Goodbye Bafana ~ Özgürlüğün Rengi…

goodbye_bafana

Her bir filmi izlediğim zamanı hatırlarken o dönemde neyle ilgilendiğimi de hatırlıyorum da; hey gidi günler başlıklı bir nostalji havasında buluyorum kendimi.Bu filmi, konusu hakkında pek bir fikrim olmadan satın almıştım ve gecenin kör bir vakti arkadaşımın evinde izlemiştik..Tabi pek iç açıcı günler değildi, hayatımda ilk defa beni depresyonlara sürükleyen, gözümde ağlamaktan yaş bırakmayan “lanet” bir stajın ortalarındaydık.Ve sanırım yine bir şeyler yetiştirmek için sabahlayacaktık ki; bir yerde koy verip bu filmi takıp izlemeye başlamıştık..Şimdi yayınlandı mı bilmiyorum ama cnbc-e bu ay verecekti bu filmi diye biliyorum, oradan görüp aklıma geldi zaten..

Nelson Mandela’nın Güney Afrika için verdiği mücadeleyi konu alan film, o ve gardiyanı arasında ki görüşlerin birbirlerini tanıdıkça nasıl değiştiği üzerinden bir anlatıma gitmiş..Çok edebiyat kokulu konuşurum valla, sonra geri dönüp yazdıklarımı okuyunca ben bile anlamıyorum..Baş rolde gardiyanımız ve onu gözlem altında tutmakla sorumlu olduğu Mandela var..Gardiyan bir terfi teklifi aldığında bu habere çok sevinip ailesini de toplayarak ülke için tehdit oluşturan bu “zenci” adamların tutulduğu hapishanenin bulunduğu bölgeye taşınıyor..Başta o da herkes gibi sabit bir düşünceye sahip, sanki Güney Afrika oranın yerli halkına ait değilmiş gibi, sanki onların vatanıymış gibi bu duruma isyan eden halk, başta lider olarak gördükleri Mandela dahil bir şekilde cezalandırılmalı…

2007_goodbye_bafana_005

Böyle bir fikre sahipken, adamın gardiyanlığına başlamasıyla belki bir anda olan bir şey değil ama zamanla fikirleri değişmeye; daha sağduyulu, daha bilinçli bir şekilde düşünmeye başlıyor..İşe alınmasında ki en büyük etken Mandela’nın yaşadığı bölgede kullanılan o yerli dilini bilmesi, bu durum ona yaptığı yanlışlar için bazen vicdan azabı yaşatsa da, çoğunlukla ikisi arasında kimsenin bilemeyeceği konuşmaların kapısını da açıyor..Biri mahkum diğeri gardiyanken; dıştan görünüş tabi bu yönde, zamanla çok iyi arkadaş oldukları da kaçınılmaz ..Yıllar geçtikçe ülkenin değişen durumu, verilen mücadeleler arka planda gösterilmeye devam ediyor.Ben seviyorum böyle filmleri; hani ister başarılı olsunlar ister olmasınlar bir amaç uğruna mücadele edilmesini seviyorum..

Ve bu filmde bunun yanında zamanla değişen bakış açılarını, arkadaşlığı ve yıllara yayılan değişim sürecini görmek izlerken filmi daha heyecanlı kılıyor..Hele bir çubuklarla oynadıkları bir oyun var ki, en sevdiğim sahneler arasındadır hala..Bu arada filmde ki hikayenin gerçek olduğunu belirtmekte yarar var; Mandela’nın uzun yıllar hapiste tutulduğunu zaten biliyoruz ama ona gardiyanlık yapan bu adamın ve aralarında böyle bir ilişki olduğunu ben daha yeni öğrendim diyebilirim.Filmi izledikten sonra açıp nete baktığımda karşıma çıkmıştı bu bilgi, tabi bu durum filmi daha bir “tadından yenmez” kıvama getiriyor..Denk gelirseniz, içinizden de izlemek gelirse mutlaka bir bakın derim..

2 thoughts on “Goodbye Bafana ~ Özgürlüğün Rengi…

  1. tam bir aydır bu filmi düşünüyorum. tekrar tekrar sahneleri aklıma getirip adını bulmaya çalışıyorum. nafile! burada rastlamam ne kadar iyi oldu bilemezsiniz. unutkanlığım yüzümden kafayı yiyeceğim!

  2. @ bioshoujo

    Bazen bana da oluyor öyle; bir görüntü hatırlıyorum sadece onun hangi filme ve konuya ait olduğunu hatırlayana kadar yaşadığım karın ağrılarını anlatamam..Ama film gerçekten güzel bir film, tamam öyle sokaklarda mücadele yönlerini pek göstermiyorlar ama adamın hapisteki direnişi ve diğerinin değişimini görmek çok daha kuvvetli bir etki yaratıyor..

Bir Cevap Yazın

