Madagaskar 2’e merhaba…

madagaskar23

Animasyon filmlerine kaldığımız yerden devam ediyoruz.Madagaskar 2, kardeşimin indirip benim bilgisayara yüklediği bir film.Aslına bakarsanız bu filmin yapıldığını biliyordum ama bulup izlemek gibi bir gayem yoktu.İlk film her ne kadar izlediğim döneme göre güzel ve eğlenceli olsa da aklımda o kadar yer etmemiş olacak bir Buz devri gibi “devam filmi çıkmış, yaşasın hemen bulup seyretmeliyim” heyecanını yaşatamadı bana..Hatta bu filmde ilkinde olan biteni biraz unuttuğum için arada özet kıvamında görüntüler seyretmek iyi geldi..Daha giriş paragrafından “kötü bir animasyon” fikrini ortaya atmak istemiyorum, ama pek de yapıcı bir yorum olmasa da eğlendirmeye devam eden bir animasyon diyerek kenarından durumu kurtarmak istiyorum..

Bizim ahali, bu sefer gemiyle geldikleri bu yerden kurtulup tekrar hayvanat bahçesine dönmek için manyak penguenlerin kullandıkları bir uçağa atlıyorlar ve gök kubbeye doğru yola çıkıyorlar.Bu arada penguenlere manyak dedim ama seviyorum onları; psikopatlar orası bir gerçek, ama animasyonun en eğlenceli karakterleri o küçük siyah yaratıklar.İlk filmde de onları ne kadar sevdiğimi hala hatırlarım..Uçakta mutlu mesut ilerlerken birden yakıt biter, motorlar alev alır derken Afrika’nın bozkırlarına çakılırlar.Tabi dahi penguenlerin kılavuzunda tek bir yara bile almadan..Ana karakterlerimiz; aslan, zebra, zürafa ve su aygırı ana vatanlarına dönmenin heyecanı içinde kendilerini kalabalık hayvan topluluğunun içine atarlar..

madagaskar2

Aslan orada, yıllar önce kaybettiği ailesini bulur ki nasıl kaybolduğunu filmin başında izliyoruz.Zaten aslanın babasına ayrı bir hayran kaldım, ayrı bir karizma gerçekten.Babası oğlunun bir kral olmasını istiyor, dolayısıyla bütün umutlarını bizimkine bağlamış vaziyette.Bizimkisi ise, bunca zaman insanların önünde dans ederek kendince “kral” olduğundan maceranın bu noktada başlaması kaçınılmaz oluyor.Aslında bazı yerlerde yapılan espriler haricinde maalesef bu animasyon için “sıradan” ifadesinden öteye geçemiyorum..Tamam öyle heyecanla takip ettirecek bir senaryoya sahip olması farz değil, zira bu olmadan da milleti gülmekten çatlatanlar var.Ama bu film, iki taraftan da zayıf kalıyor..

Seyirci olarak pastanın büyük bir kısmına sahip olan animasyonlar için hemen ikincisi düşünülüyor herhalde; ama bazı filmler olmayınca olmuyor işte..Yakın zamanda Buz Devri 3’ü izlemeyi düşünüyorum, umarım onun yorumunda daha parlak şeylerden bahsedebilirim.Animasyon dünyası boş durmuyor, devamlı yenileri önümüze sunulurken seçip izlemekte zorlaşmaya başladı; ama bu bolluktan şikayet edecek de değilim, onlar yapsın biz tüketmeye devam edelim..

Bir Cevap Yazın

