Mongol – Cengiz HAN

mongol_poster

Uzun zamandır aklımda olan ama bir türlü izleyemediğim filmler listesinden bir tane film daha çıkarmış bulunuyorum..Ancak bu filmi satın alırken gerçeği söylemek gerekirse pek kendim için değil, daha çok erkek kardeşim için satın aldım.Bilenler bilir, TRT’de Cengiz Han’ın hayat hikayesini anlatan bir dizi vardı, benim kardeş son sahnede o kadar duygulanmıştı ki, odaya girdiğimde onu ağlarken yakalamıştım – ne günlerdi diyerek şimdi gülüyorum tabi-..Neyse bu filmi görünce dayanamadım ve aldım; dün gece de birlikte oturup izledik.Gerçi ben artık son can çekişlerimdeydim, sonlara doğru kafam düşmüş ne olduğunu pek hatırlamıyorum..Liseyken doğum günü hediyesi olarak bir arkadaşım Cengiz Han’ın hikayesini anlatan “Moğol Kurdu” adı verilen bir roman hediye etmişti bana, tabi sağdan soldan gördüğümüz belgeseller, okulda tarih dersleri falan derken az çok biliyoruz bu adamın hayatını..

Acı içinde geçen çocukluk sonrası bütün dünyanın acı içinde inlemesine sebep olmuş bu adamın hikayesi, her ne kadar tasvip edilmese de en azından izlerken belli bir heyecan ivmesini tutturtabiliyor. Zaten bir çoğumuz bu hikayeyi biliriz; Temuçin babası ile kendisine eş seçmeye gittiğinde eve geri dönüş yolunda babası zehirlenir ve kendi insanları tarafından ihanete uğrar..Babasının en yakın adamı, obayı ona bırakacağı ve onu ne olursa olsun koruyacağı yerde, ona türlü eziyetler yapar, dışlar ve öldürmek için yasaları gereği onun büyümesini bekler..Bu dönem bizimki için, görüldüğü üzere tam bir “acıların çocuğu” modunda geçer..Zaten bu filmin öyle bir yapısı var ki, hani Cengiz Han’ın hayatını ve yaptıklarını bilmesek, başka birinin acıklı hikayesini izliyoruz deriz; zira o kadar sevecen ve yaptıklarında “haklı” resmedilmiş ki, bütün film boyunca adamın yanında durmadım desem yalan olur..

mongol01

Ben mi farklı biliyorum, yoksa bir yanlışım mı var diye çok bakındım; adam tam bir aile babası, kimsenin hakkını yemediği gibi yiyeni de affetmiyor.O zaman tarihi gerçekler bize “bu adam önüne geleni, kadın çocuk demeden doğradı kesti” diyerek yalan söylüyor herhalde.Filmde; onun o acıklı çocukluğunu görüp, karısının kaçırılmasına ve başına gelen onca acı ve eziyete bakıp içini titretmeyene aşk olsun demek gerekir..Ayrıca çok sevdiği arkadaşı filmde en azılı düşmanı olarak resmedilmiş ki, bu duruma daha fazla üzüldüm.bunları bir tarafa bırakırsak; film yer yer artan yer yer azalan heyecanı içinde sonuna kadar kendini izlettiriyor.Yine de ben pek de beklediğimi bulabilmiş değilim.Zira film onun yaptığı eylemlerden çok, çocukluğuna, çektiklerine, esir düşüşüne odaklanmış, en heyecanlı yerleri bir bir es geçmiş gibi..

Filmin sonunda, “ee artık bitiyor” diyerek bir savaş sahnesi koymuşlar ama yine de beni pek kesmedi diyebiliyorum yüzsüzlük yaparak..Mesela, nasıl o parça halinde yaşayan, aralarında birlik olmayan Moğol boylarını bir araya getirdi, nasıl dünyayı korkudan önünde diz çöktürdü, aslında nasıl bir kişiliğe sahipti bu adam; bunlar anlatılsa izleyene daha fazla doyum verebilirdi herhalde..Yine de, o kadar çok şey söyledikten sonra bende beğenme kusuru da olabilir diyerek izlemek isteyenlerin önün, de kesmek istemiyorum..Bu arada filmin en büyük artısı; müzikleri, bunu da söyleyip yazıyı bitirelim artık..

