You’re So Cool ~ Havalı manga…

untitled-24

Uzun süredir shoujo bir manga okumamıştım, geçen akşam birkaç tane indirip okuyayım dedim ve indirdiğim üç manga içinde en çok bunu sevdiğimi gururla söyleyebilirim.Gerçi indirme sürecimi bu kadar neşeli bir şekilde anlatamayacağım.Bir kaç gündür internetim resmen beni süründürüyor; iki dakika var 10 dk. yok, doğal olarak insan haklı bir sinir olma eylemi yaşıyor.Bu manganın bir kısmını indirmiştim önceden; sonra ilerleyen bölümleri de indireyim dedim ama nafile; baktım olmayacak ve ben daha fazla sinirleneceğim, bu sabaha bıraktım denemelerimi.Ve bu saat oldu, sonunda indirip seriyi tamamlayabildim.

Manga okumaya başlarken bilinmesi gereken en önemli kural; “okumanın soldan sağa” olacağıdır, tabi bu daha çok Japon mangalar için geçerli.Ama ben nerden bileceğim, bu okuduğum manganın Kore yapımı olduğunu ve okumanın sağdan sola olacağını.Daha birinci bölümü okuyorum, ama hissediyorum bir gariplik var, bir şeyler ters gidiyor, yazı baloncukları ve resimlerin eri değişmiş sanki.Neyse ilk bölümü öyle böyle okudum geçtim ikinci bölüme, o zaman kafama dank etti tabi yanlış yerden okumaya başladığım.Şimdi bir de sağdan sola okumak için kendimi şartlandırmam gerekti ama manga o kadar güzel ve eğlenceliydi ki; bu uyum süreci beni o kadar da zorlamadı.

You’re so Cool, cidden de “havalı” bir manga..6 volume sürmesi nedeniyle; her şeyi ele almışlar, açık bir konu bırakmamışlar hiç.- neden çoğul konuşuyorsam, mangakası öyle yapmış yani- Shoujo manga olması nedeniyle; tahmin edileceği üzere liseye giden bir kız ve erkeğin aşkı ön planda.Şu “sen çok havalısın” dedikleri erkek karakterimiz oluyor; okulun birincisi, yakışıklı, havalı, kendine güveni yerinde; kızların, öğretmenlerin ve de hatta erkek öğrencilerin bile hayranlıkla baktıkları, ulaşılmaz çocuk karakterinde dolanıyor etrafta.Kızımız ise; dışarıdan bakıldığı –hani okul forması için etek giymese- kız olduğu anlaşılamayacak, kısacık saçlı, sakar, her gün okula geç gelen, her sabah öğretmenlerden azar yiyen; derste gizli gizli yemek yiyen baş belası bir karakter..

Onun ve tabi diğer bütün kızların hayali erkek karakterimize azcık da olsa yaklaşmak.O bunu sadece rüyalarında görürken; bir gün çocuk onun yanına gelip ona çıkma teklif edince birkaç gün “ben rüya gördüm” havasında dolanıyor haklı bir şekilde.Okul yerinden oynuyor resmen, bu kıza bile benzemeyen yaratık nasıl olur da bizim idolümüzle birlikte olabilir; “kesin büyü yapmıştır, çocuğu bir şekilde tehdit etmiştir” diyen fısıltılar her tarafı sarıyor.Gerçi bizim kızda “bu çocuk şimdi neden bana çıkma teklif etti” sorusunu azami bir şekilde kendisine sormuyor da değil.Sırf çocukla birlikte diye; okulda diğer kızlar tarafından az kabadayılığa maruz kalmıyor.Tehdit mektupları, başından aşağıya su dolu kova boşaltmalar, merdivende çelme takmalar ve kuytu köşelerde saldırıya uğramalar..

untitled-16

Ama o ne olursa olsun vazgeçmeye niyetli değil; isterse her gün dayak yesin, o sevdiği çocukla birlikte olacak ve mutlu olacak.Ancak atladığı bir şey, daha sonra bütün mangaya hakim olacak bir gerçeği yüzüne vuracak daha sonra.Çocuk başta ona teklif götürürken “beni her halimle sevecek, hep benim yanımda olacak birini istiyorum” demişti.Ve bizim kız, onun ne demek istediği ilk randevularında en acılısından öğrenecek.Onun okulda gördüğü, o nazik ve kibar çocuk yerine; satanist gibi giyinen, hesabı kıza ödeten; zorbalık yapan ve bizim kızı zorla dehşet dolu filmlere götüren tanımadığı bir “sevgili” ortaya çıkacak.Çok fazla bir şey anlatmadım gerçekten; bunlar en fazla iki bölümde olanlar; geneli 6 ciltten en az 24 bölüm eder sanırım.

Bir manganın benim açımdan sevilmesi ve tekrar tekrar okunması için iki şeye gerek var; biri konusu, diğeri muhakkak ki çizimleri.Hatta bazen konuyu beğenmesem bile sırf çizimleri iyi diye – beni benden alıyorlar diye- oturup sıkılmadan manga okuyabilirim.Ama her ikisi de karşıma çıkınca işte böyle tadından yenmez oluyor.Hikaye güzel ve sürükleyici; insan erkek karakterin agresifliğinden ve sakladığı sırlardan dolayı her daim diken üstünde oluyor ama yine de sadece bir merak veya ilgiden başlayan bir birlikteliğin aşama aşama ilerleyişini keyif içinde takip ediyor.Çizimlerde hiç göz yormayacak şekilde; temiz ve tatlı.Bazen sadece durup o çizimlere bakmak bile beni mutlu edebildi; çok eğlenceli gerçekten.Bu arada küçük bir de uyarı verelim; yan hikaye olarak bir shounen ai var , ancak detaylı yakın temas çizimlere girilmiyor, sadece duygular üzerinden gidiliyor.Yaoi okuyan veya bilen insan için rahatsızlık vermez ama diğerleri için göze batan çıban olabilir.

Daha ne diyebilirim ki, yazdıkça yazasım geliyor.Buradan online okuyabilirsiniz, ama ben yok teker teker sayfalarla uğraşamam diyorsanız, buradan indirip, rahatlıkla okuyabilirsiniz.Şiddetle tavsiye edilir..

Bir Cevap Yazın

