Düşlerimin Prensi ~ Goong efsanesi…

goong-familypic

Goong dizisini ilk duyduğumda, gerçek manada izlemedim ve sadece “duydum”. Kardeşim içerde televizyon izlerken ben de bizim odadan sesleri duydum ilk önce ama gidip izlemedim.Sonraki gün sanırım 3 veya 4. bölümde kardeşimin de teşvikiyle oturduk ve izlemeye başladık.Sıradan bir lise öğrencisi bir gün ülkenin prensi ile evlenmek zorunda kalıyor ve hayatı bir anda değişiveriyor.Modern külkedisi elinde cep telefonu, peşinden koşmadığı prensle mutlu mesut bir mutlu son olması temennisi güdülerek evlendiriliyor ama bu son onların hikayesinin başlangıcı oluyor.

 

Diziyi izlemeye başladıktan sonra TRt’yi beklemenin bizim sabrımız üzerinde negatif bir etkisi olduğunu keşfettikten sonra nette bulduk ve izlemeye başladık.Gerçi o zaman Türkçe alt yazı ile veren site  yoktu, bizde az buçuk İngilizcemiz ve hayal gücümüzü bir araya getirdik ve bütün bölümleri izledik.Düşlerimin prensi, o dönem bizim izlediğimiz ilk Kore dizisi olduğu için; takdir edileceği şekilde önümüzde yeni ufuklar açmış, bize farklı duyguların kapısını aralamış bir yapım olma özelliği taşır.Asya yapımlarına dair –özellikle diziler- o zamana kadar hatırladığım tek şey ben orta okula giderken verilen bir Japon dizisi vardı “Oşın” diye bir dizi.Ondan beri Asya dizileri, filmleri neymiş bilmeden yaşamıştık..

 

Bu açıdan Goong benim için bir çığır noktasıdır.İnsanı kendine bağlayan tatlılığıyla Chae-kyung vardı ortada; basit bir lise genci olarak ülkenin prensesi oluverdi bir gecede.Sonra egosu dağları deviren, başka bir kızın aşkıyla yanan Shin vardı ki, ilk bölümlerde kendisini hiç sevmemiştim.Aksine kuzenine olan aşkım –veya aşkımız- son bölüme kadar devam etti ama basit bir dizi izleyicisi olarak önüme konulmuş baş rol karakterlerinin aşklarını tasvip etmeden de geçemedim.Ben Chae-kyung’ın neyini sevdim bu kadar; güzelliği tabi bir etken ama onu sevmemizi sağlayan tek şey davranışları oldu kesinlikle.Sıcak,  samimi bir havası vardı ki yayınlandığı andan itibaren Türkiye’de izleyen herkesin gönlünü keşfetmiştir.

 

İki kuzen arasında kalırken, bir de kocasının peşini bırakmayan eski sevgilinin gölgesini hissetti her an.Evden kaçtı arada sırada, bolca ağladı ve izleyeni ağlattı o şıpır şıpır akan göz yaşlarıyla.10. bölümden sonra izleyen kesime pek gün yüzü gösterdi ama bizim için dolu dolu bir yapım oldu.Bir süre sonra onların mimikleri ile dünyaya bakmaya başladık, arada onlarla ağladık, son bölümde onlarla güldük; başta onlarla neşelendik; velhasıl basit bir dizi olmadığını her duyguya hitap  ederek göstermiş oldu.İşin içinde kraliyet olunca tabi, izleyen için merak kapasitesi bir kat daha artmış oldu..

 

Zaten bu dizileri izledikten sonra 16-17 bölümde giriş, gelişme ve sonuç diyen bu zihniyetlere hayranlıkla bakar olduk.Hep bir şak var; ama bu aşk iki kişi arasında sınırlandırılmamış; en azından dört kişiye dağıtılmış.Kız esas oğlanı sever, esas oğlan yıllardır peşine takıldığı kızı sever; bizim kızı esas oğlanın kuzeni sever ve biz bu paralel dörtgenin köşelerinde ip atlarız.Arada çizgiler gerilir, biz de eşit oranda geriliriz.Ama bu dörtgenin merkezinde buluruz kendimizi hep; onun için severiz bu tür dizileri..Düşlerimin prensi, o  dönem hepimizi esir etmişti, hala da söz ettiriyor kendinden; işte öyle sevilesi bir dizi..

