Everything Is Illuminated ~ Karanlıkta bir şey kalmadı…

16302_1

Bu harika film hakkında bir iki kelime etmezsem, şimdiye kadar konuştuğum bütün o kelimeler adına büyük günaha girmiş olabileceğimi hissettim.Bu akşam televizyonda bu filmle karşılaştığımda, elimde mısırım hem yedim hem de heyecan ve biliyorum ilk etapta bunu söylemek garip kaçacak ama “huzur” içinde izledim filmi..İlk izlediğim zaman kaç sene önceydi hatırlamıyorum, ama bir bayram arifesinde öylesine satın alınmış bir film olarak, hakkında hiçbir bilgiye sahip olmazken kardeşimle oturup izlemiştik.Tahmin edilebilir ki, bizi oldukça hoş bir sürpriz karşılamıştı..

18441739

Elijah Wood o kocaman gözleriyle daha filmin başından itibaren etkisinde bıraktı bizi..Bu Sin City görünümünde karakter kişilik olarak o kadar naif ki, etkisinden kolay kolay kurtulmak mümkün olmuyor.Kendisi Amerika’da yaşayan üçüncü kuşak bir Yahudi, çok sevdiği büyük babası ölünce onun geçmişini, köklerini araştırmak için Ukrayna’ya gidiyor.Bu arada tam bir koleksiyoncu, eline ne geçerse sırf “unutmamak” adına poşetleyip saklıyor.Bir de öyle bir hatıra duvarı var ki ilk gördüğüm an bu çocuğun koleksiyonculuk konusunda ki obsesif davranışı karşısında saygıyla eğildim..Gelelim diğer karakterlere; Alex ve büyükbabası, Ukrayna’da büyük şehirde yaşayan ve bizimkine rehberlik edecek olan kişiler..

everything_is_illuminated_ver2

Alex, özellikle Amerika’ya hayran ve tabi birde zencilere..Dans etmeyi çok seviyor, bir de 70’li yıllarından serseri zencileri gibi altın kolyelerini takıp etrafta dolanmaktan zevk alıyor.Büyükbabası ise, karısı öldükten sonra körü olduğunu idda eden, bu yüzden yanında devamlı “klavuz” köpek olarak deli bir köpek gezdiren bir adam..Filmin başında herkesi anlatıcının yönlendirmesi ile az çok tanıyoruz ama asıl sürprizler –özellikle bu garip büyükbaba hakkında- bizi sonlara doğru karşılıyor.Zaten filmi izlerken az çok bir gariplik olduğunu hissediyoruz ama aynı Alex gibi olan bitenin gerçekliği sonda karşılıyor bizi..Bizim çocuk Ukrayna’ya adım attığı andan itibaren güzel diyaloglar, eğlenceli anlar ve de muhteşem bir manzara karşılıyor bizi..

2005_everything_is_illuminated_wallpaper_002

Film içinde; bizimki ve Alex arasında yaşanan konuşmalar, ikisinin de dünyaya ne kadar farklı gözlerle baktığını gösteriyor.Özellikle bir vejetaryen muhabbeti var ki; o sahne hala favorimdir.. Aralarında ki farklar o kadar hoş bir şekilde gösteriliyor ki, yüzde bir tebessümle izliyoruz yaşananları.Film, o geçmiş dönemde yaşanan Yahudi soykırımı ve bunu araştırmak isteyen torun ekseninde ilerliyor ama bizi öyle ağlamaklı bir ifade içine de sokmuyor.Sanki her şey tam dozunda bırakılmış gibi; trajedi orada, ağlatılmak istenen izleyici de hazır beklerken “buna gerek yok, biz böyle bir dokunup geçeceğiz” demesini de biliyorlar.Filmi izleyenlerin ilk düşündüklerinde akıllarına gelecek şey ayçiçeği tarlası olsa gerek.Zira o sahneyi görüp de büyülenmemek elde değil..

Eğlenceli, ciddi bir konuya sahip olmasına rağmen, bunu oldukça masum bir şekilde anlatabilen –bence- oldukça başarılı bir film..Elimizde ki filmi kaybettik ama televizyonda tekrar denk geldiğimizde bir daha satın alma duygusu ile baş başa kaldık.Denk gelenler için mutlaka izlemelerini öneririm, geçen saatler için asla pişman olmayacaksınız..

9 comments

  1. Yazıık 😀 heyecan yapmış aynı şeyleri 2 kere yazmış birde “hatırsa duvarı” nasıl birşey ben filmi izlemedim de .

  2. @ collapse

    Dikkatinden dolayı seni tebbrik ederim arkadaşım, gözlerinden öperek yanlışları düzeltirim hemen..

  3. ya bu collapse’tan korkulur, benim bloga da gelip dağıtıyor ortalığı bay çokbilmiş seni, bir blog açsan da biz de gelip sevimli yorumlar yapsak seninkiler gibi, güzel olmaz mı 😀

  4. @ ruzigar

    Gerçekten arkadaşım, o günleri bir görsek, gidip onun bloğunun altını üstüne getirmeyen ofori olmasın.Ama bence bizden korkusuna çekiniyor, o güzel yorumlarından bizi mahrum bırakarak bir blog açmıyor..(heheheh)

  5. Ben bu filmi senin yazını okuduktan sonra çok aradım internette ama bir türlü bulamıyorum. İzleyebileceğim bir yer bilen varsa yazabilir mi?

  6. @ burcu

    Bende şimdi baktım da gerçekten link bulunmuyor, sanki bütün filmi kaldırmışlar..Aşkama kardeşim gelsin bir de ona aratacağım, o kesin bulur..Çok güzel filmdi yaa..

  7. İlgilendiğin için sağol. İngilizcem o derece ileri düzey olsa altyazısız bile izlerdim. Acayip ilgimi çekiyor.

Bir Cevap Yazın

