Pale Coccon (Cansız Koza)

randomcgi7mr

Bu animeyi ne zaman izlediğimi hatırlamıyorum bile, ama bir gece yarısı ekrana manasız bakışlar attığımı çok iyi biliyorum.O dönemler Türkçe alt yazılı anime veren siteler arıyordum ki karşıma bu anime çıktı.Kısa bir zamanda ilginç bir konuyu anlattığı için olsa gerek, hemen izlemeliyim düşüncesinde başlamıştım seyretmeye..Film gelecekte kaçıncı yüzyılda geçiyor bilmiyorum, aslında hatırlamıyorum ama düşünün ki, dünya o kadar kirlenmiş, o kadar kötü bir hale gelmiş ki insanlar uzay gemileri ile başka gezegenlerde, demir kapılar arkasında sadece metal yığınları arasında yaşamak zorunda kalıyorlar..Zaten anime de renk olarak bu metal rengini, karanlık atmosferi görmek, bu açıdan oldukça mantıklı..

Tarihi belgeleri araştırma kısmında çalışan bir gençle başlıyor anime.Bu kısımda da öyle eski sarı sayfalar, yıpranmış yapraklar falan yok ama ; elle dokunmatik ileri derece bilgisayarlarla eski dünya görüntülerinin “kazınıp ortaya çıkartılması” var..Bizim çocuk, bu konuda oldukça hevesli, her yeni görüntü, her yeni bilgi onun için merakını arttıracak; günden güne azalan, bunlara karşı ilgisini kaybeden iş arkadaşlarının aksine, hayatına renk katacak birer umut onun için.Bu renksiz ve sıkıcı hayatında iyi bir şeyler hayal etmesi için malzeme sunuyor işi ona..Şimdi ben böyle anlatıyorum ama , bütün bunlar şahsi fikrim, zira anime de açık bir şekilde sunulmuyor bunlar..Birde bizimkiyle aynı yerde çalışan, bu görüntülere saplanıp kalmanın artık pek bir işe yaramadığını düşünen; her şeyden ve yaşamdan sıkılmış bir kızımız var..

untitled-12

Bu ikisi iyi arkadaş olmalarına rağmen; bir araya gelince umut ve umutsuzluğu simgeliyor gibiler..Biri eski dünya ve onun güzelliğinin hayali ile yaşıyor, diğeri bu metal yığınları içinde yaşamanın renksizliğini ve sıkıcılığını yaşıyor; tabi ne olursa olsun hiçbir şeyin değişmeyeceği düşüncesiyle birlikte.Her günün bir önceki günle benzerlik gösterdiği bir gün, bizim çocuk çok eski bir görüntü ile karşılaşıyor; aslında onların deyimi ile “kazıp buluyor..” Bütün gününü bu görüntüyü yeniden düzenlemek, eksik parçalarını bir araya getirmek için harcadıktan sonra karşısına bu eski zamanlarda insanların eğlenmek için yaptıkları video kliplerden bir tanesi çıkıyor..Gerçi bundan bahsetmemem gerekti biliyorum, zira ben izlerken “acaba ne görüntüsü o öyle” diyerek baya bir merak içine girmiştim; bu açıdan şimdiden herkesten özür dilerim..

Klip ve şarkı sözleri çok güzel bu arada..Adamlar kafa kafaya verip, “dünyasını kirleten, her şeylerini kendi bencillikleri ile kaybeden ve bunun farkında dahi olmayan insanların; gelecekte onları bekleyen en iyi ihtimalin metal yığınları arasında, renkten uzak küçük ve boğucu bir yaşama mahkum olmaları” fikrini işlemeyi hedeflemişler ve işte karşımıza bu animeyi çıkarmışlar.Çok da güzel yapmışlar, boğucu bir pişmanlık en güzel bu şekilde ifade edilebilirdi; daha iyisini görene kadar en iyisi buydu diyorum.Buradan Türkçe alt yazı ile izleyebilirsiniz, şimdiden iyi seyirler..

Bir Yanıt Bırakın

