Viva Love ~ Yaşasın aşk…

viva_love

Aslında çok yorgunum, ayaklarımın üstüne basamıyorum ama bu güncellemeyi yapmazsam içim rahat etmez.İnsanın hayatı bir anda tümüyle değişirken, bazı şeylerin aynı kalması gerekiyor ve blog olayını seviyorum ne yapayım.Bu filmi iki gün önce izledim, aslında tam olarak 2 gün önce izlemeye başladım ama tamamını dün bitirebildim..Afişi ve konusu bir yerde insanı cezp edince, bende uzun zamandır ihmal ettiğim Kore filmlerine böylece geri dönmüş oldum.Ama daha baştan izlemeyi düşünenler için bir uyarı koyma gerekiyor.Hani bizim bazı filmler vardır ya; gelenek ve bir yerde saygı itibariyle evlerimize ayakkabı ile girmeyiz, arka sokakların, varoşların hikayelerini yaşantılarını izleriz; işte bu film diğer Kore filmlerinin o cafcaflı görüntüsünü sunmuyor insana..

Küçük bir mahallede, kocaların tembellik ettiği; sabah uyuyup akşam içerek sırtlarda eve taşındığı; kadınların ev işlerinin yanı sıra bir yerde eşlerinin iş yerlerinde sabahtan akşama kadar dikildikleri; bir araya gelip şikayet ettikleri bir ortamda geçiyor filmimiz.Yani o alışık olduğumuz parlak hikayeler, inanılmaz aşklar, maddi sorunlardan bahsetmeye dahi gerek duyulmayan burjuvai ortamlardan olabildiğince uzak durulmuş.Böyle bir ortamda; anne , baba ve kız çocuklarından oluşan sıradan bir aile karşılıyor bizi.Kız biraz uçarı – aslında uçarıdan çok bulunduğu yeri küçük gören, gözü yükseklerde olan bir şahıs..Görüldüğü üzere, kızı pek sevmediğim de ortada, zaten film boyunca ona gözümün ucuyla bakmaya çalıştım desem yeridir.

Kızın sevgilisi olan ana karakterimiz; ailesinden kalan borçları ödemek ve geçimini sağlamak için gece gündüz çalışan yakışıklı ve bir o kadar izleyenin gözünde sempatik bir karakter.bir ara kız ile evlenmek istediğini belirtiyor ama kız daha iyi şartlarda bir iş bulup, kimseye haber vermeden evi terk ettiğinde; ailesi ile birlikte bizim çocuk da şok oluyor.Çocuk bu arada, bu ailenin yanında, kiracı olarak bir odada kalıyor.Anne, başta söyleyecek bir şey bulamıyor ama zaman geçtikçe hayatında hiç aşık olmadığı kadar bu damadı olacak adamı sevdiğini hissediyor.Bir gece, alkol ve istek bir araya geliyor ve kadın hamile kalıyor.Film, bundan sonra kızın eve dönmesini, kadının çocuğa olan sevgisini ve yaşanılacakları anlatıyor.Bundan sonrasını pek anlatıp da izlenirken yaşanılacak zevki de baltalamak istemiyorum.Ama filmin genelinde “şaşkınlık” duygunuz daha hakim olacak onu söyleyebilirim..

Afişe bakıp parıltılı zannetmeyelim; sıradan insanların sıra dışı ilişkileri desem, ucu bucağı açık bir yorum yapmış olurum ama bu filmi, belki de en iyi şekilde anlatacak cümlem de bu olur.Herkese kesinlikle tavsiye ediyorum, izlenmeli demiyorum ama en azından merak edenler ve boş vaktinde “bir Kore filmi de ben izleyeyim” diyenler için önerebilirim.Aslında bu filmi izleyen biriyle, karşılıklı yorumlaşmak isterdim; çünkü çoğu şey içimde kaldı.Buradan izleyebilirsiniz..

3 replies to “Viva Love ~ Yaşasın aşk…

  1. Sen iste yeter Oforicim 😛 ben hemen izlemeye başlıyorum. Haftasonu da yorumlaşırız karşılıklı 🙂

  2. ben açıkça söylemek gerekirse bu filmi tavsiye etmem.fazladan zaamanı olanlara göre.başroldeki bayan oyuncuyu çok sevdiğim için izlemiştim.kendisine en son open city filminde hayran kalmıştım ki ödülde aldı bu filmle sonradan şu sırada devam eden cain and habil ile hayranlığımı devam ettirmiştim.ama bu film vasat kaldı.lanse edilen ile film aynı heyecanı yaratmamakta.fakat belli başlı türk filmleri hariç(yılda sayısı 5 i geçemeyen,kaliteli) diğer türk film ve dizileri izlemektense orta düzeyde belkide vasat ama bişey alatan bu kore filmini izlenebilir.

  3. @ tarih 84

    Oldukça enteresan bir filmdi gerçekten; insanın kafasında “bu neydi şimdi” sorusu gelmiyor değil.Ben filmin sonunda artık kadın kocasından boşanır falan diye düşünmüştüm, belki son noktada biraz normalliğe kayabilirlerdi ama bütün filme hakim olan o “anormal” durum aynı şekilde filmin sonunda da vardı..

    Garip bir aşk hikayesi işte; sıradışı bir “Viva Love”..

Yorum bırakın

close-alt close collapse comment ellipsis expand gallery heart lock menu next pinned previous reply search share star