Bad Guy ~ Kötülüğün göreceli olduğu yer…

bad-guy-poster

Hevesime yenik düşerek yine yaptım yapacağımı ve oturdum bu Kim Ki Duk filmini izledim.Her seferinde önce bir çekingenlik – zira sonrasında başıma ne geleceğini biliyorum- sonra merak ve izleyip “ne oldu” şimdi moduna giriverme..Adamla aynı tempoda devam edip duruyoruz.Hadi diğer filmlerinde az çok bir mantık kurabilmiştim ama Bad Guy beni hala düşüncelere sürükleyen, ciddi ciddi soru işaretleriyle bırakan bir film oldu.Filmin adı kötü adam ama adam gerçekten kötü; hani her kötünün içinde bir iyi muhabbetine giremiyoruz, istesek de yapamıyoruz..

Filmin başında, bankta oturan hanım hanımcık bir kız görüyor ve anında kıza vuruluyor.Kızın yanına gidip oturuyor ama kız çocuğun tipinden “serseri” olarak damgalıyor onu ve kalkıp başka bir banka oturuyor.Derken kızın erkek arkadaşı geliyor; bu ikisi muhabbet kuşu kıvamında çocuğun önünde sarılıp koklaşıyorlar.Çocuk artık iyice sinirlenip kalkıp kızı zorla öpüyor; o kadar insanın içinde..Sonu da pek güzel bitmiyor zaten; oradaki askerler tarafından bu hareketinden dolayı bir güzel dövüldükten sonra, kız bizimkinin yüzüne tükürüp mekanı terk ediyor.Bunu yediremeyen adam, intikam duygusundan değil ama kızı devamlı yanında tutmak istediğinden olsa gerek; kıza bir tuzak kuruyor.Bu arada söylemeden geçmeyelim, adam geçimini kadın pazarlayarak yapıyor, ve bunu o kadar doğal buluyor olsa gerek ki, sevdiği kızı geneleve düşürmekten de geri kalmıyor..

bad_guy

Bazı yerlerde bu hikayenin saf bir aşkı anlattığından bahsediliyor ama ben her ne kadar kendimi zorlasam da öyle olduğunu göremiyorum.Kız, bir şekilde geneleve düştüğünde, çocuk onu başkalarına satmaktan geri kalmıyor, her ne kadar başlarda biraz korumacı davransa da, sonrasında gelene gidene pek de sesini çıkarmış değil.Bizim için tabu sayılabilecek bir mevzu; “adam, kızı seviyorsan başkalarına satmazsın, nokta..” Ama burada bizimkisi en yakın arkadaşı bile kızla parasını verip birlikte olurken oturup onları izleyebiliyor.şimdi bu yorumu bende okusam ne kadar yüzeysel bakılmış ve de anlatılmış derim; orası kesin.Ancak şahsımın algı konusunda o kadar da derin bir kişiliğe sahip olduğunu da hissetmiyorum.Basit bir izleyici olarak; gözün gördüğü bu, gönül istediği sonucu çıkarmakta özgür tabi..

Zaten kız başta ne kadar ağlasa da, gözünde akıtacak yaş kalmasa da sonunda o da kabulleniyor durumunu, hatta seçme şansı verildiğinde bu yaşam tarzına devam etmesi izleyici olarak artık onu” kurban” olarak görmemizi engelliyor.Finali itibariyle bize ne kadar dar bir bakış açısına sahip olduğumuzda gösterilebilir.Adam kızı sever ve onu yanında çalıştırmasına rağmen, her gece başkalarının yanına göndermesine rağmen sevmeye de devam eder.Kız, başta kahrolur ama adamı sevmeye başladıktan sonra artık yaptığı iş o kadar da kötü görünmez gözüne..Burada iki artı iki hesabı bir işlem yapmak istiyorum ama yine olmuyor, yine olmuyor..Sonuç itibariyle, yine “enteresan” bir film izledim, belki de çok erken bir yorum oldu bu.Ne de olsa Kim ki Duk filmi izliyorsan en az bir 3 ay kendine hazmetme süresi tanıman lazım..3 ay sonra daha farklı bir yorum da yapabilirim..Buradan izleyebilirsiniz..

13 thoughts on “Bad Guy ~ Kötülüğün göreceli olduğu yer…

  1. Öyle güzel anlatmışsın ki izleyememek canımı sıkıyor.Nasıl becerdiysem bilgisayarın kasasını haşat etmişim,içindeki bazı aletleri yakmışım(kendimden utanıyorum vallahi 😦 ) şu anda laptopun eline kaldım,bundan da birşey seyretmek bir işkence sanki film izlemiyorum da resim slaytı izliyorum gibi.Kasayı alır almaz ilk iş bu filmi izliyeceğim.Başka bir yerde de tanıtımını okudum ama inan senin yaptığın açıklamada sahneler uçuşuyor aklımda.Teşekkür ederim canım

  2. İnceleme için teşekkürler ama filmin adı Bad Gay değil Bad Guy olacak. Farklı yerlere gidiyor o şekilde. Yazı içinde düzgün kullanılmış ama başlıkta problem var.

  3. @ betterfly

    Bilgisayarına çok üzüldüm, umarım en yakın zamanda tekrar kavuşursun .Bir bozulunca insan sudan çıkmış balığa dönüyor, çok yaşadım o duyguyu bilirim.Tanıtım için söylediklerine saol arkadaşım 😀

  4. @ freelast

    Hemen düzeltiyorum, hiç dikkatimi dahi çekmemişti, uyarı için çok saol..