 

Buraya tıklayarak izleyebilirsiniz..

 

43 thoughts on “Düşlerimin Prensi ~ Goong efsanesi…

  1. bu dizi kadar beni çeken
    dizileri tek sanardım ama hiç de öyle
    deildi bu diziyi izledikten sonra hiç bir diziye bunun kadar ilgi göstermedim bu filmin devam etmesini gerçekten çok istiyorum

  2. Bu değil ama benzer formatta bir dizi daha yaptılar, gerçi izlemedim ama “Goong S” diye aratınca çıkıyor bir çok yerden.Bu dizi için verdiğim linkte bir kaç bölümünü türkçe alt yazı ile vermişler; belki ilginizi çeker : )

  3. uzzzzzzzuuuuuuuuun bir aradan sonra işte burdayım…benim ısrarımla bu yazıyı yazmanız çok güzelbir duygu…ÇOOOOKKK BÜYÜK BİR TEŞEKKÜR EDİYORUM…Çünkü IM SORRY I LOVE YOU dizisini sizin sayenizde izledim birazda meraklılık var tabi…Açıkça söyliyim…Şu ana kadar bir çok KORE dizisi izledim ama bunlar içinde tek ve tek TÜRK dizilerine benzeyen işte bu dizi…Hayatımda hiç böyle bir dram görmedim.ARTIK HEP DİZİYİ HATIRLADIĞIMDA AĞLAYASIM GELİYOOOOR…

  4. Haaaa bu arada ceyda ya bir seslenişim var!CEYDACIM aslında dizi 2006 senesi içerisinde devam ettirilecekti ama proje aşamasında kaldı ve oyuncularda yeni dizi veye filmlere attıldı.sonrada 2007 senesinde çok büyük bir istekle goong2 çekildi ancak bu sefer 1.si oyuncular,2.si dizi akışı değişti…

  5. Külkedisinin bu konuda benden daha çok bildiği var gerçekten: ) Ben bu diziyi bitirdikten sonra Goong S’ye baktım biraz, konusunu ve oyuncularını okumuştum, hatta ilk bölümü de izledim ama aynı heyecanı bulamyınca veya zaten en başta bulamayacağımı düşündüğüm için devam etmedim.Şimdi ingilizce alt yaı ile her yerde var, ama türkçe alt yazı için bütün bölümlerin çevrilmiş halini görmedim..

    Bu arada Külkedisi; ne demek sen iste bildiğim, izlediğim bir yapımsa ben oturur yazarım : )

  6. (açıklayasım geldi)bu külkedisi adı şurdan geliyor. benim çok beğenerek izlediğim düşlerimin prensesi(aaa ismi yanlış yazmış demeyin!çünkü buda trt nin bir hatası yanlışlıkla goong 2 nin ismini vermişler dizinin asıl adı bu!)beni çok etkilediği için her şeyde ona bağlanıyordum.dizidede Oforicim tam izlemediğin için belki bilmezsin ama illaki rast gelmişsindir,dizide bizim Cheakyung’a çirkin ördek diyen Sheen ve arkadaşlarına sinir olduğum için içimdende dışımdanda”ne diyosunya KÜLKEDİSİNE çirkin ördek denir mi?” diyordum.dizinin sonundada herkes benim bu düşünceme(oyunculardan bahsediyorum)katılıdı.artık bu isimimi her yerde kullanıyorum… bu arada Oforicim TEŞEKKÜRLER…Haa…Galiba izlemedin ama sana SARAYDAKİ MÜCEVHER DİZİSİni de tavsiye ederim…Türkçe dublajlı olarak internette bulunabiliyor.hem birde bu dizi büyük bir beğeniyle 3 kere trt de yayınlandı.ayrıca galiba bu kanıdan çıkarak DÜŞLERİMİN PRENSESİ DİZİsi tekrar verilebilir…Oforicim bence kanalı takibe al! TEKRAR TEŞEKKÜRLER…

  7. Saraydaki Mücevher’e bakmıştım ilk bölümlerine, ama nedense pek sarmadı beni, o zaman izlemedim, önerin çok saol ama..

