Kalbimdeki Sesler – Music Within …

music_within_movie_poster_onesheet

Geçen akşamların birinde TV8’de tekrar olarak yayınlandığında izlemiştim bu filmi; açıkçası ödüllü bir film olduğu hakkında hiçbir fikrim yoktu, daha yeni öğrendim.Filmi gecenin bir körü izlemeye başladığımdan hani “her an uyuya kalabilirim, onun için ciddi ciddi izlemeye gerek yok” havasında başlamıştım ama sonuna kadar beni ayakta tutabilen bir film oldu.Hatta filmin başından mı başladım yoksa ortasından itibaren mi izliyorum ondan bile haberim yoktu; öyle böyle derken çok manalı bir ana konusunun olduğu, güzel işlenmiş bir film seyretmiş bulundum..

Ana karakterimiz Vietnam savaşı esnasında kulağından yaralanıyor ve belli bir süre sonra hiçbir şey duymaz oluyor; bu durumunu da insanların dudaklarını okuyarak kapatıyor.Dıştan bakıldığında hiçbir sorunu olmayan bu insan, diğerlerine aslında onları duymadığını, sadece dudaklarını okuduğunu söylediğinde değişen tepkiler karşısında diğerlerinin engelli insanlara nasıl yaklaştığını da öğrenmiş oluyor acı bir şekilde.Bu deneyiminde üniversitede edindiği en yakın arkadaşının, çocukluğunda bir hastalık yüzünden tekerlekli sandalyeye mahkum olması ve yüksek zekasına rağmen doğru düzgün dahi konuşamaması, kendisi bir yana insanların arkadaşına karşı acımasız yaklaşımları bizimkini zaman geçtikçe engeli insanların haklarını savunan biri haline getiriyor..

Tabi bu hemen gerçekleşecek bir süreç değil; okulu bitirip bir işe girdiğinde diğerlerine kendi durumu hakkında bir şey demiyor ama içten içe bunu yapmış olmanın pişmanlığı içinde yaşıyor.Şartlar onu, kendisi gibi olan arkadaşlarına yardım etmek, onlara düzgün sosyal haklar ve çalışma imkanları bulmak için teşvik ediyor.Zamanla ülkede engelli insanları işe aldırmak için bir numaralı kişi haline geliyor; kitaplar yazıyor, konferanslar düzenliyor..Gerçek bir yaşam hikayesinin anlatıldığı bu film, bence hakkını teslim edenlerden.Son dönemde çekilen biyografik tarzı filmler, benim gibi bu işlerden anlamayanlar için her daim “helal olsun adamlara” diyen yorumlara vesile oluyor..

Son zamanlarda fark ediyorum ki, ben aslında bu tür filmlerden zevk alıyorum.Zira sonunda amaçlarında ister başarılı olsunlar ister olmasınlar, adamların bir mücadele öyküsü oluyor ya; bu bile izlemek için yeterli gelebiliyor bana..İddialı bir film olduğunu söyleyemem ama bana göre çok güzel bir filmdi, denk gelenlere bakmadan geçmemelerini öneririm..

2 thoughts on “Kalbimdeki Sesler – Music Within …

  1. Ya bu Melissa’yı “Heather Graham” ile çok karıştırıyorum.Ama Heather’ın çapağı bile olamaz kanımca.

  2. @ collapse

    Şimdi yalan yok Heather Graham kimmiş bilmediğim için açtım google’ı baktım görsellerine, şimdi öyle çıkıyorum karşına..Bence de yanına yaklaşamaz diyen bildik bir ifade takınmayı da ihmal etmiyorum 😀

Bir Yanıt Bırakın

