Spicy Pink ~ Josei manga

spicy-pink-v01-c01-001

Bu mangayı çok uzun zaman önce okumuştum; bugün yine bir “güncelleme yapmalıyım” havasında bulunca kendimi, aklıma ilk önce bu manga geldi.Geçen yaz tatilinin “boş işler” verimliliğinden nasibini almış bir mangadır kendisi; bir gece vakti indirip, indirdiğim gibi de okuduğum, mutlu mesut yatağıma yattığım mangalardandır..Belli bir dönem gelir ki, bir şeye taktım mı, ondan kolay kolay kurtulamam.Sanki eşilecek yara gibi; ya Kore filmi izlemeliyim, ya manga okumalıyım ya fanfiction okumalıyım derken yarayı acı acı ama tatlı bir şekilde kaşırım, kanayana kadar da devam ederim.Sonra bir gına halinde, terk erdim hepsini.Bu da manga okumalıyım atmosferi içinde, elime düşünlerden bir tanesi..

Eskiden indirip okurdum hep, daha rahat olurdu; baktım ne indiriyorsam bir süre sonra silinip duruyor en iyisi online okumak diyerek saldırıyorum sitelere.Bu manga “kızlar” için yazılıp, çizilmiş bir manga.Bu benim şahsi görüşüm değil, manganın tür kısmında açıkça belirtiliyor; “josei” diyerek hitap ettiği kitleyi parmağıyla işaretliyor ve “gel beni oku” diyor.Gerçekten de kadınları merkeze oturtan, onların yaşantılarını, dertlerini anlatan bir tür, tamamen ana karakterin bakış açısından sunuluyor her şey.Bu mangada ana karakterimiz; 20’li yaşlarının ortasında bir “mangaka”..Manganın en güzel kısmı da bu zaten; konu olarak manga çizmeyi meslek edinen bir kadının günlük yaşantısını ve o manga yetiştirilirken çektiğini sıkıntıları komik bir dille anlatıyor..

untitled-1

Bu adamların, manga yetiştirmek için gündüzü geceye katarak harıl hurul çalıştıklarını biliyordum ama bu mangayı okuduktan sonra “ne zor meslekmiş gerçekten” demedim de değil.Kızımız, işi gereği pek kendi ile ilgilenemiyor tabi; biz onu daha çok pijamalarıyla evin içinde hayalet gibi dolaşırken görüyoruz; “yatak, yatak” diyerek kendini bulduğu yere serişine şahit oluyoruz.Ama o kadar tatlı ki, şimdi anlatırken yeniden açıp okuyasım geldi.Bir de bu milletin “kör randevu” olayı çok revaçta; bekar kızlar ve bekar erkekler, gruplar halinde bir yerlerde buluşuyor, herkes kendine uygun olanla eşleşmeye çalışıyor.Zaten herkesin niyeti birini bulmakken pek de bir yanlış anlaşılma yaşanmıyor tabi orada.Neyse, bizim kız kendisi gibi mangaka olan başka bir arkadaşının zoruyla evden çıkarılıp böyle bir mekana sürükleniyor; zira bizimkisi uzun zamandır önünden ki kağıt ve kalemlerden başka bir şey görmüyor..

Bu randevu daha çok mangaka ve doktorlar arasında düzenleniyor ve bizimkisi bütün gece sağa sola boş bakışlar atarken, bütün kızların ilgilendiği yakışıklı bir estetik doktor bunun o saf bakışlı hallerine ilgi göstermeye başlıyor.Ama adamın micazı çok hoş; önce kızı bir güzel kızdırıyor sırf tepkisini görmek için sonrada çıkma teklif ediyor.Bizim kızda sinirle tabi “git işine kardeşim” dese de, sonra başka bir mekanda tesadüfen karılaşmaları üzerine “deneyelim bakalım” diyerek çıkmaya başlıyorlar.Konusu görüldüğü gibi çok basit, öyle okurken aman aman heyecan krizlerine sokmuyor ; ama kendi dinginliği içinde rahatça ve eğlendirerek okutuyor kendisini.Çizimleri çok güzel bir kere, tepkileri çok güzel yansıtmışlar.Elinde çekirdek gerile gerile okunacak bir manga, sonunda insanın yüzünde hafif de olsa bir tebessüm bırakabiliyor..

