Bi (Rain)

bi-rain

Sema ile yaptığımız Kore’nin sevilesi erkek aktörleri muhabbeti sırasında çok uzun zamandır unuttuğum, ama her daim aklımın bir köşesinde olan Bi Rain, “artık beni ortaya çıkar” diyerek dürttü beni bu akşam ve bende kimmiş bu çocuk; kimin nesiymiş, ne iş yaparmış bakayım öğreneyim ve paylaşayım dedim.Kendisini sadece Full House’da izlediğim için; rol aldığı yapımlardan pek fazla bahsedemeyeceğim gibi duruyor.

İsim: Bi (Rain)
Gerçek isim: Jeong Ji Hoon (Jung Ji Hun)
Bilinen ismi: Rain (Batıda böyle biliniyor) / Pi (Japonya’da bu isimle)
Takma adı: Köpek ( sanırım güzel bir manada kullanmışlar)
Meslek: Aktör, şarkıcı, model ve dansçı ( daha ne olsun diyorum, ve şaşkınlık içinde bakıyorum.Yapamadığı bir şey var mı acaba)
Doğum tarihi: 1982 ( sonunda benden küçük birisi )
Doğum yeri: Seul, Güney Kore
Boy: 1.84 cm
Kilo: 75 kg
Kan grubu: O RH +
Aile durumu: Babası ve kendisinden küçük bir kız kardeşi var
Eğitim durumu: Kyung Hee University (Post Modern Müzik Departmanı ) Yalnız dikkat ederseniz kimin tanıtımını yazdıysam hepsi üniversite mezunuydu.Okumaya çok değer veren bir millet olsa gerek..
Konuşabildiği diller: Korece, İngilizce, birde Mandarin denilen bir dil, ne olduğunu bilmiyorum.
Yeteneği: Dans etmek
Sahneye ilk çıkışı: 2002 Mayıs’ın 13’ünde ilk albümü Bad Guy / 나쁜 남자’nın şarkıcısı olarak kendisini göstermiş.

TV Serileri

• A Love to Kill (KBS2, 2005) …. O kadar çok karşıma çıkıyor ki sanırım bir dizi daha önce bana bu kadar “beni izlemedin ya helal olsun sana “ diyerek vicdan azabı çektirmemişti.Bakalım vuslatımız ne zaman olacak..
• Banjun Drama (SBS, 2004)
• Full House (KBS2, 2004) …Dizinin başında gıcık olduğum ama daha sonra o çocuksu gülüşüne, duruşuna hayran kaldığım ; bir bayram tatilimi kendisine ayırdığım çok hoş bir karakteri canlandırıyordu.Bir şekilde yalancıktan evlenmek zorunda kalan ama başka birini seven, muhteşem bir eve yeni yerleşmiş, sorunlu bir şarkıcıyı canlandırıyor..Bu dizinin 2. sezonu başlayacak yakın zamanda ama sanırım farklı oyuncular olacak.Yine de bu yazdıklarımdan o kadar da emin değilim..
• Sang Doo, Let’s Go To School (KBS2, 2003)
• Orange (오렌지) (SBS, 2002)

Filmleri

• Ninja Assassin (2009)
• Speed Racer (2008)
• I’m a Cyborg, but It’s Ok (2006) … hiçbir filmini izlememenin verdiği utanç ile başımı eğip susuyorum, daha fazla kelamda bulunmuyorum..

15 comments

  1. Ahh Rain:p Sadık bir Rain severim.Duruşunu cok beğeniyorum.Yani normaLde böyLe sürekLi sırıtarak doLaşan bir tip değiL, hatta ciddi biLe sayıLabiLir.YakaLadıgı bu şöhrete kendini kaptırmayıp sürekLi hedef büyüten, kendini geLiştiren çaLışkan bir sanatçı.Zaten fiLmografisi de bunu kanıtLar niteLikte ,Speed Racer’da Wachowski kardeşLer iLe çaLışıp , Lost’ın Jack’i (Matthew Fox) roL aLma fırsatı yakaLamıştır.HoLLywood’a da eL attı anLayacağınız:p

    Kendisinin sadece Ninja Assassin fiLmini izLemdim ki çekimLerine yeni başLandı,ekim gibi vizyona gireceğinden bahsediLiyor.Bu gün Banjun Drama’da izLedim ve yine Rain sevgim depreşti:D Yani a Love to kiLL’de beni göz yaşLarına boğdu.O göğsüne vurarak ağLadığı sahneLerde “gitti cocuk, deLirtttiLer cocugu” dedim .FuLL House’da temizLik hastaLığı utangac tavırLarı iLe “bu obsesif manyak rain oLamaz ” diye düşünüyorken bu gün de hırsız oLarak cıkıt karşıma. Ve hic bir roLde sırıtmıyor.

