See You After School ~ Hep öyle derler…

art3b

Uzun zamandır güncelleme yapmadığımı fark ettiğimden; bugün bir şeyler yazayım dedim..Tabi yazmak için insanın elinde bir konu olmalı; düşündüm, düşündüm ama hiçbir şey bulamadım.Sonra izlenecek filmleri dolanırken geçen yaz tatilinde izlediğim ve şimdiye kadar hiç bahsetmediğim bu filmi gördüm.Bu da bana, güncelleme yapmak için bir bahane sunmuş oldu.Bu filmi izlediğim zamanlarda özellikle okul ana temalı filmlerde dolanıyordum; bir yerde daha cazip geliyorlardı bana..Hepsinde değişmeyen şey; popüler olan ve olmayan; okulun ezikleri ve kabadayıları arasında yaşananlardı..

Bu film ise; tamamen bu tema üzerine kurulu; bir eziğin yeni başladığı okulunda, ilk gün korkak olarak girmesi ama akşamına kahraman olarak o okuldan ayrılmasını anlatıyor.Ve evet film, sadece bir gün içerisinde yaşanılanları anlatıyor.Bizim ezik karakter; şanssızlığı ile nerede olursa olsun dikkatleri üzerine çekerken, sırf bu özelliği için bilimsel araştırmalara denek bile oluyor.Zaten filmin başında, onu “şanssızlığın yürüyen örneği” olarak bir araştırma merkezinde testlere tabi tutulurken görüyoruz.Gittiği her okulda, ezilen, dışlanan ve o güne kadar hiç arkadaşı olmamış bir karakter o ve şimdi bu yeni okulunda, en azından bir arkadaşı olsun istiyor; artık ezik olmak ve öyle muamele görmek istemiyor..

Orada tanıdık birinden aldığı bir öğüt; ilk dakikada okulun kabadayısının açık hedefi olmasına sebep oluyor.Mantık “senden daha küçük balıkları ez ki, büyükler seni görmezden gelsin; böylece mutlu bir lise hayatı yaşa..” Bizimki de sataşacak, dişini geçirecek bir balık ararken kabadayı ile yolları kesişiyor; artık okul çıkışında dayak yemek için kendisini hazırlaması gerekiyor.Bütün gün okuldan erken ayrılmak için ne yaparsa yapsın bir türlü başarılı olamıyor.Hani demiştik ya; yürüyen felaket diye; kurtulmak için ne yaparsa yapsın daha fazla dibe batıyor gözümüzün önünde..Bizde bu arada, onun nafile çırpınışlarını, okul çıkışı yaşanılacakları merak içinde takip ediyoruz.Hani öyle “ben esaslı bir filmim” iddalarında değil, ama izlendiğinde keyif verebilecek; eğlenerek izlenecek bir özelliğe sahip..

Zaten şu filmlerde okulun kabadayısı ve ezilen karakterleri izlemek başta rahatsızlık verse de, ilerleyen kısımlarda inkar edilemeyecek zevki de kendini gösteriyor.Başta içim acıyor resmen, ama sonra bu acıma hissi eğlenceye dönüyor..Bir de bu film, sıradan bir öğrencinin kahramanlık hikayesi gibi; tamam okulu falan kurtarmıyor ama onun için hayatının en sıkıntı verici günü onu, hesapladığının aksi yöne götürüyor ister istemez.Boş vaktinde, kafasını dağıtmak, eğlenmek isteyenler için çok hoş bir Kore filmi, buradan izleyebilirsiniz..

8 thoughts on “See You After School ~ Hep öyle derler…

  1. @ dilek

    İzleyip yorumunu okumayı çok isterim; bakalım sen nasıl bulacaksın 🙂

  2. Fragmanlarını izledim gerçekten güzel bir filme benziyor..Tr bulabilirsem izliyeceğim..

  3. @ bayram

    Kore filmlerini izlemeye başladığım o ilk gülerde; o kadar komik gelmişti ki bana.Şimdi izlesem yine güler miyim bilmiyorum ama herhalde kahkahalarıma engel olamazdım..Güzel filmdi gerçekten..

  4. @ la fea

    Proje insanı olarak uluslar arası semalarda dolanıyorsun sen artık; artık bu hızla gidip valla Kore’de izlersen şaşırmam:)

  5. Film gerçekten çok güzeldi ama sonunda kızla beraber olsaydı beni daha çok mutlu ederdi..

Bir Cevap Yazın

