Skhizein ~ Mesafeyi koyan animasyon…

esia3d-skhizein_clapin_affiche

Kısa bir animasyondan bahsetmek istiyorum; geçen hafta izledim sanırım pek emin değilim ama baya enteresan bulduğumu hatırlıyorum..12 dakika süren, kendini takip ettiren bir animasyon.Sıradan bir adamken bir gece yarısı dışarıdan bir ses duyarak pencereden dışarı bakmak gafletinde bulunan ve kendisinden uzakta yaşamaya mahkum olan bir adamın hikayesi..Kendisi anlatıyor başına gelenleri; psikologunun koltuğuna uzaktan oturarak, o gece gök yüzünden üstüne doğru gelmekte olan gök taşıyla nasıl çarpıştığını ve bir anda her şeye nasıl uzak kaldığını..Şimdi anlatamıyorum bu uzaklığı, zira izlemek gerek bunu anlayabilmek için..

Misal; telefona bakmak için gidip avizeyi kaldırdığında telefonu değil, telefonun uzağındaki bir nesneyi tutuyor.Avizeyi kaldırması için telefonun gerisinden kaldırma hareketi yapmalı ki, cevap verebilsin..Çok karışık oldu biliyorum, izlerken benim de kafam karışmadı desem yalan olur..Bizimkisi bu durumdan kurtulmak için kalemi kağıdı alıp hesaplar yapmaya başlıyor; bir sonraki gök taşı ne zaman düşer; nereye düşer ve tekrar üstüme düşmesi için ben nerede durmalıyım..Ve o gün gelir tabi; atlar arabasına gök taşını kovalamaya başlar..Sonrasını anlatmayacağım, zira 12 dakikanın 10 dakikasını anlatmış olabilirim..Animasyon, uzaktan çok garip geliyor insana “bu neydi..” dedirtiyor ama üstünde biraz düşününce farklı şeyler çıkarıyor ortaya..

Adamın, kendinden ve her şeyden uzak yaşaması için bir gök taşına ihtiyacı yoktu belki; zira toplum içinde hep uzakta ve hep tek başına yaşıyordu zaten.İçine düştüğü bu durum; iç dünyasının dışarı yansıması da olmuş olabilir.Veya ben kulağımı düz değil de; elimi başımın arkasına dolayarak tutmaya çalışıyor da olabilirim.Gene de izleyen herkesin hem fikir olacağı bir tanımlama yapma hakkını kendimde görebiliyorum; “ilginçti”..Buradan izleyebilirsiniz..

12 comments

  1. insanlığın sonu mu geldi?
    açıkçası beni korkutan bir animasyon oldu. kendine uzaklığı hep belli bir mesafede kalan insan. ruhuna uzak, ailesine uzak, şefkate ve sevgiye uzak.

  2. @ ruzigar

    İzlediğimde bir an durdum “ne bu şimdi” diye ama ikinci defa izlediğimde, çok şaşırdım aslında; garip bir hikayeyle kendi “garipliğimizi” anlatıyır bize..Hepimiz uzağız nasıl olsa..

  3. @ adsoy

    Karanlık bir atmosfere sahip olduğu ve oldukça karamsar bir gidişatının bulunduğu bir gerçek..Korkutarak bize “bizi” gösteriyor bu animasyon, bunlardan daha çok olsa yaa..

  4. @ ferevan

    Bana da çok saçma gelmişti ama yine de denemek gerek; ben çok beğendim, belki sizde beğenirsiniz..

  5. Gerçekten çok güzel bir animasyon..
    Herşeyden Uzak kalmak çok kötü..
    Mutlu olmayı unutuyor insan bir süre..
    Sitemde paylaştım yazınızı, kaynak belirttim. umarım sakıncası yoktur..

  6. @ izzet

    Ne demek,yazıyı istediğiniz gibi kullanabilirsiniz..Zaten ödüllü olan bir animasyonda insan verilen ödüle hak vermeden geçemiyor.Farklı ama kendi farklılığında çok güzel bir animasyon..

  7. kendi garipliğimizden ziyade kendimizden ve çevremizden de ne kadar hızla uzaklaştığımızı ve önemimizi yitirdiğimizi de anlatıyor. karışık güzel ve keyifli bir animasyon. ben animasyın tutkunuyum ve sürekli arşivime animasyon eklerim. bu da ödüllü bir animasyon ve hakkını vermiş.

    arşivinde bulunmasını isteyenler buradan indirebilir. bulmak için baya çabaladım ve arşivimden sizlerle bunu paylaşmak isterim. arşivciler için. Türkçe alt yazılı hali ile…

    [video src="http://rapidshare.com/files/271793967/skhizein.mp4" /]

  8. Animasyon çok hoş ve değişik…bu arada tanıtım yazısını yazan arkadaş avize ile ahizeyi birbirine karıştırmışsın sanırım…telefonun avizesini kaldıramazsın ahizesini kaldırırsın… bu animasyon filmdeki psikoloğun meteor a astereoid demesinin filmin karakterini sinir etmesi kadar sinir etti beni.

  9. @ thedoors79

    Valla arkadaşım TDK gibi gözlerin var; ben hiç dikkat etmemiştim..Yazıda düzeltmek isterim ama boş ver, bu da böyle kalsın; canımız saolsun..Varsın telefonun avizesi olsun; güler güler dururuz işte 😀

Bir Cevap Yazın

