Milk ~ Sağlam bir film..

milkqm3

Malumunuz dün gece Oscar töreni vardı ve ben hayatımda belki de ilk defa bu töreni izleyeceğim diye kendimi şartlamış; ödül alması beklenen ve aday gösterilen filmlerin büyük bir çoğunluğunu izlemiş, ödül alanları övecek veya yerecek bir atıp tutma hakkını kendimde görerek başladım beklemeye.Tabi daha kırmızı halı kısmında uyuya kalmam, kim ne ödül almış heyecanımı sabah haberlerinde gidermeme neden oldu.Zaten daha; kim ne giymiş, neden onu giymiş “ayy çok kötü durmuş” tartışmalarında bana bir sıkıntı basmıştı, belki de bu ondan bu kadar çok uykum gelmişti..

Neyse, öyle veya böyle; bu sene kardeşimin zoruyla da olsa, bir çok film izledik.Milk, ise son anda yetiştirdiklerimiz arasında – sanki ödül verecek jüri benim de film yetiştiriyormuşuz gibi oldu bu konuşma- .Akşam 22.30’da başladık, uzatmalar, sarkmalar derken saat 1’e yakın bitirdik filmi.Artık yorgunluktan mıdır bilinmez; filmi izlerken çok kötü bir baş ağrısı çektim ama asla yılmadım, baştan sonra büyük bir keyifle takip ettim.Film; gerçek bir yaşam öyküsünü anlattığı için, tabi daha manalı geliyor gözümüzün önünden geçen o görüntüler.Zaten sabah haberini de aldım; Sean Penn bu filmle en iyi erkek oyuncu ödülünü almış ve evine bir Oscar götürmüş; şimdi bu habere sevinmedim desem yalan olur.

40 yaşına basacağı gün metroda bir adamla tanışan ve “bu güne kadar hep gizli kapaklı yaşadım, hayatım boyunca gurur duyacak hiçbir şey yapmadım” diyen Harvey, artık bu yeni sevgilisi ile eşcinsellerin dışlanmadığı bir semte taşınıyor.Kendine bir dükkan açtıktan sonra; hedefi sadece içinde bulundukları sokağı ele geçirmek değil; yavaş yavaş bütün şehri kendisi gibi gay olan diğer insanlar için yaşanılacak bir yer haline getirmek istiyor.Buna başlarken, sadece o zamana kadar itilip kakılmış, tercihlerinden dolayı hem gizlenmek zorunda bırakılmış, baskı görmüş, gereksiz yere dövülüp aşağılanmış insanların da bir araya geldiklerinde bir güç oluşturabildiklerini; şimdiye kadar onlardan alınan hakların geri verilmesi gerektiğine inanarak başlıyor işe.

Tek bir semti ele geçirmek için başlayan bu mücadelesi; bir şehre ve oradan bütün ülkeye yayılmaya başlıyor.Ama bunu yaparken güç kullanma deyimini; siyasi gücü ve birlik olmuş insanların oyları ile hayata geçiriyor.Önce isyanı yönlendir ve sonra onlara “birlik olacağız” diyerek, ellerinde ki asıl gücü göster.O bile bu işe başlarken bu kadar ileriye gidebileceğini düşünemezdi herhalde; ama anayasa oylamalarında kendilerini kısıtlayan 6. maddeyi bile kendi lehlerine çevirebildi.Onun için en başında “sadece biraz eğleneceğim” diyerek başladığı mücadelesi, toplumun normlarına uymayan herkesi ve her şeyi dışlama çabalarının önüne bir set çekmiş oldu.Tamamen Harvey ve arkadaşlarının uğraşlarına; yaptıklarına ve yapmak istediklerine dayanan çok güzel bir şekilde uyarlanmış biyografik bir film..

Filmde onun başka bir rakibi; “yine kazandın, ne mutlu sana” dediğinde, o “bu kazanmak veya kaybetmek adına yapılan bir şey değil; burada oyun oynamıyoruz, hayatımızdan bahsediyoruz.” Demişti.Diğer politikacılar kazanmak için oynarken; o ve diğerleri hayatlarını geri almak, kısıtlanan haklarını tekrar kazanmak için mücadele ettiler.Film biterken izleyenlere hoş bir sürprizde de bulunuyor; karakterleri canlandıranların hemen arkasında bu karakterlerin gerçek sahiplerinin resimlerini gösterip ve daha sonra onlara neler olduğunu açıklıyorlar.Beklemediğim kadar güzel bir filmdi; çok beğendim diyerek, linki bırakıyorum buradan izleyebilirsiniz..

2 thoughts on “Milk ~ Sağlam bir film..

  1. Sean Penn hakkında söylenecek kelime yok zaten. Filmi henüz izlemedim. Amerikan sinemasından o kadar uzak kalmışım ki şimdi çoğu filmin yönetmenlerini öğrendim. Gus Van Sant yönetmen koltuğunda Milk’tede bu sebepten dolayı kötü bir yapım beklenemez. Ben de taz vakit izleyeceğim…

  2. @ kişisel depresyon anları

    Bende senin aksine, bırak yönetmenleri, oyuncuların bile isimlerini doğru dürüst hatırlayamıyorum.Filmi izledikten sonra yapacağın yorumu şimdiden merakla bekliyorum 🙂

Bir Cevap Yazın

