Dollhouse ~ Farklı bir ev…

000219001

Şimdi bahsedeceğim bu diziyi ilk defa kardeşimden duymuştum; zaten nedense böyle haberleri veya “şunu izle çok güzeldir” yönlendirmelerini daha çok onun teşvikiyle yerine getiririm.Dizinin baş rolünde Eliza Dushku olunca, insanın gözünü kapatarak izlemesi ve hala “çok beğendim” demesi kadar doğal bir tepki koyulamıyor ortaya.Buffy’de kendisini çok sevmiştik; hatta en sevdiklerim arasında ve sırf bu öznel durumumdan dolayı, bu diziyi haliyle artı bir yaparak başladım izlemeye.Ben izlemeye başlayana kadar ilk dört bölüm verilmiş olduğundan; bende bugün ard arda bir tüketim sürecine girdim ve ilk dört bölüm hakkındaki düşüncelerimi yazayım dedim..

Aslında çok orijinal bir konusu var; ortaya çokta güzel bir şey de çıkabilirdi veya aynı konu batırılıp yazık da edilebilirdi.Ama şahsi fikrim bunu çok güzel bir şekilde değerlendirdikleri yönünde.Dizimizin ismi “Dollhouse”; ismine yakışır bir şekilde beyni her an yıkanmaya hazır insanların bulunduğu bir mekanda yaşanıyor her şey.Burada; geçmişlerini hatırlamayan, hatta yaşadıkları hiçbir şeyin anısına sahip olmayan kişiler; beyinlerine yüklenen bilgi, yetenek, kas gücü, dil bilme özelliği, sevecenlik veya saldırganlık; çekingenlik ya da aktiflik gibi özellikler yüklenerek, göreve gönderiliyor.Anlayacağınız, her bir görev için yeni bir kişiliğe büründürülüyorlar.Görev bittikten sonra ise, bu yaşadıklarına dair her türlü hatıra onlardan siliniyor..

Orada, kişiliği olmayan, kendi başına karar veremeyen, pek fazla olan biten hakkında düşünmeyen kuklalar misali yeni görevlerini bekliyorlar.Bekleme evresinde ise; her zamanki doktor kontrolleri yapılıyor, sağlıklı bir şekilde beslenme, spor yapma, masaj yaptırma derken görev sonrası dinlenme evrelerini yaşıyorlar.Her biri hafızaları silindikten sonra ilk söz olarak “uyuya mı kaldım” diyerek, sanki bunca zaman boyunca hiç oradan ayrılmamışlar gibi yaşamlarına dönmeye devam ediyorlar.Tabi bu durum, halk tarafından bilinmiyor; hatta peşlerine düşen ve onların varlığını herkese kanıtlamak isteyen FBI ajanı ile başları da biraz belada.Dollhouse’un başında; yaptığı işe sonuna kadar inanan, dominant karakterli bir bayan var.Tabi bu arada kimse; böylesi kullanılıp sonrada hafızaları silinen insanların da “hakları” olduğundan bahsetmiyor; en azından şimdilik diyorum..

dollhouse_2-1024x5761

Dizinin en güzel yanı; her bölüm farklı bir hikayenin olmasının yanı sıra, ana karakterlerimizin her bölüm farklı bir “kişilikle” kendilerini göstermesi.Bir bölüm, asi ve insancıl bir karakter olurken, diğer bölüm mesafeli ve içten içe ürkek bir karakter oluyor.Göreve gönderilmeden önce; onlara bu karakterlerle ilgili geçmişlerin verilmesinin yanında; daha gerçekçi olsun diye astım gibi hastalıklarda yüklenerek kişilikleri desteklenmiş oluyor. Her bölümün başında acaba bu sefer nasıl biri karşılayacak bizi diye heyecanlanıyorum resmen.Biliyorum, daha en başta belirttim, çok taraflı bir şekilde izlemeye başladım ve şimdi de aynen o şekil devam ediyorum ama beni hayal kırıklığına uğratacak bir şey bulamadım daha.Zaten yapımcısı Joss Whedon olunca, eğer dizi devam ederse, beni de uzun bir süre peşinde sürükleyecek gibi görünüyor.

