Magang Hotel – Hotel M: Gangster’s Last Draw

540819magang poster3

Mafya temalı komedi filmlerinden bir tanesi daha karşımda durur da ben hiç vakit kaybeder miyim; hemen açıp izlemeye başladım.Aslında çok uzun zaman önce görmüştüm bu filmi, ancak sonrasında filmi veren site videoları kaldırınca öylece ortada kalmış gibi olduk.Şimdi tekrar karşıma çıkınca, izlememek, hala oturup beklemek ayıp olur dedim ve amacı vuslata ulaştırdım.Baş roldeki adamı böyle filmlerde görmeye alışık olduğumdan, hemen “eğleneceğiz” izlenimi kendini gösteriverdi.Başta konusu biraz karışık gelse de, ne oluyor, neler dönüyor pek anlamasam da daha sonra her şey açıklığa kavuştu veya sakin bir hikaye akışına oturduk diyebilirim.Mafya; sokaklarda, okulda, polisin içinde, hapishanede, aile içinde derken artık bir de otel işletmeciliği yapmaya karar vermiş olacak ki; böyle bir film çıkmış ortaya..

Bu sefer, mafyaya haciz geldiği için kendi içinde küçülme ve tasarruf yapma yoluna gidiyor.Aile büyükleri toplanıyor ve her iki mafyanın birleşip masrafların azaltılması kararı alınıyor; ve nitekim de öyle yapılıyor.Bu durum, bizim baş roldeki adamın pek hoşuna gitmiyor zira gıcık olduğu diğer mafya adamı kademe olarak onun üstüne geçmiş vaziyette.Ayrıca kendi patronu yıldırım çarpması sonucu hastanelik olunca pek de sahiplenenleri olmuyor; daha çok itilip kakılmaya başlanıyorlar..Bu esnada bizimkine bir iş veriliyor; borcunu ödemeyen otel sahibesi “nazik” bir şekilde ikna edilecek ya da oteli satması sağlanacak..Bizimkisi yanına alıyor adamlarını, arabaya atlayıp otelin yolunu tutuyorlar..Şu başta anlattığım kısımlar çok karışık geldi değil mi; inanın izlerken bana da geldi.Baya bir gereksiz sahnemiz vardı yani, otele gelene kadar kırk badire atlattık desem yeridir..

hotel-m-gangster-s-last-draw-68484

Neyse, otelde bizimkiler parayı almak için kolları sıvıyorlar; zira otel sahibesi parasının olmadığını ve oteli satmaya niyetinin de bulunmadığını ağlayarak bir güzel belli ediyor.Bizimkilerde kendilerince otelin müşterilerini kaçırarak, kadının ve diğer çalışanların gözünü korkutmaya başlıyor.O kısımlar bu filmde en çok zevk aldığım kısımlardır; cidden çok güldüm..Sonrasında bir şekilde otel çalışanları ile anlaşmaya ve hatta onlara işlerde yardımcı olmaya bile başlıyorlar.Baktılar olacak gibi değil, bari işleri arttıralım da paramız öyle alalım diyorlar..Film biraz dağınık bir konuya sahip aslında, çok çabuk yön değiştiriyor.Ama genel hatlarıyla bakıldığında; mafyanın otel işine el atması ve yaşadığı komiklikler diyebilirim.Bu tür filmleri seviyorum, itiraf ediyorum ve izlerken çok da eğleniyorum..

Bizdeki “sadece eğlendirmek” için yapılan filmlere benziyor.Bir mafya alırsın, başta ki adamı insaflı biri yaparsın, adamlarına ve ailesine sadık.Sonra onu biraz zor bir durumla hiç bulunmadığı bir ortama, farklı çevre koşullarının ortasına atarsın, sonrasında arkana yaslanıp bir güzel eğlenirsin.Mafya başta zorlansa da, sonuç her daim mutlu biter ki izleyenin içi rahat etsin.bu filmde, bu tarife bire bir uyanlardan.Sıkılmadan, pek fazla düşünmek zorunda kalmadan sadece hoş vakit geçirmek isteyenlerin uğrayabileceği bir adres, türü sevenlere tavsiye edilir.Buradan izleyebilirsiniz..

6 thoughts on “Magang Hotel – Hotel M: Gangster’s Last Draw

  1. Merhaba, ismimden belki çıkartabilirsiniz. Filmin türkçe altyazısını ben çevirdim. Çeviri işine yeni başladığımdan çevirdiğim film ile ilgili inceleme yazısı görmek hoşuma gitti ve mesaj yazıp teşekkür etmek istedim. İyi günler.

  2. @ freelast ‘Burak Çetin’

    Asıl ben teşekkür ederim; o güzel çeviri için..Çok onore oldum gerçekten; siz çevirmeseydiniz ben ve benşm gibi kore filmi sevenler izleyemezdi..Çeviri yapanların haklarını çok az teslim ediyoruz farkındayım; zira kim ne izliyorsa bu sizin sayenizde oluyor.Bu filmi uzun zaman önce görmüştüm ama türkçe alt yazılı bir şekilde görünce artık pas geçemedim..

    Umarım çeviri işine devam edersiniz ve daha nice güzel filmlerin çevirilerini sizin elinizden görürüz..

  3. Teşekkür ederim güzel sözleriniz için. Çevirilerim şu an için devam edecekmiş gibi görünüyor. Hatta yeni bitirip yayınladığım bir çevirim daha var. Ama o komedi değil korku-gerilim. Sizin gibi Uzakdoğu Sinemasını sevenleri görmek güzel. Bundan sonra sitenizin de takipçisi olacağım.

  4. @ freelast

    Çevirdiğiniz filmin ismi ne; belki bir yerden duymuşumdur.Gerçi korku-gerilim filmlerinde ben gerilmekten bir hal olduğumdan, daha çekinik yaklaşıyorum onlara karşı ama yine de hiç belli olmaz; belki izlerim..

  5. ‘Body Sob 19’ . Film, ismi ve afişi kadar korkutucu değil. Korku öğeleri biraz daha fazla olsaydı klasik sayılan ‘Shutter’ dan daha iyi bir film çıkabilirmiş diye düşünüyorum. Ama hikayesi, kurgusu ve sürpriz güzel finaliyle benim sevdiğim bir film oldu. Sırada komedi filmi var çevireceğim, inceleme yazısı isterim yine burada 🙂 İyi günler.

  6. @ freelast ‘Burak Çetin’

    Komediye kesin yazarım ama korku için aynı sözü veremiyorum; bu konuda çok tırsak bir bünyem var maalesef 🙂

Bir Cevap Yazın

