Unstoppable Marriage ~ Kaçınılmaz Düğün

unstoppablemarriage2007to3

Kore filmlerini online izlemek için bakındığım bir iki sitede devamlı aynı filmleri gördüğümden dolayı, bu film her daim dikkatimi çeken ama bir türlü “hadi izleyelim” türünden bir etki yaratmadığı için – en azından şu ana dek- bugüne kadar bir köşede bekledi beni.Aslında çok önceleri bu film için yapılan güzel yorumları okumuş, o zamanlarda içimde bir heyecan “izleyeceğim” demiştim ama onu iterek ön sıralara tırmanan çok film oldu benim gözümde.Artık zamandır diyerek baktım ve izlerken inanılmaz bir keyif aldım.İki uç ailenin çocuklarının evlilikleri için bir araya gelme hikayesi pek o kadar yeni gelmese de bu filmde çok zevkli bir şekilde işlemişler bu konuyu..

Aslında film; kız ve erkeğin aşkı üzerine kurulu gelmiyor pek bana; tamam onlar olmasaydı aileler bir araya gelmezdi ama yine de bana daha çok kızın babası ve oğlanın annesi daha ön planda ve daha çok övgüyü hak ediyormuş gibi geldi.Neyse başlayalım anlatmaya; erkek tarafının ailesi, sonradan zengin olmuş, hani denir ya “sonradan görme” diye; işte bu tanımlamaya bire bir uygun bir aile.Özellikle anne ve kız kardeşi, bu işin ele başları; bir giydiklerini bir daha giymezler, en moda ve pahalı şeyleri takip ederler; marka düşkünü bir aileyi temsil ederler.Hava basmak, artık onlar için olağan bir durum haline gelmiştir.Başta bu kadar itici görünmelerine rağmen, sonradan onları pek bir severiz bunu da satır arası belirtelim.

Kızın ailesi ise; tamamen Kore geleneklerine bağlı bir şekilde yaşayan, kendilerini doğallığa ve sanata veren, mütevazi ve diğer ailenin yanında oldukça sıradan kalan insanlar.Şimdi akla şu soru geliyor tabi, böylesine birbirine taban tabana zıt iki ailede yetişen bu gençler nasıl oluyor da bir araya geliyor ve bir de aşık olup, ailelerine evleneceğiz diye ayak sürüyorlar.Her şey yamaç paraşütü – yok o değildi, ne olduğunu çıkaramayacağım şimdi- vari bir uçuş dersinde başlıyor.Kızımız orada eğitmen; ve erkek karakterimiz zoraki bir şekilde bindiğinde; bol kavgalı bir tanışma faslıyla ailelerin gözüne girme çabalarına doğru devam eden ilişkileri başlıyor.Bu arada söylemeden geçmeyelim; kızımız kağıtlardan kuklalar yapan bir sanatçı, oğlumuz ise estetik cerrah.Baştan pek yakıştıramadan birbirlerine ama sonra göze baya sempatik gelmeye başladılar.

untitled-25

Asıl olay, bu iki aile bir araya geldiğinde başlıyor; bizimkiler dışında kimse diğer tarafı sevemiyor haliyle.Oğlanın annesi kız tarafını hor görürken, kız tarafı oğlan tarafını sonradan görme, hiçbir şeyin değerini bilmeyen insanlar olarak görüyor.Ama bu iki aile her ne kadar bu kadara zıt olsa da birbirlerine karşı; ortak bir amaç uğruna bir araya gelmeyi kabul ediyorlar; “bu evlilik kesinlikle olmamalı”.Artık kızın babası ve oğlanın annesi kafa kafaya verip bizim masumları ayırmak için ellerinden geleni yapmaya çalışıyorlar.İlk hedef; asla yalnız kalmamaları.Gerçi kendimi kaptırıp baya bir anlatmışım olanları, burada kessem iyi olacak.Başta da dediğim gibi ana çift bir kenara; ben anne ile babaya vuruldum bir yerde.Sanki filmi onların üstüne kurmuşlar, baya bir eğlendirdiler beni.

İzlerken insanı germiyor; hani şu “siz beni izleyin ve bende sizi mutlu edeyim” tadında Kore filmlerinden.Arkanıza yaslanıyorsunuz, önünüzde yiyecek bir şey varsa atıyorsunuz ağzınıza – maalesef bende sadece ekmek vardı- rahat ve eğlenceli bir film izliyorsunuz.Tabi arada sırada kahkahalarınıza engel olamayacağınızı da belirteyim; isteyenler buradan izleyebilir, önerilir.

6 comments

  1. Sana yetişmek mümkün değil. İzledikten hemen sonra mı yazıyorsun? Ben unutuyorum izlediklerimi bir süre sonra. O yüzden öyle 2- 3 günde bitirmemeye karar verdim dizileri ve filmleri sindire sindire seyretmekte yarar var.

  2. @ la fea

    Aslında izledikten hemen sonra yazmaya çalışıyorum, sonradan unutuyorum, pek de yazmak gelmiyor içimden.Dizileri bitirmede ben senin gibi sabırlı davranamam; elimde yeni bölüm varken, çatlarım meraktan, zaten uyku gibi bir ihtiyacımız olmasa, 2 güne de sarkmaz yaa bir gün bitiririm valla..Şimdi yeni dizi falan izleyemiyorum, kardeşimle birlikte kullanıyoruz bilgisayarı gibi bir şey oldu, o gidince aklımda bir kaç dizi var onlara bşlayacağım inşallah..

  3. Nedir o diziler :)? Bu arada ben ne yazayım senin için 😉 Çok şey var aklımda ve de hiç bir şey. My Last Scandalı izledin mi? Onuyazmaya niyetlendim bir kaç kez ama hep yarım kaldı.Bir de dedim ya unutuyorum. Tekrar izleyeceğim.

  4. @ la fea

    My Boss my Teacher diye bir 10 bölümlük bir japon dizisi vardı, bir ara ona göz diktim, hatta ilk bölümü doldurmuştm, izleyecektim ki bir insafsız geldi kapattı bütün videoları..Ama ben senin “My Last Scandal” dizi yorumunu okumayı çok isterim; kim bilir belki direk o dizden başlarım..

  5. O zaman iki şey var kafamda bir Le Seon ve Gong Yoo ile ilgiili diğeride Last Scandal olsun. Tekrar izlemem lazım Ben Kore dizilerinden öteye geçemedim daha. Ama ne yapayım konular hem de insanlar çok güzel..

  6. @ la fea

    Sen nasıl iztersen, ben bütün güncellemelerinde yanındayım 🙂

Bir Cevap Yazın