    Ayrıca müzikaL kimLiğinden de bahsetmek gerekirse ABD’de miLyonLuk satış rakamına uLaşmış,Hawaii’deki bir konserinin iptaLi yüzünden yakLaşık 10 miLyon doLar tazminat ödemiş:/

    Sesini çok beğenmekLe birLikte a Love to kiLL’de söyLediği şarkı teLefon meLodimdir:D

    Tüm bu başarısına ragmen eminim ki daha bir kaç diL ögrenir, bir çok ünLü yönetmenin fiLminde roL aLır ama hep çaLışmaya devam eder

    Son oLarak istisnasız her dizisinde dişLerini fırcaLıyor, normaLde de fazLa titiz oLdugu inancındayım:D

  2. @ sema

    Vayyy, bu kadar meşhur olduğunu bilmiyordum açıkçası; şimdi senin yorumunu okurken şaşkınlığıma da engel olamadım.O kadar çok seveni var haa; tabi dediğin gibi devamlı kendini geliştiren ve “ben oldum artık yeter” diyerek bir kenara çekilen birisi olmadığı çok belli.Kim bilir ilerde onu daha nerelerde görürüz, sonrada dönüp “hehe ben bu çocuğu tanıyorum” diyerek millette hava basarmışız..Hiç bir filmini izlemedim ama denk geldiğimde bu sefer iki kere düşünmeyeceğim, anında dalıp filmi bitireceğim.Ben tabi sadece Full House’da kendisini izlediğim için sert hallerini bilmiyorum, benim gözümde Bi Rain deyince tatlı bir gülümseyiş beliriyor o kadar..

    Ama sert bir halini de görüp oyunculuğunu iyice değerlendirme fırsatımız olacak.Bakalım, çok merak ettim gerçekten, A Kill to Love’ı izlemek gerek artık..Bu arada diş fırçalama olayına bende takmış bulunuyorum,, insanda izledikten sonra gidip dişini fırçalama dürtüsü uyandırıyor..

  3. ofori kesinlikLe öyLe.A Love to kiLL’i izLe , bir de ardından i’m a cyborg but that’s ok’i.Sonra takdir edeceğinden eminim.Birbirinden o kadar farkLı karakterLer ki.A Love to kiLL’de “köpek” LakapLı bir sokak serserisi(normaLde de Lakabı bu:D).i’m a cyborg but that’s ok’de ise asosyaL bir kLeptoman.ÇaLma dürtüsüne engeL oLamadıgı icin kendi rızası iLe akıL hastanesine yatıyor beLirLi periyotLarLa.Lim Su-jeong eşLik ediyor zaten kendisine fiLmde.

    Evet ben de onun gibi günde rahat 10 kez dişLerimi fırcalıyorum:D Titiz artistimiz o bizim:p

  4. gercekten cok ıyı bır oyuncu Bı raın ,ne versenız adam ustunden gelıyor, a love to kıll ;ve ı am cyborg,but ıt’s ok;ne kadar farklı kahramanlar yahu… ne kadar da basarılı canlandırmıs ıkısıne de…tabı full house’u unutmak olmaz;bambaska bır dızıydı zıra…cok samımı fakat mağrur bır ıfadesı var;ve oynadığı herseye yansıyor bu…

  5. @ nisa-1341

    Bizde Full House’daki o çocuksu gülüşüne aşık olmuştuk; başta nefret ettim kabul ediyorum, o kadar sinir olmuştum ki.Sonra öyle bir evirdi çevirdi ki bizi; oyun hamuru gibi onu seven ve hatta aşık olan bir kıvama getirdi.Bu adamların bu özelliklerini seviyorum işte; ortaya esas jön havasında çıkmıyorlar, geliyorlar, mücadele ediyorlar ve bunu hak ediyorlar..Bi Rain, sevgim kıpraştı valla..

  6. ona bayılıyorum bi çok filmini izledim harika biri ve şarkılarıda süper özellikle rainism şarkısı normalde komikte bi yapısı var çok yakışıklıya ano bayılıyorum

  7. rain tip olarak diğer korelilerden farklı geliyo bana ona benzeyeni görmedim henüz…
    full house, a love to kill ve i’m a cyborg but that’s ok’i izledim.full house’ a başlarken seveceğimi düşünerek başladım en başta o züppe tavırlarıyla biraz hayal kırıklığına uğrattıktan sonra tahminimden daha çok sevdirdi bi kere pek çok koreli gibi o da saf aşkı çok güzel yansıtıyo.çocuksu ve utangaç hallerini sevmeden edemiyosunuz.gerçek hayatta da böyle zaten full house’un ng’lerini izlerseniz çekimlerden birinde 3 ayının amerikan versiyonunu yapması gereken yerde yapamayıp utancından taa mutfağın bi köşesine kaçıyo zavallı.
    dansları başarılı ama beğenemiyorum ben o halini ve fotoğraflarda arasıra çok sahte bi gülümseyişi var ama o da utangaçlığından sanki.çok çalışkan, alçakgönüllü ve iyi biri olduğunu düşünüyorum.
    gerçek hayatta çok yoksulluk ve acı çekmiş annesini şeker hastalığından kaybetmiş beyaz önlüklü insan görmeye katlanamıyormuş bi dönem.yemek yiycek parası yokmuş bi davette bu yemekleri bi daha bulamam diyip daha çok yiyebilmek için kusup tekrar yemiş.(yok artık rain) gerçekte acıyı ve mücadeleyi tattığı için olsa gerek rol yaparken ağlamakta zorlanmıyo.

