Humming ~ İnce bir film…

f30d0f21

Dün bu filmi izlemek için o kadar çabaladım ki; öğlen başladım izleme çabalarıma gecenin bir körü ancak götürebildim.İnternetin azizliğimidir nedir bilmiyorum, ama beni çok iyi bir şekilde süründürdüğünü biliyorum.Önce videoların dolması için bilgisayarı açıp bırakıp, dışarı çıktım.Eve geldim biraz izlemeye başladım ki; bir arkadaşım geldi.Bir kaç saat sonra, arkadaşımla bilgisayarda bir şeylere bakarken; kendisi yanlışlıkla benim videoları bir güzel kapattı.Tekrar sar başa diyerek; doldurmaya başladım ama biri doldu, diğeri dolmadı derken gece saat 00.30 gibi ancak bitirebildim filmi..

Gelelim filme; zaten afişinden de görüleceği üzere, tamamen bir çiftin üzerine kurulu.Bu ikisi yaklaşık 2000 gündür birlikte (yılı da vermişlerdi ama unuttum gitti şimdi); kız enerjik, neşeli, ilişkisine önem veren; çocuk için elinden gelen her şeyi yapabilecek bir kişilikte.Çocuğun karşısına her gün başka bir şeyle çıkıyor, dağa tırmanma, yüzme, eve bırakılan küçük sürprizler derken her gün onlar için ayrı bir macera içeriyor.Ama çocuk, bu kadar parlak bir şekilde bakmıyor olanlara..Filmin başında onu kızdan ve yaptıklarından – buna sürprizleri de dahil- bıkmış bir şekilde görüyoruz..Kızdan bir şekilde uzak kalmak istiyor ve sırf ondan “kurtulabilmek” için Güney kutbuna çalışmaya gitmeye bile razı..

Oralara kadar gitmeyi göze alabiliyor ama kızı karşısına alıp “ben bu gidişattan ve senden sıkıldım” diyemiyor bir türlü; onun için kaçıp gitmek en iyi seçenek..Zaten başta sırf şu tavrından dolayı şahsım bu çocuktan pek haz etmiyor.Neyse efenim, film kızımızın kaza geçirmesi ve beyin ölümü geçirip komaya girmesi ve “ gidenin değerinin yokluğunda anlaşılması” üzerine kurulu bir şekilde ilerliyor.Kız komadayken, çocuk bunca zaman görmezden geldiği sevgisini, kızın onun için ne büyük manalar ifade ettiğini idrak ediyor ve pişmanlıkları çıkıyor ortaya.Aslında böyle ifade edince; umutsuz bir film gibi görünebilir ama sanki bitti gibi görünen bir aşk hikayesinin başlangıcı ve sıcaklığı anlatılıyor bence..

Filmin ana fikri, sonlara doğru çokça pekiştiriliyor..Yanımızda değer verdiklerimiz varken onlara değer verdiğimizi hissettirmeliyiz; ilerisini düşünmeden duygular konusunda “bugünü” yaşamalı; gidenin arkasından pişmanlık duymamalıyız şeklinde güçlü bir ana fikre sahip.Görüntüleri, bu ikisinin birbirleri için ne mana ifade ettiklerini anlamak ve bunu görmek açısından güzel bir film.Belki o kadar iddialı olamaz ama yine de izlerken insanı –üzse de- bir şekilde mutlu da edebilmeyi biliyor.Romantik dram tadında güzel bir atıştırmalık, vakti olanlara ve bu türü sevenlere tavsiye edilir, buradan izleyebilirsiniz..

4 thoughts on “Humming ~ İnce bir film…

  1. buda ingilizce öyle değil mi?
    canım öyle bir çekti anlatamam,ama izlemek için türkçe olmalı ingilizceyle hiç aram iyi değil…
    tüh yaaa of of…
    bahsızım işte bahsız…

  2. @ külkedisi

    Türkçe alt yazısı var mı bakmadım gerçekten; ama varsa bile filmi indirip öyle atmak gerek videonun üstüne.Ben direk online veren bir yer arayınca,sadece ing. lat yazılı link verebildim.Keşke bu filmleri türkçe alt yazı ile veren bir yer olsaydı; tabi daha filmleri sevenler yeni yeni çeviriyorlar; onların da emeğine sağlık diyorum.Sırf paylaşım adına gönüllü bir şekilde bu işi yapıyorlar, ben çok takdir ediyorum..

  3. bu fılm ı tek kelımeyle tanımlamak gerekırse,kullanılabılecek tek kelıme naıf olurdu heralde…..gercekten enfes bı fılm,adeta bağrınıza cakılıp kalıyor,yutkunamıyorsunuz,esas kızın cok buyuk payı var bunda ben ce,o nasıl zarıf ıfadedır anlatamam,ben burda oynayan cocugu daha once KIM KI DUK un Beautiful unda ızlemıs ve onca seye rağmen sevmıstım,garıp bır havası var,bu kesın…..

  4. @ nisa-1341

    Söylediklerine aynen katılıyorum; bu film hem eğlendiriyor ama bolca da üzüyor insanı.Eldekinin değerini elindeyken bilmeyi gösteriyor; yanımızda ki her zaman yanımızda kalacakmış gibi davranıyoruz hepimiz; ama bu filmde, yokluğun acısı ve hissedilen pişmanlık gösteriliyor.Çok geç izlediğim ama çok da sevdiğim bir film oldu bu film, vazgeçilmeyecekler arasında..

Bir Cevap Yazın

