The Tudors 3. sezon biter…

tudors_3_poster-sm

Ve 3. sezonda bitti; gerçi 8 bölümlük bir sezon oldu ama hiç olmamasından iyidir.Bu dizide ne zaman bir sezon bitirsem “bir sezonu daha varsa kesinlikle izlemeyeceğim” demek geliyor içimden; zira şu an o duyguların hakimiyeti altındayım.Her sezon yeni birilerine üzülüyorum; bir sezon boyunca nefret ettiğim insana sezon sonunda içim kan ağlıyor.Çok dönek bir insanım veya çok çabuk unutuyorum kızgınlıkları..Bu dizinin kendine has bir özelliği de olabilir bu durum; önce nefret ettir, sonra ölüm sahnelerinde olayı bir güzel dramatize et ki, izleyici her şeyi unutup ölenin arkasından yas tutsun..

3. sezon, diğer sezonlara kıyasla bence daha sönük geçti; veya şimdiye kadar bütün heyecanı izlediğimiz için olsa gerek, artık ne görsek sıradan gelmeye de başlayabilir.Dizinin karakteristik özellikleri; kral güçlüdür, kral sever ama aynı zamanda ters bir hareketini gördüğü sevdiğinin başını kopartmaktan da çekinmez..(adam o derece haşin seviyor yani) Her sezon yeni bir kadının peşinden koşar, ama hiç birinde gerçek mutluluğu yakalayamaz; zira tatminsiz bir bünyeye sahiptir..İçte ve dışta olmak üzere her tarafı düşmanlarla çevrilidir; en yakınım diyeceği arkadaşı dahil, herkesin birbirinden mutlaka bir çıkarı vardır..Böyle anlatınca bir kalıba sığıyormuş gibi bir izlenim sunabilir ama hayır inatla her bölüme balıklama atlamama vesile olan şeytan tüyüne sahip..

O görkem veya asalet çekmiyor insanı; kabul ediyorum bu gerçeği içinde entrika yumağı beni sarıp sarmalıyor.Ertesi yarın muhabbeti yapar gibi, sonraki bölümde kim kimin arkasından iş çevirecek; bu kral denen yüzü güzel ama huyu bozuk adam daha nelere gıcık olacak diye merakımdan duramıyorum yerimde.Ve işte, 3. sezonun son bölümü; sezon finali yapmanın edasıyla, bunca bölüm insanların canlarına okuyan, o kadar kişinin, masumun ölmesine sebep olan, çıkarı için her şeyi yapan Cromwell’in kellesi ile son buldu.Böyle bir durumda “bu adamdan kurtulduk” diye izleyici olarak rahatlamış olmam gerek ama hayır; kendi muallak duygularımda, kendime dahi itiraf etmekten kaçındığım bir hisle boğuşuyorum; “üzüldüm”..

Bu diziyi işte özelliğinden dolayı bırakamıyorum; hem sevdirip hem de nefret ettiriyor kendisinden..Kral her şeyi alır düsturu ile hareket eden hikaye akışı, bakalım anlaşması yapılmış yeni sezonlarda başımıza daha ne çoraplar örecek.Yine de heyecanı azalacağını düşünebiliriz ama bu işler hiç belli olmaz diyerek daha şimdiden kara kara yeni sezonu beklemeye başladım.İsteyenler, ilk bölümünden itibaren buradan seyredebilirler..

Reklamlar

11 thoughts on “The Tudors 3. sezon biter…

  1. kitabını almayı düşünüyorum ben
    Boleyn Kızından beri baya bi samimiyim bu Tudorlarla xD
    ama diziye sıra gelmedi bi türlü

  2. @ mavi

    Arkadaşım hemen başlamanı öneririm; be heyecanla izliyorum her bölümünü..Sevdiklerim, sevmediklerim, nefet edip bağrıma bastıklarım her bölüm öyle hızlı bir şekilde değişiyor ki kendime hayret ediyorum bazen..Çok çetrefilli bir dizi, tam saray entrikaları budur işte dedirtiyor..

  3. hımm
    o zaman sıraya koyarım
    gerçi ben kitaplardan takip ediyodum ama
    deneyelim bakalım ^^

  4. tudor dizisi anlatılmaz yaşanır . Diziye basladıktan sonra philippa gregory nin kitaplarına baslamıstım . aynı konu farklı işleyiş de olsa karakterler hep tudor dizisinin karakterlerinin görüntülerini gözümün önüne gelir .Evet aklınızda belki boleyn kızlarının sinema filminde natalia portman gelebilir ama dizideki anne boleyn rolundeki natalia dormer kadar etkiledimi hic sanmıyorum ..entirika entrika olalı bu kadar basarılı işlenmiş bir dizi yok bence . ofari cok mu abarttım acaba 🙂
    mavi sadece boleyn kızı degil ki sırada 4 kitap daha var en son seri boleyn mirası var bence bu seriyi okumayı düşünursen sıralama şöyle olsa cok daha iyi olur benim kanatimce
    1 mahkum prenses(henry nin 1 .eşi aragonlu katherina enteresan tudorla cok bağdaşan bir konusu yok )
    2boleyn kızları (metres eş ne ararsan )
    3boleyn mirası (yeni aldım okumaktayım )
    4bakirenin aşıüı (elizabeth )
    5bakirenin soytarı ( seriyi sevdiysen okunabilir elizabeth kanlı mary vs)
    cok mu oldu

  5. @ filiz

    Yok arkadaşım hiçte abartmış sayılmazsın; şahsen öyle güzel rol yapıyordu ki sanki bana şahsi olarak bir zararı dokunmuş gibi nefret ettim o kadından..Biliyorum rol yapıyor ama sevmiyorum hala kendisini; o kadar etkileyici yani..

    Kitaplara bende başlasam mı acaba, iyi olur nöbetlerde..

  6. ben 3 kitabı okudum
    hepsi birbirinden güzeldi
    son kitabın Boleyn Mirası kapağına aşık oldum param yok alamıyorum xD

    kitap her zaman tavsiyemdir filmi pek beğenmemiştim
    bende bi,şeyler tavsiye edebiliyorum
    ,çok sevindim xD

  7. izledim bitti
    nasıl bir dizi bu ya
    yani izledim ama olmasa da olurmuş
    Brandon derim daha da bişey demem ^^’

  8. @ mavi

    Hehehe, nasıl böyle akıl çelerim ama; bazen kendimden şüphe ediyorum, önerdiğim her dizi biraz “manyak” mı olmak zorunda diye ama yine de seviyoruz biz bu manyakları..Her sezonda daha sinir oldum krala; aslında kimi seveceğime de pek karar vermediğim bir dizi oldu.Yeni sezon hakkında hiç bir şeyler duydun mu, bak bahsettin ya hatırlattın şimdi bana diziyi..

  9. Tudors hakkında ne yazıkki yok bebek
    daha çok Merlin ve Dean hakkında bilgi topladığımdan olabilir xD
    ama dediğim gibi beni zaten pek sarmadı. Elizabethi merak ediyorum ama
    o var yaa o
    ben bilirim onun içini xD

  10. Ve 4. sezon biter
    yani biteli çok oluyo da ben yeni bitirdim.
    Ama anlamadım ben dizi tememli mi bitti yoksa 5. sezon geleck mi?
    Ben gelecek sanıyordum ama harbi harbi bitti dizi 😦

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s