Byung-hun Lee ~ Karizmanın adı…

byung-hunlee_01

Dün Ruzigar’la A Bittersweet Life üzerine konuşurken bu adama olan hayranlığımız konusunda ortak bir fikrimiz olduğu ortaya çıkmıştı.Bu kadar zaman boyunca nende hiç bu adam hakkında iki satır bir şeyler yazmadım bende bilmiyorum ama artık yeri ve sırası gelmiştir diyorum.Kendisini ilk o filmde izlemiştim ama izlemeden önce sinema dergisinde filmin tanıtım sayfasında boy boy resimlerin de az bakmamıştık.Şimdi bir kere kabul edilmesi gereken bir gerçek var ki; adam nasıl duracağını, nasıl poz vereceğini çok iyi biliyor.Ayrıca her ne kadar o filmde ağır abi rollerinde olsa da, diğer filmlerinde duygusal ve dramatik kişilikleri de çok güzel kaldırabildiğinde şahit olmuyor da değiliz..Zaten kendisi Kore’nin en ünlü oyuncularından olup, uluslar arası camiada belki de en çok tanınanlar arasında.

Lee Byung-hun, 12 temmuz 1970 doğumlu olup, hemen bir hesap yaparsak 39 yaşında olduğu ortaya çıkar.Bunların yaşlarını gösterip göstermedikleri konusu her zaman bir muamma ama bende de hiç yaş tahmin etme yetisi yoktur.Şimdi oynadığı ilm ve dizilere baktım da; o kadar çok şeyde oynamış ki, bu yaşına kadar adam hiç boş durmamış diyebilirim.

Adı: 이병헌 / Lee Byung Hun (Lee Byeong Heon)
Meslek: Aktör ve şarkıcı
Doğum tarihi: 12.08.1970
Doğum yeri: Seul, Güney Kore
Boy: 1.78 cm
Kilo: 68 kg.
Kan grubu: 0
Aile durumu: Anne ve bir kız kardeşi var
Diller: İngilizce, Fransızca, Korece
Din: Budizm

Filmografisi:

• 2009 G.I. Joe: Rise of Cobra
• 2008 The Good, the Bad, the Weird
• 2008 I Come with the Rain
• 2007 HERO
• 2006 Once in a Summer … Güzel bir dönem filmidir diyebilirim, aslında Kore’nin karışık öğrenci yıllarını gösteriyor ama bizim film daha çok bu dönemde bir köye yardım için giden öğrencileri ve onlardan birinin köyün kütüphanecisine duyduğu aşkı anlatıyor.Mazi, bolca özlem ve pişmanlıklar ve yaşanılan o aşk derken ortaya çok hoş ve bence bir o kadar iddalı bir film çıkarmışlar.Daha önceden de bahsetmiştim zaten, çok güzel bir filmdir.Burada bizimkinin oyunculuğuna ayrı bir hayran kalmıştım; sevgisini ve pişmanlıklarını çok güzel yansıtıyordu.
• 2005 A Bittersweet Life … Bu film için diyecek bir söz bulamıyorum, hayat işte “bir acı bir tatlı” Bir mafya fedaisinin Ruzigar’ın dediği gibi “tek bir gülümsemeyle hayatını değiştiren” hikayesi..
• 2004 Three Extremes – segment “Cut”
• 2004 Everybody Has Secrets … Bu film çok çıktı önüme, ama neden bilmiyorum 3 kız kardeşin aynı adam tarafından parmağında oynatılması konusu bana pek cazip gelmemişti.Yine de konuya aldanmamak gerek değil mi; izlerken nasıl bir şey çıkacağı hiç belli olmaz.Belki bir ara izlerim..
• 2002 Addicted … Bu film için yazdığım yorumda başlık olarak “Bağımlılığın böylesi..” demiştim.Hala da tanımlamak için aklıma daha uygun bir söz grubu gelemez.Kardeşinin karısına aşık bir adam; kardeşi ile aynı anda trafik kazası geçirdiğinde ve aylar sonra komadan çıktığında; kendisi değil de kardeşi olduğunu idda ederse; sadece söylemekten öte, onun her bir sırrını, her davranışını, düşüncesini bilebilirse, karısı sizce ne düşünür.Çok güzel bir filmdi, burada bizimki asi bir yarışçıdan bir mobilyacıya geçiş yapan bir kişilik akışı içinde.Sırf değişimi ve o rolü nasıl taşıdığını görmek için bile izlenir.Ayrıca, hadi kabul edelim konusu da bir o kadar cazip..
• 2001 Bungee Jumping of Their Own … Hani bazı filmler olur ya; izleyen büyük bir kesim ortak bir fikir belirterek ; “güzeldi veya berbat bir filmdi” derler.Bu film için işte ortada öyle bir kanı yok.Zira filmin kendisi de iki kısma ayrılıyor bence.Kız ve erkek tanışıyor, aşık oluyor, birlikte vakit geçiriyor derken bir kaza sonucu kız ölüyor.17 yıl sonra erkek öğretmenlik yaparken bir öğrencisinde ölen bu sevgilisinin hareketlerini, düşünce yapısını görüyor.Reenkarnasyon kendini gösterirken cinsiyet seçmiyor tabi ve seçilen bu kişi bir erkek oluyor.İlk yarısı kadın ve erkek arasındaki aşkı anlatırken, ikinci yarı izleyenin yorumuna göre erkek ve erkek arasındakini anlatıyor.Ama görmek isteyene bu iki aşkın hiç de farklı olmadığını; önemli olanın cinsiyet değil hissedilen duygu olduğunu gösteriyor bu film.Ve bana göre süper bir film, her ne kadar aksi yönde eleştiriler de bulunsa da..
• 2000 Joint Security Area … Bu filmi izlemedim ama bu filmle ünlendiğini söyleyebilirim.
• 1999 The Harmonium in My Memory
• 1997 Elegy of the Earth
• 1996 Kill the Love
• 1995 Runaway
• 1995 Who Drives Me Mad?