  8. bak aklıma ne geldi!ben bir çok siteye yorum yaptığımı kapalı bir biçimde dile getirmiştim.işte girdiğim bir sitede bir arkadaş trt ye bir maille düşlerimin prensesi dizisinin tekrar verilip verilmeyeceğini sormuş v eolumlu cevap almış…ayrıca Oforicim bazen dış görünüş etkiler insanı…

  9. hem aynı sitede aslında okuduğum her yorumda şu vardı: düşlerimin prensesi dizisinde oynayanlar lütfen türkiye ye gelsin!herkes gibi bende bu düşünceye hiç ümit vermiyordum.ama sevgili dedeciğimi karşılamak için gittiğimiz hava limanında kardeşim YOON EUN HYEa rastlayınca düşüncelerim değişti.tabi ben karşılayamadığım için nerdeyse ağlayacaktım…NE YAPİYİM BEN BAHSIZ BİR İNSANIM!…

  10. Ben değil ama tekrar yayınlandığında izleyecek çok arkadaş ve kuzen var bende.Zaten Trt’nin yararınını olur bu karar; tekrar reyting patlaması yaşar.

  11. tamamiylen katılıyorurum kısa zamanda büyükbir kitleyi kapladı bu diziler

  12. Aaa bak çok şaşırdım şimdi, madem Türkiye’ye gelmiş bari sağda solda duysaydık haberini, gidip karşılayacak olan çok olurdu muhakkak : )

  13. bildiğin gibi ülkemizde koreliler pek tanınmamış(GÜLTEN DAYIOĞLU hariç)buda bizi bilinmeyene sürüklüyor…kardeşimin gördüklerine göre kısa saçlı, orta boylu arkasından el sallayan hayranlarla uçağa binmiş.kardeşimde kızı tanıdığından bana yoon eun hye ı gördüğünü söyledi.ilk başta hah o, of yaa..dedim içimden.ama sonra kızın saçını en son gördüğümde uzun olduğunu hatırladım.sonrada COFFE PRİNCE Yİ İZLEDİM ve bu sefer tamamen ağlamaklı oldum.yani anlayacağın Oforiciğim görme yada duyma ihtimali 0.:(

  14. ımmm… değişiklik iyi gelmiş…hemen her sayfaya bakıcam!değişiklikler için teşekkürler.(güzel türkçemizi diri mezara görmayalim değilmi?)

  15. Aslında kardeşim uğraştı biraz saolsun, bakalım biraz da böyle bir arka planla devam edelim : )

  16. her şey bir gece vakti tv başında uyuyakalıp ve uyanıp tvde çekik gözlü birilerini görmemle başladı 😀 japondur bunlar kesin diyip dikkatimi vermeye başladım ( daha başlarında bu arada dizi, Shin’e sinir oldum ve tabi Chae-kyung’a da bayıldım ) mekanlar, kıyafetler çok farklı, çok sevimliler ve ayrıca Chae-kyung çok gerçek, tabi ben de trtnin hızına dayanamayıp internetten izledim, bittiğinde garip bir tat bıraktı yalnız devam mı etmeliymiş ne :S

  17. Aynen benim gibi; bizde kardeşim ve kuzenimle “ayy olimpiyatıymış, günler boyu beklemekmiş” diye isyan ederek netten bulmuştuk, ing. alt yazılı.Tabi öyle sular seller gibi dil bilmek nerde; dilimiz döndüğünce braz da hayal gücünün yardımıyla iki günde izlmiştik.Ne günlerdi diyorum şimdi.Düşlerimin prensi derken girdik bir Kore alemine, çıkamıyoruz bir türlü 🙂

  18. bi de kullandığın foto ne kadar estetik, Chae-kyung hayallere dalmış, minik prens babasıyla aynı pozu vermiş, ah ah 😀

  19. Bu resmi gördüğümüzde gerçekten böyle bir pozları olacak zannetmiştik; elde bebek falan mutlu aile tablosu.Ama cidden diziyi izleyenler için tam istedikleri gibi bir resim çıkarmışlar ortaya; “mutlu son yelken açıyoruz” der gibi..

