Teklifin böylesi… (The Proposal )

TheProposal

Bugünlerde Hollywood semalarında dolanmaya başladım; şimdilik hoş uçuşlar gerçekleştiriyoruz, çakılmadan ilerlemeyi temenni etmekten başka bir şey gelmiyor elimizden.Bu filmin tanıtımını veya posterini bir yerde mutlaka görmüşsünüzdür, zira son günlerde sinemalarda boy boy afişleri sergilenmekte; ekranları doldurmakta..Filmi izlemeye karar vermem için muhteşem senaryosundan etkilenmiş falan değilim; en büyük etkenin Sandra Bullock olduğunu itiraf ediyorum.Ne de olsa onların yaptığı filmlerle büyümüş bir kuşaktan geliyorum, iyi veya kötü olsun, bir filmin içinde Sandra Bullock varsa, oturup izlemeye değer diye hücrelerimize işlemiş bu düşüncenin esiri olarak başladım seyretmeye..

Bizim kız, pozisyonu sağlam bir kitap editörü; ve bu durumu onun işini ciddiye alan, yanında çalışanların duygularını pek takmayan, katı bir karaktere sahip olmasına borçlu.Bir de erkek karakterimiz var ki; kızın asistanı oluyor kendisi; yıllarca kızın türlü istekleri ile boğuşmuş; şeytani patronunun kahrını çekiyor işte.Günleri böyle güzel geçerken bir gün iş yerine; göçmen bürosundan elemanlar gelir ve kızın sınır dışı edilerek ülkesine geri gönderileceğini söyler.Yıllarını bu ülkeye vermiş, bütün düzenini orada kurmuş kızımız ise bu kadar kolay vazgeçmek niyetinde değildir tabi; asistanını “bu benim nişanlımdır ve biz zaten yakın zamanda evlenecektir” diyerek gösterip, filmin ana konusunu da ortaya çıkarmış olur..

proposal-b3

Asistan da o kadar saf biri değil tabi; patronunun yalvarmaları karşısında gün bugündür diyerek kendi şartlarını öne sürer ve bu işe yeşil ışık yakar..Eğlence böyle başlarken her şey bizimkilerin çocuğun ailesinin olduğu Alaska’ya doğru uçağa binmeleri ile kızışmaya başlar.Bundan sonrasını iki Amerikan filmi izleyen herkes tahmin edebilir zaten; bilinmeyen bir ortamda patronluk havasını kaybeden kız; filmin başında ezik duran ama sonradan sağlam bir karakter sunan çocuk; ailenin işin içine girmesi ve hızlandırılmış düğün hazırlıkları derken gümbür gümbür pederin önüne doğru ilerlemeye başlarlar..Tabi kızla çocuğun aynı odada kalması farzdır; çocuğun eski bir sevgilisinin ortaya çıkması da..Eleştirecek olursak çok şey çıkar tabi; zaten artık bu şudur bu budur diyerek konuşmaktan, bir sınıflandırma içine girmekten sıkılmaya başladım..

Güzel miydi; güzeldi..İzlerken eğlendim mi peki, evet çok eğlendim..Filmi satın alarak izlemedim, sinemaya da gitmedim; korsan bir çekim bulup İngilizce izledim –ki duyarak İngilizceyi anlama gibi bir yeteneğim oldukça azdır- ama bütün bunlara rağmen beni böyle peşinden koşturdu ya; izlemek için arattı ya, bütün gün gidip gelen netime inat bir filmi bitirmek için sabahtan akşama uğraştım ya; o zaman bu film güzel bir filmdi diyebiliyorum.Son dönemde çıkan birbirinin aynısı filmlere eşdeğer ama oyuncuları için bile oturup izlenir düşüncesiyle başladım, iyi ki de başlayıp bitirmişim.Denk düşenlere önerilir demek gereksiz biliyorum ama farz olmuş bir kere; bir göz atın derim..

