My so-called Love ~ Muazzam bir Tayvan filmi …

48cff18a72edc

Bugün çok enteresan bir film izledim, aslında hepsini izlemeyecektim, çokça terk edip gitmeyi düşündüm ama her seferinde “o kadar izledin bari sonunu da gör” diyen o insanın içini kemiren ses yakamı bir türlü bırakmadı ve bende öyle böyle derken filmi bitirmiş oldum..Çok güzel bir posteri var değil mi; bugün kesinlikle bir şeylerin adını koydum; ben “ambalaj” insanıyım; filmlerde beni cezp eden en önemli öğe posterleri oluyor; her ne kadar kendi içimde inkara gitmsem de artık bu gerçekten kaçmam mümkün değil..Sırf posteri güzel duruyor diye oturup izlemeye başlarsan bir filmi; sonu işte böyle ağzında ekşi bir tat kıvamında çıkar karşına..Kendimi şiddetle kınıyorum, ama can çıkmadan huy çıkmaz misali bu kötü özelliğimden kolay kolay vazgeçebileceğimi de düşünmüyorum..Film, posterde gördüğünüz şu hanım kızımız üzerine kurulu, sağda solda görünen erkeklerde kendisinin karışık duygu durumunun bir yansıması olsa gerek..

Bizim kız lisedeyken başlıyor film; uzun zamandır ayrı kaldığı annesi ve kardeşinin yanına taşınması ile hikayemize girmiş bulunuyoruz.Her ne kadar annesi ve kız kardeşi ile çok mutlu olsa da, üvey babasının sessiz sapıklıkları ve annesinin bu durumda ona inanmamayı tercih etmesi ile evi terk etmek zorunda kalıyor.Lisede, sürekli bakıştıkları bir çocuk var, şahsım adına diyebilirim ki, filmin en tatlı çocuğu da bu çocuk.Bizimkiler birbirlerini tanıdıkça sevmeye başlıyorlar ve sonunda bir ev tutup birlikte yaşıyorlar.Bu arada liseden mezun olmuş olmaları gerek, zira daha liseyle ilgili tek bir sahne görmüyoruz.

Küçük bir ev buluyorlar ama içini öyle güzel bir hale getiriyorlar ki; valla helal olsun dedim.Ama birlikte yaşıyorlar kısmında ki yanlış anlaşılmaları düzeltmek istiyorum; zira bizimkiler kardeş gibi aynı evi paylaşan iki en iyi arkadaş.Her ne kadar kızın beklentileri farklı olsa da; çocuğun pek de “diğer düşüncelere” ilgisi yok..Artık kendimden şüphe etmeye başlıyorum; zira ben mi çekiyorum böyle filmleri anlamış değilim..

socalled

Çocuk, kendi cinsine ilgi duyuyor efendim; ama karışık bir şekilde de kızı sevmeye devam ediyor.Zaten bütün mesele bu karışıklıktan doğuyor ya; “ne oluyor şimdi” diye çokca böm bakışlar attırıyor bu içinden çıkılmaz ilişkiler yumağı.Çocuk askere gidince kız yanlız kalıyor ve internetten tanıştığı adamın teki ile birlikte olmaya başlıyor.Adam, film içinde sinir olduğum tek karakter; tabi yer yer kıza duyduğum kızgınlık ve anlaşılamamazlıkta inkar edilemez.Kız askerdeki çocuktan kopmuyor ama bu adamın peşinden az da koşmuyor, zaten adam da bir süre sonra başkası ile evli olduğunu itiraf ediyor..

Pembe dizi kıvamında oldu değil mi; izlerken bu kadar hızlı bir değişim süreci insanı yoruyor gerçekten.Zaten askerde ki çocuk oradan kendisine bir sevgili yapıp eve öyle geliyor.En nefret ettiğim kelime öbeklerinden birini kullandım az önce; “sevgili yapmak..” Ama bu film, başlı başına bunun üzerine kurulu sanki..Değişim inanılmaz noktalarda; her an yeni bir bilgi, yeni bir olay çıkıyor karşımıza..

Son sahneye kadar bu durumu aynen böyle devam ettirebildikleri için kendilerini tebrik ediyorum.Genel olarak kendisi hakkında pek de olumlu düşüncelere sahip olmadığım görülüyor; bir de alt yazısı o kadar kopuktu ki; beş konuşma yapılıyorsa ikisi ancak çevrildiğindne geri kalanları hayal gücümüzle doldurmak zorundayız.Yine de beğendiğim bir özelliğinden de bahsetmek istiyorum, görsel olarak çok hoş manzaralar sunuyor; renkleri çok güzel kullanmışlar, mekan seçimleri çok yerinde olmuş.Hiç bir şey için değil de sırf bunun için izlenir.Buradan izleyebilirsiniz..

7 thoughts on “My so-called Love ~ Muazzam bir Tayvan filmi …

  1. Bütün gün blogunda dolaştım. Bugün Cumartesi Oforinin güncelleme yapma günü diye 🙂 ama şu saate kadar bir şey bulamadım. Yine döktürmüşsün. Ama anlamadım izleyelelim mi? Bilirsin ben mutlu sonların insanıyım.

  2. @ la fea

    Aslında pek de güncelleme yapmayı düşünmüyordum, ama yine dayanamadım aklımda hazır filmler var, yazayım aradan çıksın dedim..Biliyorum çok geç vakte kaldı, bende kendimi kınıyorum 🙂

    Film için arkadaşım, kesin bir şey diyemiyorum bende..Ben pek beğenmedim, senin de tadını az çok biliyorum, boş ver es geç diyebilirim.Ama yine de belki sevebilirsin de..Bak işte böyle insanı muallakta bırakıyor bu film..

  3. Boyları devrilesiceler, erkek değiller mi hepsinin kökünü kurutacaksın. 😀 (Ben hariç)

  4. @ collapse 17

    Yok yok arkadaşım, burada kızın da çok suçu var; kimi istediğine karar veremiyor ki bir türlü, insanı sinirden çatlatıyor..

  5. @ la fea

    Bende posterin güzelliğine aldandım; ama cidden “git izle” diyerek can rahatlığı ile tavsiye edemiyorum; yine de filmin görselliği güzeldi diyerek, yerden yere vurma eğiliminde olduğum bu filmi, birazcıkda yüceltmiş olayım..

Bir Yanıt Bırakın