  20. çok uzun zaman oldu değil mi?…
    uzun zamandır (artık nasıl doldurduysam…)kotayı doldurmuş bir halde bilgisayarda yazı yazarken buldum kendimi. sonra bir baktım ki ay bitmiş. tabi benim için içimde bir coşku derken birde televizyondaki ZORAKİ PRENS…galiba 8 bölüm geçti.(ayrıca dizimiz 20 bölümden oluşmakta)demiş olduğum bu dizi işte düşlerimin prensesinin devamı sanılan şu dizi. dizinin devam niteliğine zorlayan vatandaşlarımız büyük ihtimalle benim gibi düşünmüş olmalı ki devamı sansınlar.dizideki ana kahramanımızın annesi halktan biri ve babasıda kraliyetten. bu hemen (izleyenlere bakarak)akla bizim Chaek yung’ın evliliğini getiriyor aklımıza ,ki oda halktandı ve prens Sheen’le evlenmişti.ana kahramanımız bir erkek yani bir prens.buda sıkça karşılaştığımız ve sayfanın başında bulunan şu resmi getiriyor akla… kahramanımızın annesi bir skandal yüzünden saraydan ayrılmış.hemen Chaekyung ‘ın saraydan ayrılışı gelsin akla… ayrıca ve son olarak PRENS sheen tahtan vazgeçince tahta ablası geçmişti ki dizide ki kral bir bayan.bu benzerlikler dizinin hemen devamı olduğunu akla getirmakle beraber,bir yanıltı içinede sokuyor galiba yönetmenimiz ilk yazdığı olayı geçmiş kabul edip bu diziyi yazmışta olabilir…kim bilir?… ancak şu ana kadar dizinin devamı olduğunu söyleyenlere katılıyorum.
    şimdide ZORAKİ PRENS:
    olayımız hemen seyyar bir satış yapan yemek taşıyan bir kişiliğe takılıyor.ve ana kahramanımızla dizi başlıyor.kahramanımızın adı KONGO ancak arkadaşları ona böyle söylemekte ve çocuk kendini böyle bilmekte.annesini kanser hastalığı yüzünden kaybetmiş olan kongo gerçekte prens olduğunu bilmemektedir ki onu kaçırmaya çalışan bir kaç adamla karşılaşınca,arkadaşları gelip kurtarınca ve kendini çok görkemli bir sarayda bulunca her şeyi öğrenir.ve kendini zamanla kraliyet ailesine kabul ettirir.dizimizin tatlı kısmıda sarayda kahya olarak işini sürdürmekte olan ve çok önceleri prensimizle aynı okulda öğrenim gören kızımızın prense ve prensinde kızımıza aşık oluşuyla şenleniyor. bu arada prensimizin rakibi olan ve o ortaya çıkmadan önce asıl veliaht olan kişilikte olayın tadını acı bibere döndürüyor birde bunun nişanlısı o da bu kişiliğin bir başka modeli…
    neyse izlemek isteyenler ya trtden ya da netten izlesin bence
    ve herkese tavsiye ederim.
    hoşçakalın:)

  21. @ külkedisi

    Uzun zamandır yoktun ortada, şimdi yorumunu görünce sevindim gerçekten.Zoraki prensin başladığını biliyordum; hatta iki bölüm falan izledik ama beni pek sarmadı, sanırım devam edip izlemeyeceğim.Çok düşlerimin prensi havası vardı; zaten sende benzerlikleri çok güzel yazmışsın; aynı türden bir tane daha izlemek istemedim.Bu arada tanıtımını yazdığın için saol, ayrıca benzerlikler, karşılıkları ortaya çıkardığın için teşekkürler..

