The Chaser & Chugyeogja

847683thechaser2008_21

Film izleme seanslarımıza kaldığımız yerden devam ediyorum.Bu bahsedeceğim filmi; uzun zaman önce görmüş, aklımın bir köşesine kaydetmiş ancak onunla hiçbir vuslatımız olmamıştı.Dün gece Türkçe alt yazılı veren bir site görünce, artık izlemek farz olmuştu.Ben genellikle filmleri izlerken yorum yapmadan duramam; devamlı konuşurum, eğer yanımda bu eleştirilerimi dinleyecek kimse yoksa; içime atarım ama yine de göz devirme efektim kendini gösterir.Bu filmde, yanımda kardeşim olduğundan dolayı, sanırım onu bayıltacak kadar çok konuşmuş olacağım, kendine gelmesi için baya bir dürtmem gerekti..

Filmin baş rolünde polislikten atılmış bir kadın pazarlayıcısı var; gerçi onun tek kelimelik bir tanımı da var ama biz terbiyemizi bozmayalım.Telefonla çağrılan kızları teker teker ortadan kaybolduğunda; onların kaçtığını düşünmeye başlar.Ama daha sonra, bütün bu kızların aynı numaralı telefonla çağrıldığını fark edip, kızların o adam tarafından satıldığını düşünür ve adamın peşine takılır.Bu arada önceden adama gönderdiği başka bir kız, bu adamın elinde esir durumundadır.Zaten daha filmin başında öğreniriz ki; adam kızları satmıyor, onun yerine onları acımasızca öldürüp bundan keyif alan bir manyak çıkıyor.Bu filmle, kendim hakkında bir rahatsızlığı daha belirgin bir şekilde anlamış oldum; ben bu psikopat katil temalı filmlerden hiç ama hiç haz etmiyorum.

Bu tür filmleri seven insanlara da hafif bir şaşkınlık ve “ben almayayım” türden cümlelerle yaklaşıyorum.Film bildiğimiz o klasik; katili yakalayalım hadi türünden polislik hikayeleriyle dolu değil; sanki bunun tam tersi gibi.Elimizde bir katil var; ve adam o kadar kişiyi öldürdüğünü itiraf ediyor ama savcı yeterli delil yok diye adamın göz altı süresini birkaç gün uzatmaya dahi tenezzül etmiyor; millet o kadar rahat ve gevşek davranıyor bu konuda.Yine şikayet etmeye ve söylenmeye başlıyorum, bunun farkındayım ama kendime de engel olamıyorum artık.Katil itiraf etmiş, polisi parmağında oynatıyor, bir kadın yaşıyor olabilir demiş ama iyilerin tarafında hiç kimse bir aksiyon içine girmiyor.Filmin başında, kızlarını bulmak için – bütün bunların amacı da para – didinip duran dünün polisi bugünün kadın pazarlayıcısı, adamın katil olduğuna dahi inanmıyor; onun deli taklidi yapan bir yalancı olduğunu düşünüyor..

Yok artık diyerek izlediğim yerler oldu.Ama bütün bu yorumları yüzeyelden uzaklaştırdığımızda altta istediğimiz gibi derin manalarda bulabiliriz.Bu konuda pek sıkıntı yaşayacağımızı da zannetmiyorum; polisin ve savcının bütün dava boyunca gerçekten “bir katil yakalayalım ve toplumu rahatlatalım” misyonu yerine “katil yakalayalım ve ünlü olalım” mantığı daha ön planda olduğu için öldürüldü o kadınlar, patron hasta olduğu halde kadına o adamın evine gidip işini göreceksin ve bana para kazandıracaksın dediği için öldü.Yozlaşmış insanların, yozlaşmış bir dünyada her şeye izin verdikleri için katil o kadar rahat ve kendine güveni yerinde davrandı.İronik bir film aslında; izleyen nasıl görürse kendini öyle gösterecek bir yansıma özelliğine sahip.

Merak edenler buradan izleyebilir, kendi yorumlarıyla “bu nasıl bir filmdi yahu..” veya “ çok güzeldi, enfes bir anlatım ve ironi örneği” diyebilirler.Tamamen bakış açısı galiba; peki ben ne diyorum, hala düşünme aşamasındayım; “muallaktayım” desem daha doğru olur..

4 comments

  1. Bu film uzun zamandır izleneceler arasında beni bekliyor. öyle bir köşede boynu bükük. konusuna az çok göz atmıştım, şimdi ise ayrıntıyı okuyunca psikopat katilimiz güzel işler çıkartıyorsa hemen izleyeyim diyorum 🙂

  2. @ kişisel depresyon anları

    Aslında film psikopat katilden çok eski polisimizin üzerinden ilerliyor diyebilirim. Ama katilin de hakkını yemek istemiyorum, gerçekten iyi iş çıkarıyor:P İzlerken insanı çileden çıkartabilme kapasitesi çok yüksek.

  3. Mehmet Akif’in bir sözü vardır “İyilerin tembelliği, kötülerin faaliyetidir” diye bu film için uygun sanırım

  4. @ ruzigar

    Bu filmi anlatmak için bundan daha güzel bir söz olamaz:)

Bir Cevap Yazın