Okumak için buradan, indirmek için buradan yararlanabilirsiniz, manga sevenlere ve hoş vakit geçirmek isteyenlere tavsiye edilir.

9 comments

  1. Animesi ya da dizisi çıkınca haber ver lütfen şeker bir şeye benziyor ama ben Manga sevmem. Aslında okusam severim de bir de ona sarmayayım şimdi 🙂

  2. @ la fea

    Hemen haber veririm; ama var ya seni bir manga olayına alıştırmak lazım, içinden çıkamazsın, birlikte el ele verip manga dünyasının altını üstüne getiririz artık..Ne güzel olurdu; hayali bile güzel.. 🙂

  3. SENDEN NEFRET EDİYORUM 😛 Okudum mangayı bir o eksikti değil mi? 🙂 Bir managa okumam kalmıştı. Konu güzel ama renkli olsa daha hoş olurdu ben bunu bir Kore dizisi olarak görmek isterim olmadı bir anime yapsınlar ama fazla gürültülü olmasın 🙂 Ismarlama anime ha ha ha. Ben Rose Of Versailles’ın bile mangasını okumadım ki her yıl bir kere izlerim animesini. Hollywood nasıl oldu da keşfedemedi o hikayeyi hala şaşarım. Bir daha manga falan okumak yok bana 😛 Başlamadan bitsin. Ya beni köü kötü şeylere alıştırıyorsun 😛 Sonumu iyi görmüyorum 🙂

  4. @ la fea

    Heheeh, benden sonuna kadar nefret edebilirsin, seni manga dünyasına dahil edecekse beni dövebilirsin bile..Her zaman güzel şeyler bulmakda mümkün olmuyor ama özellikle bitmiş bir seriyi okumaya başlıyorsan su gibi akıp gidiyor, ekranın başından kalkamıyorsun..Devam ediyorsa, yeni bölüm için scanlation gruplarına muhtaç oluyorsun, sitelerin kapısında köle oluyorsun 🙂 Le fea ve ofori el ele; manga dünyasının içinde 😀

  5. nayır nolamaz ofori 😀 çok şeker birşeye benziyor buuu 😀 bizi fena alıştıracak lafea kaçış yok galiba 😀
    çook güzel anlatmışsın ofori, aynen yani bir de bunu çıkarma başımıza, zaten kore dizi filmlerine daldık çıkamıyoruz bir de manga okumaya başlarsam pc’nin başından hiç ayrılmam (şimdi de öyle sayılırım ya)

  6. Yok hayır bu bir seferlik bir şeydi. İstisna yani. İstisnalar kaideleri bozmaz. 🙂

  7. Bu arada yoğunsun sanırım güncelleme yaptım ama sen yoksun 🙂 Genelde ilk yorum bırakan sen olurdun 🙂

  8. @ ruzigar

    La Fea’nın bir seferlik dediğine inanmak istemiyorum; manga kardeşi olalım hepimiz istiyorum 🙂 Bazen çok absürd mangalar çıkabiliyor insanın karşısına, “bu ne şimdi yaa” dedirtiyor ama arada sırada böyle tatlı şeylerde çıkınca tadından yenmez oluyor..Daha çok var, siz isteyin ben bir hevesle 10 tanıtım çıkarayım..

    Bu arada La Fea; kusura bakma bilgisayarım bozulmasaydı, ben seni hiç yorumsuz bırakırmıydım; zaten öyle güzel yazıyorsun ki, hani okuyup da geçmek cidden günah olur.En yakın zamanda blogunun kapılarını arşınlayacağım 🙂

  9. Teşekkür ederim Ofori bende senin yazılarını beğeniyorum malum bağımlılık yapıyor. Manga olayını düşüneceğim 😛

    Benim de bilgisaayr gçtü C. de iki yıldır sakladığım her şey gitti. Neyse en çok sevdiklerimi D. ye atmıştım ama yine de kötü oldu. O yüzden çok geöçmiş olsun en kısa zamanda düzelir umarım bilgisayarın.

Bir Cevap Yazın