  22. bişideğil…
    sadece bu yorumu çok istemiştim.o kadar çok istedim ki bir başlayınca bir türlü bırakamadım. haaa bu arada full houseyide izledim.sadece 15 ve final kaldı. onlarıda İZLEYİNCE yorumumu yazıcam… baya uzun olacağı kesin.!:)

  23. @ külkedisi

    Hadi bakalım, o zamana yorumunu bekliyorum; uzun kısa hepsine açığım ben 🙂 …

  24. hmm ben de izliyorum goong s’i, internetten takip etmeyi tercih ediyorum, çünkü yapılan dublajlar çok eğreti geliyor bana.

    diziye gelince, princess hours kadar etkileyici olmasa da izliyorum,
    yang song çok tatlı yaa bayıldım o kıza 😀

  25. @ ruzigar

    Bilinçli bir şekilde takip etmiyorum ama kardeşim her öğlen açıp izlediğinden bende göz gezirmiş gibi oluyorum diziye.Bana da biraz sönük geldi; işin içine saraydır, kurallardır, yok gururdur karışınca o kadar da cazip görünmüyor.Yani insanın izlediği dizi onu biraz peşinden sürüklemeli, meraklandırmalı ama Zoraki Prens’de o hissi alamıyorum bir türlü..

  26. nasıl bir sondur goong s’teki yaa, ben romantik bir evlenme teklifi beklerken absürd bi şekilde bitirdiler, sinir oldum :s 😦
    ayrıca kang hoo’ya gözlük hiç yakışmamış, kimin fikriyse berbat 😦
    külkedisi sen ne düşünüyosun??

  27. ben aslında hiç bir dizinin sonundan hoşnut olmam(bu kural kore dizileri için geçerli.)sebebide şu:
    kore dizilerinin tek problemi şudur ;diziye devam havası katılıp bitirilmesi.ve bu beni sinir eder.çünkü devamını tahmin ederken aklıma bir çok şey gelir ve işin içinden çıkılmaz.Zoraki Prens’e gelince…aslında sonunu komik buldum.ancak sana katılıyorum Rüzigar.bende bir evlenme teklifi bekliyordum.demek ki seyirciye “devamını da siz tahmin edin.”demeye çalışmışlar.ama yinede sonu daha iyi olabilirdi….

  28. ayrıca yeni başlayan Efsane PRENS2e de bayıldım.ilk 2 bölümde seyirci “bu ne hız!” diyebiliyor ve haklıda ama izleyici daha sonra neler olduğunu anlıyor.ilk seyrettiğim anda insanın pek hoşuna gitmesede konuyu anlayınca ilk2 bölümün formalite olduğu aklınızdan geçiveriyor.bende herkese izlemeyi teklif ediyorum…

  29. kesinlikle külkedisi çok daha iyilerini gördük biz 🙂 o yüzden yetersiz geldi galiba
    efsane prens nedir, yeni mi başladı trt’de??

  30. ceyda // 08/12/2008 10:49 am ( ALINTI ! )

    bu dizi kadar beni çeken
    dizileri tek sanardım ama hiç de öyle
    deildi bu diziyi izledikten sonra hiç bir diziye bunun kadar ilgi göstermedim bu filmin devam etmesini gerçekten çok istiyorum

    Ceydaya Aynen katılıyorum 🙂

  31. misa’dan sonra izLediğim icin bende yeri özeLdir.Bir nevi yaşam/destek ünitesi oLdu:D güLebiLdim, daha az karamsar oLarak izLedim.

    FinaLini sevemedim ama..o kadar bekLedik kavuşsunLar mutLu oLsunLar diye.Sönük kalmış sanki.Bi de ben “3 yıL sonra, 6 ay sonra vs vs” muhabbetini sevmem.Arayı soğutuyor sanki.YabancıLaşıyorLar gibi :/

    Neyse cok güzeL diziydi.OyuncuLar değiştiği icin de 2. sezonu izLemedim.öyLe de sadık izLeyiciyimdir:D

  32. @ sema

    Bende uzun süre ara verilen finalleri beğenmiyorum, sanki arada bir yerde o duygudan kopuyoruz da, bizden çok uzak bir şey izliyormuşuz gibi hissettiriyor..Ben Misa’dan önce izlemiştim, hatta ilk izlediğim Kore dizisi olduğu için yeri bende özeldir..

