Last Present – Son Hediye

lastpresentbn7

Geçen yaz tatilinde görmüştüm bu filmi ama izlemek şimdiye nasip oldu.Kore sineması, saolsun Türkçe alt yazılı sitesine ekleyince bana da arkama yaslanıp rahat rahat izlemekten başka yapacak bir iş kalmadı.Ancak bu “rahat izleme” düşüncelerimin ne kadar yanlış olduğunu film ilerledikçe daha iyi anladım.Eskiden biliyordum hikayesini ama unutmuş olacağım sanırım, izlerken heyecanlanmadım desem yalan olur.Film, posterlerinden de anlaşılacağı üzerine tam bir dram havasında ilerliyor.Sadece filmin başları eğlenceli ve yer yer komik desem daha doğru olur..Konusunu anlattığımda bu hikayeyi ben bir yerden tanıyorum diyebilirsiniz, zira bu konuda çekilmiş çok film var, en azından ben bir tane hatırlıyorum..

Bu hikaye; bir aşk hikayesini anlatmıyor, aşkın yıkıntılarından geriye kalan bir çocuk ve çocuğun varlığından dahi haberi olmayan babanın hikayesini anlatıyor bir yerde.İki adam var; biri adam öldürmekten müebbet hapis yemiş suçlu, diğeri ise bir kanun adamı.İkisi liseden arkadaş ama yıllar var ki görmemişler birbirlerini..Polis olanın çok güzel küçük bir kızı var; ve bu kızın acil ameliyat gerektiren bir hastalığı; karaciğer nakline ihtiyacı var ama babası ile uyuşmuyor organları..Polis olan, filmin başında suçluyu özel izinle hapisten çıkarıyor, doktor kontrolünden geçirtiyor ve karaciğerin uyduğunu görüyor..Geriye bir tek ameliyatın yapılması ve kızın hayatının kurtarılması var..Ama bizim adamın kafasında başka planlar var; kızın kurtarılmasıyla zerre kadar ilgilenmiyor; o bir an önce kaçıp özgür olmak peşinde..

F5751-00

Bu düşüncesini de gerçekleştiriyor; tabi “kendine” göre..Ne zaman kaçsa yakalanıyor, ama bir başka kaçma girişiminde küçük kız da bizimkinin peşine takılınca ve “beni anneme götür, seni o zaman rahat bırakırım” diye tehdit edince adamın başka çaresi kalmıyor.Kızı alıp annesinin mezarına götürüyor ve orada gördüğü kadın resmi ona hayatının şokunu yaşatıyor.Zira kızın ölmüş annesi; adamın hapse girmeden önce evli olduğu ve daha sonrasında hakkında hiçbir haber alamadığı eski karısı çıkıyor..Bir anda her şey yerli yerine oturuyor tabi; neden kızın babasının değil de kendisinin karaciğerinin uyuştuğu, neden kızla aynı zevklere sahip olduğu..

Bir an önce kaçıp kurtulmak için giriştiği bu plan; bir kızı olduğunu öğrendiği bir travmaya dönüşüyor.Kimse ona bir şey söylemiyor tabi; gelecek kızın hayatını kurtaracak ve hiçbir şey bilmeden tekrar hapse dönecek;m diğerlerinin düşündüğü bu..Ama adam artık ne kadar kızgın olursa olsun; dönüp geriye baktığında hissettiği tek şey, pişmanlık ve acı oluyor.Film o dakikadan itibaren; tam bir dram havasına bürünüyor diyebilirim..Kızın hayatını kurtarmak için tam bir mücadele içine giriyor, kızına bunca sene babalık yapmış polisimle başta takışsa da , sonrasında birlikte ellerinden geleni yapıyorlar..Son sahnelere kadar pek duygulandığımı söyleyemeyeceğim; ki ben duygusal bir insanım aslında, bu açıdan şaşırdım kendime, bilmiyorum belki de izleye izleye direnç geliştirmişimdir.

Ama son sahneler mahvetti beni, ağlamadım hayır ama yine de duygulanmadan edemedim.Yine de kendim hakkında öğrendiğim bir dip not var; dramdan uzak durmak gerek..Bu türü sevenler ve filmi merak edenler, buradan izleyebilirler..

6 thoughts on “Last Present – Son Hediye

  1. Açıklmaya sizin yazdıklarınızı ekledik 🙂 Linkinizide ekledik sorun çıkmaması için. İyi geceler.

  2. @ 3m1r

    Böyle benim yazdıklarımı ekliyorsun yaa, nasıl mutlu oluyorum anlatamam.Asıl ben, izleme imkanı verdiğin için sana teeşekkür ederim .. 🙂

  3. ilk resim ne güzel öyle Allah’ım nasıl bir poz 🙂 ama şu ikinci posteri görüyordum hep ben de ofori, adam çok güzel ağlamış (hımm bir filmini bir de dizisini izledim ama adı aklıma gelmiyor 😦 ) o yüzden uzak duruyordum, yazını okuduktan sonra da doğru tercih yapmışım dedim, ağlamak ya da hüzünlenmek istemiyorum bu aralar 🙂

  4. @ ruzigar

    Bende sırf posterine vurulup izlemeye başlamıştım, itiraf edeyim 🙂 Ama özellikle bugünlerde benim de pek içimden izlemek gelmiyor dram.Gülmek daha iyi gibi 🙂

  5. güneykoresineması.com dan indirmiştim
    kısmet bugüneymiş izledim gözlerim yaşardı.

  6. @ echul

    Gözleri yaşarmayandan şüphe duymak gerek zaten, bir kere izledim, bir daha izlemem dediklerimden..

Bir Cevap Yazın

