Sen Uyurken – While You Were Sleeping

while_you_were_sleeping

Dün akşam, hatta bırakın akşamı gecenin bir yarısı olsa gerek, tam yatmak üzereyken son bir defa daha gezeyim şu kanalları dedim ve birden karşıma bu film çıktı.Ben lisedeyken –şimdi ne kadar uzak geliyor o zamanlar bana, yaşlanıyor muyum neyim- kaç defa izlediğimi hatırlamam.Ama ilk izlediğim zamanda yine böyle bir gece vaktiydi ve evde herkes uyumuş, beni kumandayla baş başa bırakmıştı.Tabi o zamanlar ben ve kumanda pek denk düşemezdik, işte o nadir anlardan biriydi.O dönem hormonların verdiği etkiyi de hesaba katarsak bu filmi çok beğendiğimi söylemek farz oluyor artık.O zamandan bu zamana bende pek değişen bir şey yok sanırım, zira dün akşam izledikten sonra hala fikrim değişmiş değil; güzel bir film ve severek daha onlarca kez izleyebilirim.

Bu filmi çoğunluk izlemiştir ve hikayeyi de biliyordur ama azcık da olsa üstünden geçmekte yarar var.Lucy, metroda jeton satarak geçinen ve hayatının aşkını bekleyen güzel bir kadın.Ve bütün bir film boyunca aklımdaki soru da şuydu zaten, “neden bekliyor ki, bu güzellikle bunca zaman nende tek başına kalmış”..Sonuçta burada Sandra Bullock güzelliğinden ve sempatikliğinden bahsediyoruz.Neyse hikaye bu ya; bizim kız her sabah jeton sattığı ve sadece görüntüsüne, duruşuna hayran olduğu bir adamı, bir gün rayların üzerinden kurtarır ve onu hastaneye götürür.

Bu adama o kadar uzun zamandır hayrandır ki; hani onun yanında olsa, sevgilisi veya bir adım ötede nişanlısı olsa dünyada ondan daha mutlu bir kadın olamaz.Hastanede onu adamın yanına almadıklarında, o da nişanlısı olduğu yalanını atıyor ortaya ve bir anda adamın ailesi tarafından “müstakbel gelin adayları” olarak çevriliyor.

Zaten işin içine ailede girdikten sonra Lucy’nin asıl istediğinin o adam değil, sadece bir yerlere ait olmak, eve gittiğinde sıcak bir nefes, bir aile ortamı özlemi olduğunu görüyoruz.Asıl mesele yalnızlıkken, bu duygu onu böyle bir yalana ve sonunda adamın erkek kardeşine kadar götürüyor.Yalan da olsa kısa bir süreliğine bir ailesi olması, onu bu yalanına devam ettirmeye zorluyor.Ama kardeş bu nişanlılık olayında bir bit yeniği olduğunu düşünüyor; zira hastanede yatan abisinin kadın zevkini de biliyor; şaşalı, gösterişli ve biraz da burnu büyük kadınlar.

Oysa Lucy, her ne kadar güzel bir kadında olsa sıradan bir görüntüde, aileye ve bağlara önem veren sıcak bir kız.. Jack ve Lucy kaçma kovalama işine girince, zamanla yakınlaşmaya başlıyorlar tabi ve hikaye böyle devam ediyor.

Artık bu zamanda böyle hikayelerden çok var biliyorum ve artık her şey insanın gözüne sıradan gelmeye başlıyor.Ama o zamanlarda beni çok etkilemişti, hani en sevdiğin filmleri say deseler bu film mutlaka içlerinde yer alır.Oyuncular, konu, akış ve final derken “Sen uyurken” vazgeçemeyeceğim filmler arasında yer almıştı çoktan.Dün gece hepsini izleyemedim, sızıp kalmışım bir yerinde, ama olsun arada sırada bu filme rastlamak iyi geliyor insana..

2 thoughts on “Sen Uyurken – While You Were Sleeping

  1. ‘Thomas bana Jack’e ne zaman aşık olduğumu sordu. Bende ona sen uyurken dedim’ Benimde çok sevdiğim filmlerden biridir ama TV8 deki dublajı beğenmedim o yüzden izlemedim. İlk kez ATV de izlemiştim bende bu filmi. İnsanın içini ısıtan türde yapımlardan biri. Nedense ben içinde noel konsepti geçen filmleri pek seviyorum. Sıcak geliyor bana. Çok mu özenti oldu 🙂 ama öyle valla. Gerçeği sende mi saklayacağım Ofori’cim 🙂

  2. @ la fea

    Bende ilk defa atv’de izlemiştim, sonra sık sık da orada verdiler galiba..Tv8’de ilk defa görmüştüm, onu da izleyemedim ya, uyuyup kalmışım.Sabah çalışmak zorunda olmayınca insan, daha bir rahat ooluyor valla.Ne güzel bir film ama, o kadının gülüşü bile yetiyor bana, seviyoruz bu filmi işte..

    İnsanı izlerken öylesine mutlu edebilen filmlerden bir tanesi..

Bir Yanıt Bırakın

