I Love You,Man – Demek yürek ister…

i_love_you_man_movie_poster

Sinema dergisinde okuduğum zamandan beri izlemek için can attığım; hatta bir sinema gününde kardeşimi kandırıp izlemeye çalıştığım ama başarılı olamadığım için her fırsatta sağda solda bakındığım bu “harika” –evet harika- filmi sonunda izlemiş bulunuyorum.5 dakika önce filmi bitirdim ve bu sefer hiç beklemeden yorumunu yazıyorum..Dergide film için boş yere övgüyle bahsedilmemiş, bunu görüyor insan..Konusu kendini hem isminden hem de posterden belli ediyor aslında ama birkaç şeyde biz ekleyelim..

Ana karakterimiz filmin başında sevgilisine evlenme teklif ediyor ve mutlu çift düğün hazırlıklarına başlıyor.Ama daha ilk dakikalardan itibaren gördüğümüz şey, kız tarafının oldukça fazla ve samimi arkadaşlarının olması.buna karşılık bizim adamın ortada tek bir erkek arkadaşı bile yok.Bunca zaman hep kızlarla takıldığı için hiçbir erkek arkadaşa ihtiyaç duymamış; hatta erkeklerle dolu bir ortamda onlarla nasıl iletişim kurabileceğini bile bilmeyen bir adamdan söz ediyoruz..Her hafta sonu birlikte takıldığı eskrim grubundan arkadaşları bile spor sonrası bizimkini bırakıp hep birlikte içmeye gidiyorlar, hatta içlerinden biri evlendiği halde bundan haberi olmayan bir tek bizimkisi..

iloveyoumanstill

Şimdiye kadar bu durum kendisini o kadar rahatsız etmezken, düğün arifesinde ona sağdıçlık yapacak kimse olmayınca artık bu gidişata bir son vermek istiyor ve kendine bir arkadaş arama yollarına gidiyor.Bu süreç çok eğlenceliydi, gülmekten yerlere yattık.İnternetten mi bulmaya çalışmıyor yoksa annesinin ayarladığı adamlarla yemekler mi yemiyor.Ama işte olmayınca olmuyor, sonuçta adamın kendi hem cinsleri ile anlaşabilmesi, bir araya gelip eğlenebilmeleri imkansız gibi görünüyor.Zira ne zaman bir şeyler yapmaya çalışsa veya söylemek istese tam anlamıyla batırıyor; ne diyelim biz buna, aşırı gerginliğe gelemiyor..

img-i-love-you-man-2_181126339550

Tam pes etmişken, bir ev satışı sırasında bedava yemek için ortalarda dolanan bizim diğer adamla tanışıyor.Burada konuya ara verip küçük bir itirafta bulunmak istiyorum; How I Met Your Mother dizisinden tanıdığımız Marshall karakteri.Kendisini o kadar seviyoruz ki, onun bir filmde rol alması bile izlememiz için başlı başına bir gerekçe kabul edilebilir..Bu filmde de yine bir o kadar eğlenceli bir karakteri canlandırıyor..bizimkiler tanıştıktan sonra birlikte vakit geçirmeye başlıyorlar; önceleri akşamları birer içki ve muhabbet derken, sonrasında birlikte kadınların girmesinin kesinlikle yasak olduğu garajda kendilerini müziği keşfetmeye bırakıyorlar..Bizimkisi şimdiye kadar hiç erkek arkadaşa sahip olmadığından; şimdi her şeyini konuşabileceği, hiçbir endişe duymadan ortak zevklerde eğlenebileceği bir kankaya sahip olduğunda belki de hayatının en eğlenceli günlerini geçirmeye başlıyor..

i

Bu film, her filmde gördüğümüz aşk temasını bir kenara itiyor; ve belki de şimdiye kadar nadir filmlerde görebileceğimiz erkek dostluğunu temele oturtturuyor..Temelde bu varken bolca küfür ve bel altı konuşmaların ortalarda gezinmesi kaçınılmaz olur zaten.Öyle yeri göğü inleten bir film değil belki ama yine de o arkadaşlığı izlemek, arada bolca eğlenmek ve gülmek için ideal bir film..Yarın bir gün dönüp düşündüğümde; “ iyi filmi yaa” diye kendinden bahsettirecek bundan eminim..Merak edenler buradan izleyebilirler..

10 thoughts on “I Love You,Man – Demek yürek ister…

  1. ben de Marshall için izlemiştim ama onun haricinde film de gayet eğlenceli sayılır.

    Bildiğimiz Marshall’ın biraz daha uçuğu işte 🙂

  2. @ uğur

    Gerçekten de öyle, Marshall’ın saflık hallerini at, biraz daha eğlence düşkünlüğü kat, ortaya bu karakter çıkar..Birlikte gitar çaldıkları sahneler ve konser sahnesi çok güzeldi, “arkadaşlık” budur dedirttiriyor insana..

  3. evet ben de o sahnelere bayılmıştım 🙂

    filmde iki ayrı mesaj vardı bana göre:p
    birincisi; bayanların ağzında bakla ıslanmıyor (bknz: fantazilerini bütün arkadaşları da biliyor:)

    ikincisi: eş – sevgili olarak bayanlar sizi erkek arkadaşlarınızdan bile kıskanabilir ve isterse onlardan koparabilir :p

  4. Marshall var gene yahu valla kaç sezon oldu bilemem cnbce de tanıyalı keratayı umutsuz avukat halleriyle neyse konuya gelecek olursam adamın tek eksiği veremediği fazla kiloları ve salaş vücudu yoksa hollywwod u sallar bu sirin ve sexy halleri ile…baya filmi oldu ne zaman baksam belki dünya çağında olmadsada amerikan piyayası çağında filmi çok

  5. @ uğur

    Valla bir bayan olmama rağmen bu söylediklerine yüksek sesle karşı çıkamıyorum; zira ne kadar haklı olduğunu biliyorum.Arada sırada erkek dostluğunu kıskanmıyor da değilim..Yine de biz de kendi aramızda çok iyiyiz..Film güzel noktalara parmak basmış, çokça da eğlendirmiş..Böyle filmler görmeyi çok isteriz artık..

  6. @ tarih

    Valla adam öyle böyle kendi popülaritesini kurmayı başardı.Artık zaten böyle salaş aktörlerin albenisi daha fazla, en azından benim için.Kaç akşamdır How I Met Your Mother izliyorum; onun o çocuksu hallerine bakıp gülmekten yerlere yatıyorum..Adamlar cidden güzel dizi yapıyor, seviyorum o diziyi ve de seviyorum Marshall karakterini..

  7. @ tarih

    Arkadaşım çok saol, linki kaydettim ama işte şu net sorunum yüzünden izleyemez oldum.Bırak izlemeyi, iki dakika nette kalabilsem kendimi şanslı sayacağım..Yine de netim geri döndüğünde ilk bakacağım şeyler arasında, önerin için çok ama çok saol..

    Bu arada o filmi bende görmüştüm, hatat izlemek için aklımın bir köşesine kaydetmiştim ama burada senin önerdiğini de görünce artık izlemek şart oldu zaten..

  8. @ collapse

    Sevgili Pırasa arkadaşım, bu sözlerini “beğendim çok güzeldi” diye algılıyorum; beni aksine ikna edemezsin.Az çok tanıyoruz seni; sevdin sevdin hadi itiraf et..

Bir Yanıt Bırakın

