Dünyanın Durduğu Gün – The Day The Earth Stood Still

45363tnbvnbnnn

Bu filmi duyduğum andan itibaren izlemek istiyordum ama sağda solda o kadar kötü yorumlarını okudum ki, açıkçası vaktimi boşa harcamaktan çekindim.Bu konularda yetkili merci “kardeşim” de diğerleriyle aynı fikirde olunca bunca zaman görüp bilinçli bir şekilde atladığım bir yapım oldu kendisi.Ama dün gece bütün bunları boş verip bir de kendi gözlerimle göreyim; benim de bir fikrim olsun; boş yere atıp tutmayayım diyerek başladım izlemeye.Şimdi konusu ve heyecan skalası açısından başta çok iddialı durmasına rağmen; o gül gibi konuyu, oyuncu kadrosunu ve o kadar parayı boşa harcamışlar diyor zihnim tekrar tekrar..

Bir gece vakti ülkenin en önemli bilim adamları teker teker evlerinden toplanıp gizli bir üsse getirilirler; orada dünyaya yaklaşmakta olan ve füzelerle yönünün değiştirilemediği bir cismin; dünyaya çarpacağını ve bu konuda yapabilecek bir hiçbir şeylerinin olmadığını anlatırlar.Tabi bizler tabi; o arada heyecanla cismin çarpmasını bekliyoruz; herkes son dakikalarında el ele tutuşmuş dua ediyor; ama cisim çarpacağı yerde giderek yavaşlayarak “Dünyanın merkezi” Amerka’nın önemli bir parkına konuveriyor.Daha ilk eleştiri okları oradan itibaren kendini gösteriyor bence; o kadar ülke varken neden bu uzaylılar hep Amerika denen çorak topraklara konup duruyorlar.Neyse film bu, Amerikan filmi olduğu için uzaylıların Türkiye’ye gelmesini beklemek ve bu konuda eleştiri yapmak bir o kadar da manasız kalıyor diyerek kendimi susturdum bu konuda.

Filme aynen devam ediyorum; bu uzaylı “şahıs” yaratık kıvamında yapışkan bir dış bedenle sarılmış karşımıza çıkıyor; tabi daha ilk etapta saftirik insanoğlu “tanımıyorum, bilmiyorum o zaman hemen yok etmeliyim ” diyerek kurşunu bastıkları için; doktorlar uzaylıyı kurtarmak için onu ameliyata aldıklarında; bu dış bedenin altından sevgili Keanu Reeves çıkıyor.Ve bu ne kadar uzun bir cümle oldu; yazarken anlam kayması da yaşayabilir, görmezden gelinirse sevinirim.Bizim uzaylı uyanıp kendini tanıttığında ve dünya liderleri ile bir araya gelip konuşmak istediğinde; Amerikan hegomanyası en saf hali ile kendini gösteriyor; sevgili Savunma Bakanları “onlarla konuşmanıza gerek yok, bizimle konuşsanız yeter” diyerek alalen “En büyük güç biziz” parodisini tekrar oynuyor.Orada ne kadar sinir olduğumu, ifade etmeme gerek dahi yok.

Uzaylının amacı “dünya gezegenini kurtarmak” ama yanlış anlaşılmasın; sadece gezegeni kurtarmak istiyor; gezegeni mahveden ve asla iflah olmayan bencil insan yığınlarını değil.Amacını yerine getirmek için bu kirletici ve ders almayan ırkın yok edilmesi gerekiyor.Burada fikir güzel kabul ediyorum; ama Allah aşkına artık şu filmleri yapanlar biraz yön değiştirse daha iyi olacak.Bütün filmlerin sonu mutlu bitmek veya insanlığa son bir şans vermek zorunda değil veya ben artık bu fikre pek dayanamıyorum.Film, bütün insanlar yok edilerek bitirilseydi daha çok severdim buna da adım kadar eminim.Film hakkında yapılan o kadar kötü yoruma rağmen; belki dedim ben severim, sonuçta film izlerken ıncık gıncık eleştirel bir göze sahip değilim, ana fikir ve gidişat kendini toparlasa benim için yeterli ama olmayınca olmuyor işte.

Keşke daha güzel olsaydı, şu güzel afiş aşkına azcık sevebilseydim ama maalesef olmuyor.Bu kadar konuşmadan sonra yine de “ben bir bakayım” diyenler için, bu adresten yararlanabilir.

Bir Cevap Yazın