  33. Evet ya, 2 yıL sonra tamamen aynı oLur mu duyguLar.Neyse :p demin daha my girL’ü bitirdim ve topLamda 3 yıLa yakın bir ara oLdu.Hic sevemiyorum böyLe finaLLeri

  34. gerçekten Düşlerimin Prensinin üzerinden ne kadar ara geçti keşke efsane prens bittiğinde düşlerimin prensi oynasa
    bu arada düşlerimin prensinde sevgili prensimiz Shin uyuşturucu kullanmaktan ve satmaktan tutuklanmış
    ooooooff ne yaptın shin!! ilk duyduğumda şoki oldum!!
    Prens Shini sevenlerin ilgisine…

  35. @ pelin

    Bizde duyduk o haberi, valla üzüldüm, mis gibi kariyer yerle bir oldu.Keşke bu konuda biraz esnek davranabilseler; ama işte Kore gibi bir toplumda uyuşturucu mevzusu zor kaldırılacak bir şey olsa gerek..Yazık oldu…

  36. bu dizi harika bitmesine ragmen internetten indirip her gün izşiliyorum inşaallah tekrar yayınlarlar

  37. slm 🙂
    ben bu blog’a bayildim valla 😉 ellerine saglik

    bu diziyi kac kez seyretmeye calistim ama bi türlü isinamadm, shin cok soguk kiz onun nesine asik oldu bi türlü anlayamadm ?? Saraydaki herkes kiza cok soguk davraniyor basta ve kimse pek anlayis göstermiyor ona yani onun yerinde olsaydm coktan kacmistim ordan. Belki de türk dizilerinde daha cok erkeklerin kizlarin pesinden kosmasina aliskin oldugum icin Kore dizilerinde kiz karakterlerin hep soguk erkeklerin pesinden kosmasina anlam veremiyorum. Lovers dizisini cok begendim ama ordada ayni durum vardi. Sence neden böyle ?

  38. @ samy

    Öncelikle merhabalar, hoş geldin.Bende izlediğim o kadar kore dizisi içinden en uzak kaldığım dizi bu oldu maalesef.İlk göz ağrım, beni buralara sürükleyen yegane dizi ama diğerleri ile kıyaslama yapınca ortalama da kalıyor maalesef..Başta eğlenceliydi ama sonlara doğru gereksiz uzatmaları oynadık gibi hissettiriyor..

    Kızların peşinde koşması, erkeklerin buz gibi durması olayını bende merak etmiştim; hatta bir yerde okumuştum da.Sanırım, kendi geleneklerinden gelen bir şey, erkekler pek duygularını belli etmeyecek şekilde yetiştiriliyorlarmış, ve bizdekinin aksine -biz erkeğin peşinde koşunca ayıp sayılır- onlarda kızların koşturması gayet doğalmış..

    Zaten düşünsene ben bu yaşımda hala odama en sevdiğim aktörün posterini asamam, asarım ama posterin içinde sadece o olmamak koşuluyla; açıkça bir hayranlık gösteremem ailemin yanında.Yapan yapar ama benim aile yapımda hoş karşılanmaz, ancak orada kızlar erkeklerin peşindne koşup resimlerini çekiyor, sonra o resimlerden t-shirt, yastık bastırıyorlar..

  39. ahh ah. bu diziyi 2 3 kere tekrar izledim .özelliklede 13 bölümü. ne komikti yaa…neyse ben aslında bu dizinin tekrar yayınlanmasını bekliyordum ama olmuyor.şansızlığım hep kazanıyor canım.

  40. lütfen o diziyi bir daha yayınlayabilir misiniz?
    nedense o dizi bende bir bağımlılık hissi gibi bir şey oluşturdu galiba.
    o diziyi hiç izlemeden dedim ki bu dizi hiç güzele benzemiyor ama yinede izledim ve adeta o diziye bağlandım lütfen o diziyi son bir kez daha yayınlayın

Bir Cevap Yazın

