Björk ~ Marjinal güzellik…

Bjrk

Björk’le tanışmam lise dönemlerime denk düşer; yine kardeşim saolsun onun sayesinde varlığından haberim olmuştu sanırım..O zamanlar, bilgisayarda bir iki şarkısı vardı, dönüp dönüp dinlerdik; hatta bir ara baya bir şarkısını indirmiştik.Ayrı bir “Björk” klasörü; içinde resimleri, wallpaperları, video klipleri ile dolup taşmıştı..Geçenlerde bilgisayarım çöktüğünden, yeniden yüklendiğinde içinde hiçbir şey kalmamıştı, bende eskilerden yedek cd’lerini karıştırmaya başladım, dünya kadar şey buldum tabi..O zamanlardan bu zamanlara ilgi alanlarımın nasıl değiştiğini daha net bir şekilde görebildim..Eskiden bir şeye ilgim varsa, onun hakkında ne var ne yoksa biriktirirdim; sonra yedek yapılır, bilgisayarın çökme ihtimaline karşı bir köşede hazır bekletilirdi..

Şimdiler de bıraktım o huyumu; ama eskiden iyi ki yapmışım diyorum, zira Björk sevgimi bir kere daha hatırlatmış oldu bana..Sesini seviyorum bu kadının, o uçuk kaçık hallerini, resimlerini, şarkılarını ve şarkı sözlerini seviyorum.Björk denince aklıma rengarenk şeyler geliyor; sıradanlığın tam karşıt anlamı geliyor; popüler olan değil, “kendi bildiğini okumak” geliyor..Björk, kardeşimle müzik konusunda ortak beğeni geliştirdiğimiz nadir sanatçılardan bir tanesi..Her albümünü bilmesem, artık deliler gibi şarkılarını dinlemesem de, ne dediğini anlamasam da, seviyorum ben bu kadını deme özgürlüğünü görüyorum kendimde..Dünya kadar şey yapmış, bir müzik grubundan diğerine atlayıp durmuş ama sonuçta kendine güçlü bir isim yapmış yaa, boş yere sevdirmemiş kendini..

Bjrk+1

Özellikle iki şarkısının linkini bırakıyorum; bu şarkısı benim kendisini takip etme nedenimdir..O kadar buruk hissettiriyor ki insanı, hala ne dediğini bilmem ama dinledikçe o buruk duyguyu yaşamaya devam ederim. – ne yazık ki aradım taradım bulamadım, bulunca ekleyeceğim- Diğeri ise; buradan dinlenebilir, sözlerine ayrı bir göz atmanızı tavsiye ederim, o kadar eğlenceli ve o kadar “doğru” ki, kaç kere dinlediğimi bilemem..Kendisi hakkında daha detaylı bilgiyi buradan edenebilirsiniz..Björk’ü sevelim, sevdirelim..

2 thoughts on “Björk ~ Marjinal güzellik…

  1. “Army of Me”mi mi dediğin şarkı ben bayılırımda björk’de 🙂

  2. @ collapse 17

    Bu şarkısı da çok güzel ama yok, bu değil.Deli olacağım, cd’leri karıştırıyorum, er geç bulacağım o şarkıyı..Bu arada baya bir Björk şarkısı da elden geçecek 🙂

Bir Yanıt Bırakın

