Dünyanın Merkezine Yolculuk…

dunyanin_merkezine_yolculuk

Bir filmin içinde Branden Fraser olsun, bende her daim orada olayım..Lise dönemlerimde oldukça popüler olan Mumya serisinden bir miras olsa gerek, seviyoruz bu adamı.Her daim filmlerde maceracı kişiliklere hayat verse de, hatta bazen o kocaman bakışları ile oldukça sevecen ama yeri geldiğinde boş bakabilse de; belki de sırf bunun için seviyoruz kendisini..Bu filmin tanıtımlarını ilk defa gördüğümde, “hayatta izlemem, neden vakit ayırıp izleyeyim ki” demiştim; ne de olsa bilindik bir senaryonun bilindik gidişatı olacaktı.Ama büyük konuşmamak gerek, bir süre sonra alsak da izlesem diye içim içimi yemeye başladı.Ne zaman bir şey hakkında başta olumsuz düşüncelere girsem sonra izlemek için deli oluyorum; üstüme yapışmış lanet gibi..

Dunyanin-Merkezine-Yolculuk-16

Neyse, öyle böyle derken dayanamadım artık ve satın aldım filmi.Film gerçektende dünyanın merkezine yolculuğa çıkan bir amca-yeğen ve onlara rehberlik eden güzel bir kızı konu ediyor.Görüldüğü üzere, hiç kimsenin bilmediği gizli bir dünyaya yola çıkıyoruz, yanımızda arada bir aile bağlarını vurgulayacak bir ilişki ve birde potansiyel bir aşk dokundurması var.Ama izlerken göz bunları görmüyor ne hikmetse, böyle arada bir yorum yazınca çıkıyor bu sebepsiz yere ortaya atılan eleştiriler.Ama siz bakmayın bana, ben ne zaman otorite kesildim de böyle sözler söyleyebiliyorum; zira filmi izlerken hissettiğim duygularla ters düşüyorum şu an..

Çok eğlendim, çok güldüm ve evet çok heyecanlandım.O an üzerime abanan kardeşimin bende yaratmış olduğu “sıkışmışlık” hissi bu heyecana az da olsa bir katkı sağlasa da aslan payının filme ait olduğunu söylemek benim için bir borçtur.Yıllar önce bir keşif esnasında kaybolan kardeşini hala unutamamış, bir üniversite hocası olarak karşımızda ana karakterimiz.Aynı şekilde yeğeni ile yıllarca irtibata geçmemiş, pek de yakın bir ilişkileri yok.Bir gün yeğeni ona bir haftalığına kalmaya geldiğinde, kardeşinden kalan bazı notları tesadüfen görüyor ve her ikisi için bir macera başlıyor..Kendilerini uçağa attıkları gibi başka bir ülkeye gidiyor ve tamamen tesadüf eseri onlara rehberlik eden hanım kızımızla dünyanın merkezine doğru yola çıkıyorlar..Hani aramak isteseler bulamazlar ya; aramadıkları halde bir şekilde kendilerini mistik bir dünyada buluveriyorlar..

2604724151_13e8ecafd9

Çoğu yerde güldük, çoğu yerde heyecanlandık; velhasıl “eğlendik” bir şekilde.. Branden Fraser’ı sevenler; bu tarzdan hoşlananlar kaçırmasın derim; çoluk çocuk maaile izlenecek bir yapım..Ne olursa olsun bu tür filmlerden sıkılmayacağız sanırım, ne de olsa insanın arada sırada fazla gerilmeden heyecanlı ve eğlenceli yapımlara ihtiyacı oluyor..

2 thoughts on “Dünyanın Merkezine Yolculuk…

  1. Başroldeki kız çok güzeldi.Film boyunca tüm gözlerim ondaydı. O_o

  2. @ pırasa

    Senden bu konuda başka bir yorum bekleyemezdim zaten.Ama kabul ediyorum kız tatlıydı; en azından güzel ve iticiyim hallerinde değildi.Güzelim ve tatlıyım rolü içinde albenisi oldukça yüksekti..

Bir Cevap Yazın

