak; bizimkiler 20’li yaşlarına gelinceye kadar bir iki görüntülerini aldık ve savunma filosuna katılmaları, tanışmalaı, ilk tartışmaları ile konuyu devam ettirdik.Tabi arka planda hala yenilmeyi bekleyen şu gizemli uzay gemisi kendini belli ederek asıl maceraya da start vermiş oldu..

Film bu şekilde ilerleyip gidiyor; beğeni kısmı ise her zaman olduğu gibi göreceli.Ben biraz hayal kırıklığına uğramadım desem yalan olur; az macera daha fazla konuşma iyi olurdu diye düşünüyorum.Ama adamlar filmi çoktan yapıp eskitmişler bile, bu açıdan fazla da konuşmaya gerek yok zaten..Önümüzde ki filmlere bakıyoruz..

6 comments

  1. Evet “her bölüm sonrası kaptanın seyir defterine kaydettiklerini dinlerdik.” ama şimdilerde de maalesef senin seyir defterini okuyoruz işte. Nerdeeen nereye 😛

    Ayrıca “kaadr jafam” ne demek. Uzaylıca bilmiyorum ben. O_o

  2. @ pırasa

    İlla bir açığımı yakalayacaksın değil mi..Bilgisayarda word olmadığından yanlış yazdığım yerleri not defterinde göremiyorum.Ama senin sayende hepsini teker teker yakalamış oluyoruz..

    Bu seyir defteri çok kısır dönemler geçiriyor bu günlerde, bende farkındayım ama bir türlü oturamıyorum işte ne yapayım..Yakında çöle dönecek buralar 🙂

  3. Ne işmiş yahu o öyle.Gelip yardım edeyim işleri ben yapayım sen blogla uğraş yeter ki derdim ama demicem. 😛

  4. @pırasa

    Zaten deseydin bu bizimki değil, beni başka birisi kafaya alıyor ben “collapse’ım” diyerek diye düşünürdüm..İş yoğunluğundan değil, bir yakınımızın cenazesi vardı, ondan pek canım istemiyor…Yakında yine dolu dolu dönerim sende bana milyon baloncuk konulardan dolayı taş atarsın artık:)

  5. Ramazan bitsin o zaman atarım taşları O_o günaha girmeyelim şimdi. 😀

  6. Bende sinemasına gitmiştim. Efekler hoştu bence. Yalnız Heroes’daki Sylar’ı görünce şaşırdım. Film boyunca bir pislik yapmasını bekledim resmen 🙂

Bir Cevap Yazın

