Birth ~ Adına munhasır bir film..

resim007

Reenkarnasyon içerikli filmlere karşı oldum olası bir ilgim var, neden bilmiyorum bana çok mistik geliyorlar; izlemesi de bir o kadar heyecanlı geliyor bana.Lisedeyken öyle bir film izlemiştim; gecenin 3’ünde bitmişti ve beni benden almıştı ne yalan söyleyeyim.O zamandan beri, bu tür konulu filmlere hayranlığım devam etmekte; her ne kadar bazen saçma gelse de bana, cazibesi var ne diyebilirim ki daha.Dün gece yatmadan önce izlediğim bu filmden; “Birth” bahsetmek istiyorum şimdi.Çok önceden Nicole Kidman başrolde diye baya bir haberi çıkmıştı, ama daha yeni izleyebildim..

 

Gece yatmadan önce izleyince insanın rüyalarına girebiliyor doğal olarak.Anna isimli; güzel, zengin ve alımlı bayanımız kocasını 10 yıl önce bir kalp krizi sonucu kaybetmiş ve o zamnadan beri kocasını unutamamıştır.Kocasının ölümüyle başlayan açılış sahnesi, aynı anda doğan bir bebeğin görüntüleriyle devam ediyor.Anna, 10 yılık bir süre içinde, yeni biriyle tanışmış ve tam da herkese evlenecekleri haberini verirken, birden ortaya çıkan bir çocuk –ki kendisi de 10 yaşındadır- “ben senin kocanım, Sean benim..” diyerek ortaya çıkıp, bütün filmin altını üstüne getiriyor..Zaten filmi izlerken bu çocuk doğru mu söylüyor acaba, ya gerçekten ölen kocasının reenkarnasyonuysa, bu kadar çok bilgi ve ayrıntıyı nerden biliyor soruları heyecana ivme katan unsurlar oluyor..

aaa

 

Zaten başta, haklı olarak çocuğa kimse inanmıyor, hikayeyi duyan herkes ilk başta şöyle bir gülüyor ama çocuk sadece Sean ve Anna’nın bildiği şeyleri söyleyince, daha önce görmediği bu insanlar hakkında en ince ayrıntıları bilince herkesin kafasında kocaman bir “acaba” sorusu kendini gösteriyor.Ve ben her şeye inanmaya dünden hazır izleyen olarak çoktan inanmıştım zaten; Anna ona “git artık” dediğinde çocuk yere düştüğünde nasıl ki Anna dehşetle karışık “bu benim kocam..” diye düşündüyse bende o sahnede inandım.Gerçek mi değil mi, böyle bir şey var mı yok mu, onun üzerine konuşmayacağım, ama son dakikaya kadar herkesle birlikte o şüpheleri paylaştığımı söyleyebilirim.

 

Çocuk, o kadar kendinden emin ki; bakışları, davranışları, duruşu derken evet diyorsunuz, bu Sean; ölen adam.Filmin bu kadar ses getirmesinde etken konusu ve baş rol oyuncusu olduğu kadar bir iki sahnesi de bunda baya bir rol oynamakta.Misal, 10 yaşındaki bu çocuğumuz ile Nicole ablanın aynı küveti paylaşması; apartman önlerinde üzgün bir anda çocuğun kızımızı aşağı doğru çekip baya baya öpmesi derken “anaaaa” diyerek izlediğiniz sahneler oluyor işte.Ne olursa olsun, şimdiye kadar okuduğum yorumlardan katıldığım noktalardan biri de Nicole Kidman’ın eşsiz oyunculuğu.Hani etrafta hiç konuşma olmasa bile, sadece onun yüzüne bakıp nasıl hissettiğini açıkça görebilirsiniz.

 

Psikolojik drama mı denir bu türe bilmiyorum ama bence o kategoriye bire bir uyuyor.(tabi öyle bir kategori varsa..) Çok güzel bir film; başlangıcıyla finaliyle hayranlıkla baktırıyor kendisine.Filmi buradan Türkçe alt yazı ile izleyebilirsiniz..

 

2 comments

  1. ben de bu filme yarım-yamalak bakmıştım ama tam bakamamıştım ondn bazı sahneleri hatırlayamıorum küvet meselesini biliorum da “öpüşme”yi daha yeni duyuyorumm gercekten cocuk öpüyormu yoksa öpüşüyormu ???

  2. @ ipek

    Öpüşme sahnesi dediğim olay; apartmanın önünde, çocuğun kadını aşağı çekip – boy farkından dolayı 🙂 – dudağından öpmesi.Yoksa pembe dizilerdeki gibi aile ortamında kumandayı sarılıp kanalı değiştirme çabaları içine sokacak denli değildi tabi.Ama bu bile o sıralar büyük olay olmuş diye duydum; ne de olsa Nicole Kidman ve popülaritesi 🙂

Bir Cevap Yazın

