Koralin ve Gizli Dünya – Coraline

coraline_movie_logo_

Çocukken anlatılan korkunç masallar geliyor aklıma, bu filmi izlerken.Dün sabah izlemeye başladım, sonra bir ara verip gece yatmadan önce bitirdim.Hani çocukken izlemiş olsam; eğleneceğime, korkudan yatağa gidemezdim sanırım.Şimdi bu filmi izleyenler diyebilir; “ne var ki korkacak, eğlencelik hoş bir film” ..Evet katılıyorum bu görüşe de, ama yine de bir çocuk gözüyle “gece uykuya daldığımda bilmediğim bir cadının diyarında uyanmak” düşüncesi beni korkutmaya yetiyor..Film, bir kitaptan alıyor öyküsünü, ayrıca bir animasyon olmasına rağmen; öyle bildiğimiz türde bir görselliğe sahip değil; daha canlı, daha farklı bir görüntü sunuyor bize..İlk karelerde biraz yadırgamadım desem yalan olur, ama sonra insanın gözü alışıyor ve hatta çok sevdiğini, beğendiğini hissediyor..

Coraline, isimli küçük bir kız çocuğunun yeni evlerine taşınması ile başlıyor bu macera..Gri renklerle başlayan filmimiz sonlara doğru renklerini daha parlak seçenekleri kullanarak değerlendiriyor.Üç katlı kocaman bir evin orta katına devamlı işleri ile ilgilenen anne ve babasıyla taşınıyor.Öyle ki; anne evin baskın karakteri, o ne derse o oluyor ve genellikle anne ile bilgisayarlarının başında iş yaptıklarından bizim kızla ilgilenen pek kimse yok.. Coraline’de haklı olarak, can sıkıntısı yaşıyor.Ailesi onunla ilgilenmiyor, dediklerini dinlemiyor, annesi yemek yapmıyor, her akşam babasının yaptığı birbirinden “ilginç” yemekleri yemek zorunda kalıyor.Üstelik en sevdiği iki arkadaşını da geride bırakarak taşınmış o eve..Burada edindiği tek arkadaş, garip başlıklar takan, çok konuşan bir erkek çocuğu..

CT.LAIKA

Komşuları desen; üst katta farelerini şarkı eşliğinde dans ettirmeye zorlayan bir sirk çalışanı, alt katta eskiden aktris olan şimdilerin kilolu, bol köpekli iki teyzesi..Bu sıkıntı verici ortamda, bir gün evini keşfe çıkıyor ve küçük bir kapı buluyor.Kapıyı açtığında girişin tuğlalarla örüldüğünü görüp, kapatıp yatmaya gidiyor.Ama gece uyanıp bir farenin peşine takıldığında, gündüz tuğlalarla örülü olan o kapının başka bir dünyaya açıldığını görüyor.Artık onu kim tutar; hızla kapıdan geçip diğer tarafa geçiyor.İçeri girdiğinde; kendisini yine aynı evde ama farklı bir “ortamda” buluyor.Daha güzel mobilyalar, daha canlı renkler ve başka bir “aile”. Anne ve babasının aynısı olan bu ikili, onlardan sadece göz olarak farklılar, onların gözleri düğmeden.Ve kendilerine “biz senin diğer aileniz” diyerek bir açıklama getiriyorlar.Burada, anne yemek yapıyor, bizim kızla ilgileniyor; baba bilgisayar yerine piyano çalıyor; bir sofranın etrafında hep birlikte eğleniyorlar.

Bizimkisi her gece uykuya dalmak ve bu diyara gitmek için sabırsızlanmaya başlıyor.Ama gün gelip işler değişiyor elbette; sonsuza kadar orada kalmak istiyorsa ona bir teklif sunuyorlar; “gözleri çıkartılacak ve yerine aynı diğerlerinin ki gibi düğme dikilecek”..Artık bu kadar eğlencenin yeterli olduğuna karar veren kızımız evine dönmek ve buraya bir daha gelmemek için çabalamaya başlıyor.Ancak diğer tarafta ki düğme gözlü annenin onu bırakmaya pek de niyeti yok..Sonların doğru çok heyecanlı olduğunu söyleyebilirim, öyle ki güm güm diyerek izledim.Mutlu sonla biteceğini bilsek bile, o an için insan gerilmeden edemiyor.Yine de bu animasyonu çocuklar için değil yetişkinler için kategorilemek isterim.Zira bir çocuk olsam ve bunu izlesem, eğlenmekten çok ürkmeye başlardım.Çok tırsağım biliyorum; ama elimde değil..

Coraline, insana cesareti ile güç veriyor..Heyecan içinde farklı bir animasyon izlemek isteyenlere tavsiye edilir, buradan izleyebilirsiniz..

4 comments

  1. uzun zamandır animasyon izlememiştim. düşünüyordum ne izlesem diye. önce bunu sonra da Rüzgar Yükseliyor’u izlemeye karar verdim. ah Hayao Miyazaki…
    neyse ben izlemeye kaçtım 🙂

  2. @külkedisi

    Bunu çok beğeneceğini umuyorum, veya bilmiyorum izlerken benim gibi hafiften de olsa ürkeceğini.Bir animasyon olmasına rağmen karanlık yönü ve heyecanı ağır basan bir yapım.Koralin olmak da insanı korkutuyor azizim.

  3. izledim ve çocuklara izletmemelerini düşünüyorum 🙂 Coraline’in yaşadıkları neydi öyle… animasyon olmasa korku filmi olurmuş 😀 iyiydi , acayip sürükleyiciydi. ne ara başladı ne ara bitti anlamadım. ayrıca kesinlikle söylemeliyim Coraline’in cesaretine hayran kaldım 🙂

  4. @külkedisi

    Evet küçük yaştakiler için derin izler bırakabilir hatta bende izlediğim dönem baya bir etkilenmiştim, bir defa daha izlemeyi göze alamadım sonra..Ne diyelim, çok güzel yapılmış bir gerilim animasyonu olmuş..

Bir Cevap Yazın