  5. yıne bır ınsanı dumura uğratan kım kı duk fılmı…,garıp sekılde kalkıorum ekranın onunden,algısı donmus bır sekılde…bu adam ,gercekten de hazmetmesı zor fılmler yapıyoor…garıp bır bakıs acısı gerekıyor coğu zaman,fılmlerını sevmeyı bırakın algılamak ıcın dahı…ben fılmlerınin ısımlerını bıle hayret verıcı buluorum bu adamın;’bad guy’_kötü çocuk….garıp bır sekılde butunlesıyor ,fılmler ısımlerıyle…
    bu fılmdekı cocuğun sevgısını kabullenmek benım ıcın de ımkanız gıbı,ama su var,kahramanın benlığının ıcıne yerlestırırsek duyularımızı;bence bıraz algılayabılırız durumu…o adı ustunde zaten kotu cocuk;sevgısı de karakterınden ızler tasımalı değil mı?

  6. ben bu filmi sırf kim ki duk için izleidm.film sarstı .yine yazık olamki bu kadar gibi cümlelr kursamda sanki anladım.herkez kendi yaşadığıklarının derecesinde sevgiyi acıyı tanımlar.sen birini çok seversin ve senin sevgi ve fedakarlığından daha üstünü daha fazlası yokmuş gibi kişisel efsaneleşmeye dönüştürürsün.işte aynen kötülük de öc de intikamda böyledir.adam genel ev dünyasından mafya bile olamamış sıradan bir satıcı.işi kadınları kızları düşürmek.bir gün bir kızdan etkilenir kızın tavrı hoşuna gitmez kız aklında iyi görünümü deniyle süte çıkar adamda yaşamı düzeyi nedeniyle kendinden bekleneni yapar hayvani dürtülerle davranır.onun hayat kuralında hayvani dürtü ve savunma ile yaşanır diğerinde asker,kanun ile.işte sen bana tiksinti ile bakar kendin hanım takılır hiç acımadan birde etraf sevgili babında aşşağlarsan sana da ben kendi bildiğimce ödetirim der.kızın onca başıan gelenler vicdan hesaplaşması hayatın diğer yüzünde arka sokaların kanunları..kızın oradan kurtulduktan sonra bile eskiye dönememsi yine düşene sarılması ve bu yol bu bundan ötesi yok diyip ruhunu sığınma ihtiyacı ile takas etmesi..enteresan bir filmdi.

  7. @ tarih 84

    Zaten bende başta kıza o kadar çok acımıştım ki, filmin sonunda kızın da kendini bırakmış hallerini görünce şok oldum kaldım.Sonuçta gitmek için o kadar çabaladı, ağladı sızladı ama en sonunda içine düştüğü bu yaşama teslim oldu, hemde gitmek için fırsatı varken.Hala ne oldu anlamış değilim, bana ağır böyle şeyler..

  8. Bilgisayarı alır almaz ilk iş bu filmi indirdim ,ama bende şansızlıklar peşimi bırakmadı.Almanca indirmişim filmi,ama tabi bir yolunu bulup doğru videolu şeklini indirdim.
    Filmin sonunda dumur olmadım dersem yalan söylemiş olurum.Ağzım açık kaldı,Kim Ki Duk yapmış yine yapacağını,ters köşeye yatırdı resmen beni.Bu adamın filmlerine bayılıyorum.Filmde en çok kızın erkek arkadaşına acıdım ama,ne olduğunu anlamadan dövülüp duruldu garibim.Kızın düştüğü durum da içler acısıydı başta ,sonra neden adamla kaldı hala aklımı kurcalıyor.Bende bizim meşhur atasözümüzle karışıklığı gidermeye çalışıyorum.
    ”Denize düşen ,yılana sarılı”

  9. @ betterfly

    Bana bu filmi hatırlatmayacaktın, hele o son kısımlarını hiç..Tamam yönetmeninin insanı eşekten düşmeşe çevirdiği bir gerçek ama hiç bir filminde de böyle olmamıştım..Kıza sen başta acıt, sonrada acıdığınız kızın tercihi budur diyerek nanik yap insanlara..Bak hala bu filmden bahsederken o gerginlik içine giriyorum, izlerken ne hallerdeydim birde sen düşün..

  10. İlk bu filmin yorumunu yazdığın zamanlarda “ehe bu filmi izlemeliyim” demiştim. Ama ne şanstır ozamandan beri bir türlü izleyemedim. Bu gece Kim Ki Duk aşkım patlak verip izledim. İnanılmaz güzeldi bence… “Aşk”ı gerçekten başka boyutlara taşımışlar. Harbiden bravo! Filme yorum daha da yapıcam da çok uzun olur diye yapmıyorum =) genel itibariyle güzel bi filmdi. Hani artık orda “çıplaklıkmış” soyunmuş” vslere takılamıyorsun bile. Ben takılamadım yani. Sonlara doğru çocuğun çakmağı yakmasıyla kızın onu farketmesi süperdi. Sonrada birbirlerine sarılmaları hani içim gitti desem yeri… Filme ön yargıyla yaklaşmayıp izlenmeli diyorum o kadar =)

  11. kim ki duk filmi olunca şöyle bi duraksıyo insan özellikle boş ev ve yay filmlerinden sonra bu filme ne zamandır bakmak istiyordum ama konusu ve içerigi hakkında pek bi bilgim yoktu o yüzden bekleyenler listem arasındaydı yazını okuduktan sonra filmi bekletmeden izlemeye karar verdim film biter itmez yorumumu yapıcam 🙂

  12. @ kang yong

    Boş ev filmi tartışmasız bu adamın en iyi filmidir benim gözümde; zaten sırf o film sayesinde diğerlerini izlemeye başlamıştım.Bu filmi ise bir sıralama yaparsak gözümde daha gerilerde kalır ama yine güzel ve “vurucu” bir Kim Ki Duk filmi..Ama ikinci defa izler miyim, işte orası kuvvetle tartışılır.

Bir Cevap Yazın

