The Love Of Siam – Rak Haeng Siam

e0b8a3e0b8b1e0b881e0b981e0b8abe0b988e0b887e0b8aae0b8a2e0b8b2e0b8a1-love-of-siam

Geçen cumartesi sabahı, hazır işe gitmiyorum yatıp uyumam gereken yerde sabahın erken saatlerinde kalkıp bu filmi izlemeye başladım.Birden bütün uykum gitmiş gibi, herkes uyurken ben daha kahvaltı etmeden bilgisayar başındayım.Filmi uzun zaman önce görmüş, konusunu okumuş ama o zamanlarda nedense pas geçmiştim..Bu sefer oturdum ve izlemeye başladım ama daha yorumun başından kötüler gibi olacak ancak yine de söyleyeceğim; “izlemeseydim bir kaybım da olmazdı”..Film hakkında o kadar da yıkıcı konuşmak istemiyorum, onun için bu yazı ucundan bucağından kötüleme olabilir gibi görünüyor.Posterde gördüğünüz dört genç arasında geçen ve daha çözemediğim ilişkiler anlatılıyor filmde..

Aslında dördü arasında değil de; sadece iki çocuk arasında geçenler daha baskın..Bu ikisi, çocuklularından arkadaş; hatta komşular..Çocuklardan biri, biraz daha feminem bir yapıya sahip; ki öyle olmasa bile daha ilkokuldan olmak üzere devamlı olarak “sen kıza benziyorsun” diye kabadayılığa maruz kalıyor.Diğer çocuk ise, diğerleri tarafından dışlanmak pahasına da olsa bizimkini koruyor, kolluyor ve onunla arkadaşlık yapıyor.Bir gün diğerinin kız kardeşi gittiği bir gezi sırasında kayboluyor ve çocuğun bütün ailesi umutsuzluk içinde artık orada, o anıların içinde yaşamanın mümkün olmadığını düşünerek taşınma kararı alıyor, böylece bizim çocukların yolları ayrılıyor..Tabi oradan öğrendiğimiz şey; bu ikisinin gerçekten iyi arkadaş oldukları ve birbirlerini anladıkları oluyor..

A6062211-9

Aradan yıllar geçiyor ve bizimkiler; farklı liselerde okuyan, farklı bölgelerde yaşayan öğrenciler olarak karşımıza çıkıyor.Bizimki, çocukluğundan gelen bir özellikle; şarkı sözleri yazan, hatta kendi grubunda şarkı söyleyen, kasetleri çıkmış bir lise öğrencisi.Popüler olmuş ama kasette resimleri görünmediği için, kimse onun yüzünü tanımıyor.Diğeri ise, ablasının kaybından sonra; kendini içkiye vermiş bir baba ile gittiği her yerde onu takip eden baskıcı bir anne ile yaşamaya devam ediyor.Bir gün sokak ortasında yolları kesişiyor ve anında birbirlerini tanıyorlar..Arkadaşlıkları da tabi, kaldığı yerden devam ediyor.Bizimkine aşık olan bir karşı komşusu var; şu posterdeki ayıcıklı kız..Diğerinin ise, okulun en güzel kızıyla birlikteliği var ama pek de kızın peşinde koşar havasında değil; yani olsa da olur olmasa da olur diye düşünüyor..

Bizimkiler birlikte vakit geçirmeye başladıkça, daha da yakınlaşıyorlar diyebilirim.Hatta bizimkinin diğerine aşık olduğu ortada ama diğeri için hala kafam karışık diyebilirim.Bir eğlence akşamı bu ikisi öpüşürken diğerinin annesi görüyor bunları, sonra tabi kara kedi gibi aralarına giriyor.Kızlarında işin içine karışmasıyla işler biraz daha karışık bir hal alıyor.Film; tam olarak ne anlatmak istiyor, asıl konumuz nedir ben pek anlamadım; veya gerçekte anlatmak istediği bir şey var mı onu da bilemiyorum..Kafası karışık gençlerin ruh hallerini mi göstermek istemiş, yoksa “sevgi her şekilde” diyerek bir mesaj verme gayreti içine mi girmiş bilemiyorum.Ama mis gibi oyuncular, mis gibi ortam; hikaye daha farklı bir şekilde son bulabilirdi.Özellikle baş roldeki çocuklar çok hoştu, demeden geçmeyelim..Filmi buradan izleyip, benden daha farklı düşüncelere sahip olabilir, bolca eğlenebilirsiniz..

Bir Cevap Yazın