    -spoiler olabilir de olmayabilir de-
    a love to kill’de “ke bok-gu” halini pek sevememiştim. 8.bölümün sonunda yaptığı şeye “yuh” dedim “bu kadın olsa nasıl bi şeytan olurdu?” ama sonra bu halini de bağrımıza bastık asıl niyeti iyi ve fedakarcaydı ne de olsa… kendi aşkına görev bilinci uğruna nasıl da direndi…hiç ikiyüzlülük etmedi bunun zararını başkasına ödettiği kadar kendisi de ödedi…
    (aşk hakkındaki tespitleri de tam benim kafada. 🙂 )
    -spoiler sayılmazdı bence ama size kalmış-

    şimdilerde amerikada ingilizcesini geliştiriyormuş ancak bi yandan da full house 2 için rol alacağı kesinleşti bugün yarın başlıycak diyolar anlamadım.
    ve son zamanlarda en çok konuşulan megan fox’u reddettiği…doğruysa helal olsun namuslu, durduğu yeri bilen kendisine saygısı olan bi insanmış, iyice gözüme girdi.

  8. merhaba diş fıçalama işi oyuncuya kalmış bir şey olduğunu zanetmiyorum yönetmenlerin halkı bilinclendirmek adına yaptıklarını sanıyorum

  9. ben rain ‘in seul demi yoksa amerikada mı yaşadığını çok merak ediyorum. nerde yaşadığını biliyosanız yardımcı olursanız sevinirim

  10. bende bi rain in babasının veya annesinin tam olarak bilmiyorum japon olduğunu duymuştum. dikkatinizi çektiyse japonlar gibi çekik

  11. @Sema

    Ya sema banjun dramayi nerde izledin deli gibi ariyorum sadece 1 bölümünü bulabildim oda hirsiz olup sonunda intahar ettigi film. bu arada bi rainin oynadigi bi film de ”sang doo lets go to school” bunuda tavsiye ederim burdada bir baba rolunde ustelik daha 20 li yaslarinda. oyunculuk icin dogmus yaa.. Bi rainin orange adli dizisini birde banjun dramanin diger bölümlerini izlemek istiyorum aranizda bilen varsa yazsin lutfen. bu arada araniza yeni katildim 🙂

  12. Nereyse bütün filimlerini izledim diye bilirim ..
    Sang Doo, Let’s Go To School (KBS2, 2003)
    • Orange (오렌지) (SBS, 2002)
    Ninja Assassin (2009)
    • Speed Racer (2008)
    • I’m a Cyborg, but It’s Ok (2006)

    Ve Size tavsiyem Plan B – kaçak ingilizcesini unuttum o filimi bir izleyin biticeksiniz . 2010 yılında çıkardığı bir filim gerçekten cok güzel

  13. The fugitive:Plan B. Gerçekten cok güzel bir dizi olmuş.. Rain severlere duyurulur.

  14. a love to kill izlediğim en güzel kore dizisidir.. izlememek büyük eksiklik.. sevdiğim tarzlardan örnek vereyim.. a love to kill de bana göreydi ona göre karar verin..

    i m sorry i love you, bad guy, cain and abel,

  15. K-Pop’ın Kralı şuana kadar 8 albüm çıkarmış ve 10 milyon albüm satış rakamına ulaşmış 2 dünya turu 3 asya turu düzenlemiş 150’den fazla büyük solo konser vermiş Şuana kadar 21 şarkısı listeler de 1 numaraya yükselmiş
    3 kez time dergisinin dünyanın en ilham veren insanları listesine girmiş birkez 1.olmuş (ki Recep Tayyip Erdoğan bu listeye girdiğin de tüm ülke de olay olmuştu)
    2006 yılında people dergisi tarafından dünyanın en güzel 100 insanı arasında gösterilmiş
    2009 da oynadığı Ninja Assasins filmiyle Hollywood’da başrol olarak film çeken ilk koreli ünvanını almış
    Ninja Assasinsdeki rolüyle MTV Movie Awards da Angelina Jolie’yi geride bırakarak ödül kazanmış ve MTV’den ödül kazanan ilk koreli olmuş(diğer ödül kazanan koreli BİGBANG)

    2 yıldır askerdeydi yeni döndü ve hemen çalışmaya başladı en son A-Nation Tayland da 50 bin kişinin önünde askerden terhis olduktan sonra ilk konserini verdi yakında yeni albümü gelicek
    yani kısaca RAİN Asya’nın en ünlü 3-5 starından bir tanesi

Bir Cevap Yazın