Reklamlar

10 comments

  1. Dur tahmin edeyim sonunda birbirlerine aşık oluyorlar değil mi? Gerçekten evleniyorlar. Mutlaka bir hava alanı sahnesi vardır bu filmde. Sandra Bullock oynadığına göre hafif delimserek -güçlü bilmemne 😛 tarzında bir kadın imajıda vardır. Eh daha ne olsun tipik bir Hollywood filmi :))

  2. bende bu filmi baya merak ettim netten baktım bulamadım bulsam izlerdim ama bu film için sinemaya gitmeye üşeniyorum açıkçası.el bet dvd çıkacak zileirm o zman netten yada kiralayarak.iyi bir tanıtım objektif bir yaklaşım olmuş her zamanki gibi bende nete geri döndüm kpss geçti sonuçlara kadar rahatım bu ara paylaşımlara katılırım artık.

  3. @ la fea

    Nasıl biliyorsun ama, hava alanı sahnesini bile tahmin ettin..Zaten böyle filmleri izlemeden önce ne izleyeceğimizi biliyoruz yaa; işin o komik kısmı da bu olsa gerek..Yine de eğlenceliydi, veya uzun süre bu tür filmlerden uzak kaldığım için eğlenceli gelmiş olabilir..

  4. @ tarih 84

    Buralarda olman çok güzel, özlemişiz seni arkadaşım 🙂 İnşallah sınavın iyi geçmiştir, çok güzel bir puan alıp bu çalışmalarının karşılığı alırsın..Filme gelince zaten sinemaya gidip o kadar para vermeye değmez ama başka şekillerde denk düşersen bakman hoş olabilir..Tekrardan geçmiş olsun..

  5. asya sınemasının ınsanı sarhos edıcı havasını teneffus ettıkten sonra;artık Holllywood endustrısının yapımlarına buyuk bır soğuklukla bakan bırısı olarak;bu tur romantık komedılerı bıle artık ıcım pek kaldırmaz oldu dıyebılırım…kı zamanında sandra bullock’u ve onun cevırdığı fılmlerı bayağı bı severdım..kı fılmın esas oğlanı;TWO GUYS AND A GIRL dızısındekı favorı karakterımdı..hey gıdı gunler yahu..ınsan nasıl da değişıyor…. fılmımıze gelırsek;popcorn tadında; 1,5 saatlık bır kafa dağıtma seansı..:) cıftler arası uyum bı kere baştan fılmı cuvallatıyor….neyse efenım…. ;dedığın gıbı lafea tıpık hollywood fılmı deyıp gecmek lazım sadece..

  6. @ nisa
    Two guys and a girl’den bahsetmeyecektin şimdi bana, o dizide ne kadar eğlendiğimi hala hatırlarım.Keşke yine verseler yine oturup izlesek..Sanırım bu çocuğun canlandırdığı karakterin karşı komuşusu vardı, çatlak bir kız bizimkine yanıktı..Bak düşündükçe aklıma gelmeye başladı, keşke bulsak bir yerden de tekrar izlesek..

  7. bu cocuk two guys and a gırl’de doktor karakterını canlandırıyordu;dığer cocuk da mımardı….ben ne hıkmetse mımardan hıc hoslanmazdım ;ama guzel dızıydı vesselam…ally mc beal ve angel cılgınlığımdan once bayağı bı ızlerdım bu dızıyı ….heyyy gıdı gunler hey..

  8. @ nisa

    O dönemleri hiç hatırlatma bana, tam böyle lise zamanlarım, her akşam mutlaka bir dizi buluyorduk izleyecek.Hele Buffy ve Angel izleyeceğim diye evde giriştiğim mücadeleleri anlatsam sayfalar yetmez..Angel’ın final bölümünde en heyecanlı yerde babam bizi kızdırmak için televizyonun fişini çekmişti; bak hala sinirleniyorum..

    Ally Mc Beal; şimdi olsa izler miyim bilmiyorum ama o dönem cidden peşinden sürüklemişti bizi.Ve evet, şimdi olsa izlemem -son kararım- ..

  9. memleketten gelen hayatında bi kere o da yine benimle sinemaya gitmiş kuzenime farklılık olsun diye izleme hatasına düştüğüm bir filmdi xD
    başroldeki elemanı bi diziden tanırdım şaşırtmadı beni saolsun xD

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s