Düşünüldüğünde eksik veya hatalı yanları var mıdır; muhakkak.Ama ne derler “görmek isteyen için her şey hatadır.” Ben bunları sevdiğimde pek göremiyorum, görsem bile göz ardı ettiğim için, şu okuduğunuz yorum o kadar objektif değil yani.Yine de Eliza Dushku’yu her bölüm farklı bir karakteri canlandırırken izlemek isteyenler için; heyecanı, aksiyonu ile harika bir dizi.4 bölüm izledim ama şimdi yalan yok daha ilk bölümden kafamda kocaman bir artı işareti oluşmuştu bu dizi için.Buradan izleyebilirsiniz..

15 comments

  1. Josh Whedon sonunda Elizayı kulllancağı bir proje buldu. Kendisine Faith karakteriyle bayılmıştık. Hatta spin off falan yapacaklar Faith için. Angel gibi dediler ama fos çıktı. İzleyeceğim bu diziyi. Muchas gracias 🙂

  2. Ya bu videoların hiçbirnin açamadım ben. Ne kadar beklemem gerekiyor izlemek için? 😦 Megavideo iyiydi ama orada ki videolar silinmiş 😦

  3. @

    Şimdi baktım lafea, bölümler için 4-5 tane video seçeneği koymuşlar ben denedim açılıyorlar, neden öyle oldu acaba.Hatta 5’i vermişler, şimdi onu izleyeceğim.Yine de şu verdiğim siteye de bir bak, buradan olur inşallah..

    http://watchdollhouseonline.info/?cat=3

  4. Sağol canım ben buldum başka bir yerden çok yavaş ama açılıyor en azından.

  5. Ofori bu Eliza’nın karakteri nasıl gidiyor Dollhouse’a ne diyorlar ona? Bir şeyler biliyor ama herhalde bu kadar detay bilmiyor değil mi? Tam olarak konusunu anlayamadım ben bir anlatırsan sevinirim.

  6. @ la fea

    Valla uzun zamandır devam edemiyorum ona, ama çok güzel bir haberim var bu dizi için.Diziport Türkçe alt yazılı vermeye başladı, her gün yeni bir bölüm ekleniyor , artık takip etmek daha kolay.Bende bundan sonra oradan takip edeceğim gibi görünüyor.Bayılıyorum şu dizi porta 🙂

  7. Süper diziportun çevirileri de iyi. Ezgi diziden bir dizi izledim korkunçtu ama entersandır İnglizcesini bulamadım hiç bir yerde.

  8. @ la fea

    Evet bende çok beğeniyorum diziportu; bütün yabancı dizi ihtiyacımızı karşılıyor valla, daha yeni The Tudors 3. sezona başladılar, ne kadar sevindim o zaman anlatamam..

  9. Yeni bir dizi ekliyorum Ofori My Name is Kim Sam Soon sen filmlerden ben dizilerden gidiyorum. Film açığını kapatmalıyım acilen.

  10. Müthiş bir finalle sezonu kapattı. Fox diziyi yayından kaldırabilirmiş. İkinci sezon olmayabilirmiş ama bu sezon finalinden sonra ikinci sezon olmazsa çok yazık olur. Çoook beğendim. Şok edici bir durum ortaya çıktı bu arada bilmek ister misin bilmem.

  11. @ la fea

    Bayadır izlemiyorum, ama izleyip ilk sezonu bitireceğim La Fea..O sebepten bana lütfen spoiler verme bu konuda, bırak kendi heyecanımda kavrulayım..Bir de anlanmıyorum, bu mis gibi dizileri neden kaldırma merakında oluyor bu yapımcılar, az rahat bırak kendi hayran kitlesini oluşturuyor işte yavaş yavaş, illa ilk bölümlerden rekor reytingler vermek zorunda mı ki..

  12. Canım dizi bitiyor. Fox söz verdiği gibi 13 bölümü yayınlayacak ve diziyi yayından kaldıracak. Bu sezon bence çok heyecanlıydı ama Fox sabredemedi. Son bölümler İNANILMAZ heyecanlı. Bugün 2*9-2*10 izledim aralık ayı boyunca ikişer bölüm son iki bölümü de ocakta verip bitirecekler ama 2×10 MUHTEŞEM. Heyecandan ölüyorum. Keşke daha uzun sürseydi. Spoiler vermiyorum belki izlersin diye.

  13. @ la fea

    Neden uyuz diyorsun ki onlara, gayet de peşinden koşturuyorlar insanları 🙂 Yok daha başlamadım, bakalım..İçimden hiç izlemek gelmiyor şu an, ilk zamanların heyecanuyla izlemiştik ama sonrasını getiremedim işte..

Bir Cevap Yazın

