Sensitive Couple ~ Farklı bir çift…

sensitive

Dün işe gitmeden önce hazır vaktim var bir Kore filmi izleyeyim dediğim anda karşıma açıktı bu film.Ben genellikle Kore filmlerini izlemesem de az çok bilirim; konusu nedir, kimler oynar.Ama bu filmi nedendir bilmiyorum ilk defa dün gördüm; öyle karşımda “Türkçe alt yazılıyım , nende beni izlemiyorsun” diyerek sesleniyordu sanki.Posterine ve filmin konusuna aldanarak balıklama atladım tabi ve beklediğimden daha farklı bir film çıktı.Postere bakınca, şöyle renkli bir şey bekliyor insan; iki sevimli karakterin etraflarında dolanan kalpçikler falan umuyor belki de.Ama film, bunların ötesinde bir kulvarda, yine de “şirinlik” açısından beklentileri bir hayli karşılıyor..

Film, erkek karakterimizin çocukluğu ile başlıyor; kendisinin kimsede olmayan çok güzel ve ender bir özelliği var; “başkalarının düşüncelerini okuyabiliyor.” Gerçi bu onun için pek de özel olmayan bir yetenek; hatta nerdeyse bir lanet.Zira kim yanına yaklaşsa, kiminle konuşsa karşısındakinin gerçek düşüncesi yeni açılmış kitap gibi önünde duruyor.Bu durum tabi, onun arkadaş edinmesini, diğerleri ile sağlıklı ilişkiler kurabilmesini engelliyor.Kendi içinde yaşayan, yalnızlığı tercih etmekten çok buna mecbur kalmış bir üniversite öğrencisi.Aslında düşünüyorum da, tamam başkalarının düşüncelerini bilmek güzel ama ben hayatta böyle bir özelliğim olsun istemezdim; insanın kendi yalanları ile yaşaması – ki hepimizin yaptığı bir şey- bizi diğerleri ile yaklaşamaya zorluyor belki de..

sensitive-couple-photo-01

Neyse yazının dümenini başka yönlere çevirmeden devam edelim; bizimki bir gün bir resim sergisinde bir lise öğrencisi ile karşılaşıyor.Kız bizimkinin ilgisini çekiyor zira yan yana bir resme bakmalarına rağmen bunca hayatı boyunca düşüncelerini duyamadığı tek insan o.Oldukça “enteresan” olan bu durum karşısında bizimki şaşırıyor tabi ama çekingenliği nedeniyle kızla konuşamıyor ve ortamı terk ediyor.Tam da bir polis operasyonunun yapılacağı parka , milletin özenle gözlediği, suçlunun ortaya çıkıp kendisini göstermesini beklediği banka gelip kendisi oturuyor..Sonra kafasını bir çeviriyor bizim şirin kız tam yanında oturuyor.Bunlar bir şekilde polisin işine karışıyorlar derken kız çocuğun peşine takılıp onun evine kadar gidiyor ve olaylar böyle devam ediyor..

Bütün film boyunca cevaplanması gereken bir sürü soru bizi bekliyor ama itiraf etmeliyim ki “nasıl olsa cevapları öğreneceğiz” diyerek pek de fazla heyecan yapmadım; sadece onların içinde bulundukları “anı” izledim ve doyasıya güldüm.Bu filmi tanımlamak için doğru kelimeyi bulamıyorum; komedi, dram, bilim kurgu derken alıp başını gidiyor seçenekler..Bütün bunları bir kenara bırakırsak oyuncuklar çok güzeldi, bunu can rahatlığı ile söyleyebilirim.Çocuğun, kızdan kurtulma halleri, onun başını okşayıp nasihat verdiği, azcık ağabeylik tasladığı sahneler; düşüncelere yön vererek insanların davranışlarını değiştirmeye çalıştıkları sahneler derken tek kelime ile “bayıldım” ben bu filme dedirtebiliyor sonunda.Kız ise ayrı bir inceleme konusu bence; kimdir, nerden gelmiştir, neden çocuğun peşini bırakmıyor, ne istiyor çocuktan; neden düşünceleri ile diğerlerini kontrol etmesi için çocuğu tehdit ediyor..

Yalnız tehdit ettiği sahnelerde ayrı bir güzel; herkesin içinde “beni kullanıp attın seni sapık..” diye bağırmalar mı dersin yoksa elinde para dolu bir zarfı göstererek “her zamanki müşterim olabilirsin ama bu beni bu kadar ucuza satın alabileceğin manasına gelmiyor, seni sapık” diyerek çocuğu o kadar kişi içinde rencide etmek mi dersin.Bizimkisi de sırf bu suçlamalarla karşı karşıya kalmamak için eli mahkum ne yapsın kızın dediklerini yapıyor; “insanların düşüncelerine yön vererek, onların davranışlarını kontrol etmeyi öğreniyor.” Çok özel bir film aslında; özellikle ikinci yarının son kısmını izleyince ne demek istediğimi anlayacaksınız. Açıkçası kendini bu kadar sevdirebileceğini hiç düşünmemiştim, ama işte burada “çok güzel ve özel bir filmdi” diyebiliyorum..
Mutlaka izlenmesi gerekilen filmlerden; öyle gözlerden yaşlar getirtecek kahkahalar attırmıyor ama ortada şirin bir tablo var, bunu da görmezden gelemiyorum.Buradan Türkçe alt yazı ile izleyebilirsiniz..

4 comments

  1. bende geçen hafta dikkatimi çekenler listesi yapmıştım baya film indirmiştim ama daha izleyebilmek nasip olmadı ders çalışmaktan oflayıp puflayıp içimi karartmnaktan ancak bakabilicem yarın 2 tane film izlemek istiyorum bari bu filmide izleyeyim hazır elimdeyken yorumumu yaparım izleyince.

  2. @ tarih 84

    Valla sınav dönemlerinde rahatlamak, biraz gülüp eğlenmek, bu arada azcık da olsa üzülmek için ideal bir film.Sınavlarında başarılar dilerim, inşallah hepsi istediğin gibi geçer, seni aramızda bol bol görürüz 🙂 Bu film hakkındaki yorumunu da bekliyorum..

  3. bu fılm yok muu;ne etkılemıstı benı;cok tatlı;sıcak cıkolata ve dondurma gıbı bısı…değişik bı hıkayesı var…..ızleyenı mutlu edıyor….

  4. @ nisa-1341

    Bende izlemeye başlarken böyle tatlı bir şeyin karşıma çıkacağını hiç düşünmemiştim, bana hoş süpriz yapan filmlerden; ki böyle filmleri daha çok seviyorum..Oldukça enteresan bir konusu olduğu da bir gerçek; özel güçleri ollan insanlardan korkacaksın kardeşim; ama bu ikisi o kadar tatlı ki, senin de dediğin giib izlerken içim eridi..

Bir Cevap Yazın