Reklamlar

10 thoughts on “Mongol – Cengiz HAN

  1. Bir de erkek kardeşin mi var senin? Yaşlısın sen baya ha ha ha 🙂 Enteresan bir bakış açısı getirmiş film.

  2. @ La Fea

    Öyle deme kız, yaşlı olduğumu biliyorum ben, hatta kız kardeşime sorarsan daha ömrümün 23 yılını doldurmuş olmama rağmen 30’larımdaymışım öyle diyor kendisi.Benim bir değil iki erkek kardeşim var hatta; ikiz ablası oluyorum..Çok çocuklu bir ailenin, ev içinde otorite sağlamış, az buçuk saygı gören ablasıyım – çok güzelde hava basarım-. Erkekler arada sırada can sıksa da, iki karete hareketi, bir bakış ile gereğini yerine getiriyorum.Dövüş filmlerini biriyle, böyle tarihi filmleri diğeriyle izlerim; geniş bir yelpazeye sahibiz yani 🙂

  3. Ooo yani siz toplam 5 kardeş misiniz? İkizlerin yaş kaç sorsam çok mu özele girmiş olurum buradan. Sen daha 23 yaşındasın. Onlarda epey küçükler demek. 30’larında olmak kötü bir şey değil ha ha 2 sene hatta bir sene gibi bir zaman kaldı benim o yaşları görmeme 😦 Gördüğün gibi ben daha yaşlıyım 😛

  4. @ la fea

    Evet toplamda 5 kardeş oluyoruz; benden büyük bir abla ile evin ikinci büyüğü ben oluyorum..İkizler aslında o kadar da küçük değil, lise 2’ye giden kazık gibi çocuklar artık; 17 yaşındalar, arada sırada baş kaldırıyorlar ama psikolojik savaşlarla ikisini hakimiyetim altında tutabiliyorum -nihahaha yaşasın kötülük-.Bakma böyle konuştuğuma; iyi kötü idare ediyoruz işte..Bu kalabalıkta bizde gır gır pek eksik olmuyor; devamlı gülecek bir şeyler bulabiliyoruz..Bu akşam maça gitmişler mesela; o kalabalıkta düşmüşler domino taşı gibi; ona güldük akşam akşam, alem çocuklar ne diyeyim.Kız kardeşim de vizelerden sonra geldi bir haftalığına, yarın geri dönecek; iyi bir hafta geçirdik birlikte..Bu arada bugün işten resmi olarak ayrıldım, pazartesi yeni işe başlıyorum; bir günlük ara bulduğuma o kadar seviniyorum ki 🙂

  5. Hayırlı olsun arkadaşım. Bana detayları e maillersen sevinirim Ofori. Neler yaptın. Ne güzel siz mutlu bir ailesiniz. Benim en küçük kardeşimde okuyor şehir dışında çok özlüyoruz bizde. 🙂

  6. ayyy ofori ne güzel 😀 ben çok severim öyle çok çocuklu aile ortamını, benim sadece bir kardeşim var 😦
    iş bulabilmen çok iyi bu krizde, sevindim senin adına, bakalım ben daha ne zaman iş arayıp bulup da çalışmaya başlayacağım kimbilir

  7. @ ruzigar

    Hiç endişelenme arkadaşım, su yolunu bulup gider derler ya, sende mezun olup iş sahibi olacaksın, şimdiden kafanı bunlara verip canını sıkma..Bende evde çok bekledima ama nasip dedim, işler arka arkaya açılmaya başladı.Ararken bulamazsın, aramazken kırk yerden kapı açılır denir ya, aynen o hesap oldu benimkisi..Bakalım burada şartlar daha iyi olacak, en azından eve gelince sızıp kalmayacağım, aranızda daha çok bulunacağım gibi duruyor..

  8. @ la fea

    Son durum mailim size ulaşmıştır efendim.Buradan da söyleyeyim gene; özelden çıkıp devlete geçiyorum artık, mutluyum daha ne diyeyim 🙂 Ben kendimi bildim bileli kalabalık bir aile içinde oldum; evde çocuk sayısı azalınca canımız sıkılıyor resmen.Geçen gece ben nöbetteyken, erkek kardeşlerimde bir yerlere gitmişler, annemle babam baş başa kalınca baya bir canları sıkılmış, yapacak bir şey bulamamışlar, öyle bir anlatıyorlar ki gülmeden edemedim..Eee tabi, yokluğum anında hissedilir 🙂

  9. sanıyorum bu film üçlemenin ilk filmiydi. eğer olacaksa devamı 4 gözle bekliyorum. ben filmi çok başarılı buldum. bazı bölümler es geçilmiş gibiydi ama yinede güzeldi…

  10. @ kişisel depresyon anları

    Üçlemenin ilk filmi olduğunu bilmiyordum valla; onun için mi biz daha bir şey izlemeden bitiverdi konuşmamı cevaplıyor bu durum..Bakalım çıksın

    diğerleri bizde izleriz artık, merak ettiğim çok şey var daha..

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s