Drama

• 2009 IRIS
• 2003 All In
• 2001 Beautiful Days
• 2001 Road
• 1999 Sally is Back
• 1999 Sun Flower
• 1999 Happy Together
• 1998 White Night 3.98
• 1997 White Sand
• 1997 I Do
• 1997 Beautiful My Lady
• 1995 Son Of Wind
• 1995 The Asphalt Guy(The Legend Of Car God)
• 1994 The Fragrance of Love
• 1993 Police
• 1993 The Sorrow of the Survivor
• 1992 Tomorrow Love
• 1992 Dawn
• 1992 Days of Sunshine
• 1992 Wild Sunflower
• 1991 Flower That Never Wilt
• 1991 Family
• 1991 Asphalt My Hometown, Asphalt … Hiçbir dizisini izlemediğimi üzülerek belirtiyorum ve dehşet içinde bakıyorum; “ne kadar çok dizide oynamış bu adam..”

10 thoughts on “Byung-hun Lee ~ Karizmanın adı…

  1. ben hangisinden başlıycam şimdi :d
    konusunu yazdığın filmler de güzel, aslında reenkarnasyon konulu filmleri sevmem ama bu adamın diğer rollerini görmek için izleyebilirim, çok merak ettim , mafya rolünün altından çok iyi kalkmış a bittersweet life’da, bir sonick iki Lee Byung Hun, ya siz mafyanın içinden mi geldiniz de bizi kandırıyorsunuz, doğruyu söyleyin bakıyım çabuk :p :d

    ve de şimdi o filmde 35 yaşında mıydı gerçekten, hadi canım :d en fazla 30 derim oradaki haline ben

  2. @ ruzigar

    Reenkarnasyon konulu filme bakmanı çok isterim, biraz garip geliyor insanın gözüne başta ama en azından ben dha sonradan çok beğendiğimi hissetmiştim.Bu arada Üç Sıradışı filmini kardeşim satın almıştı, evde var ama gerilim korku türü bir şey olduğundan ben izlememiştim.O filmde oynadığını şimdi öğreniyorum valla 🙂

  3. Bu arkadası the good the bad the weird ‘de (Joheunnom nabbeunnom isanghannom) izLedim sadece

    Oradaki karakter şöyLe bişeyken

    Kendisinin asLında buna benzediğini görmek değişik bir deneyim oLdu benim için:D

    All In Listemde sadece, diziye göre daha dikkatLi takip edebiLirim:p

  4. @ sema

    Bu adamı o kadar çok beğeniyorum ki; tamam diğerleri gibi peşine takılıp hayranlık yapmıyorum ama yine de her filmini izlemek istiyorum, nerde oynasa, konusunu okumasam bile gözüm kapalı sırf o seçmiş ve oynamış diye kendimi izlemek zorundaymışım gibi hissediyorum.İlginç bir duygu ama bende durum böyle..Bitter Sweet Life’ın etkileri hala devam ediyor bende, ondan da olabilir tabi.Gerçek haline, o sonradan verdiğin ikinci resme uzun uzadıya da bakamıyorum, hemen açıp kapatıyorum ki kalp sağlığım bozulmasın..

  5. @ ruzigar

    Geç kalınmış bir film daha, ama hiç olmamasındansa geç olması daha iyi tabi 🙂 Çok mutlu oldum..

  6. ya süper bisey ya varmı böyle karizma ya ilk aşk çıkmazı dizisinde görmüştüm tam 7 sene önce şimdiye kadar gördügüm en karizma adam yaku…:))

  7. bu adam çok harika rol yapıyor bi filmini izledim digerlerini de merak ettim hepsi birbirinden güzel söylecek kelime bulamıyorum

Bir Yanıt Bırakın

